Klodset killing Klodset killing
Min killing, som er fra midt i Juli, er meget klodset. Og jeg er lidt bekymret for, om der er noget galt med hans syn eller hans balance.
For det første er han faldet ned fra en hylde nogle gange efterhånden. En gang faldt han, mens han sad deroppe og kløede sig, anden gang faldt han, mens han sov, og sidste gang gik han simpelthen lige ud i luften. Han kiggede på mig og miauvede, og jeg svarede som jeg plejer. Og så gik han bare lige ud i luften,, Som om han regnede med at kunne gå på noget - for han sprang ikke, han gik bare ud i luften og tumlede ned. Og så kan han ikke finde ud af at komme ned igen. Han skal ellers ikke hoppe langt for at komme ned på et skab og videre ned på andre ting. Og alligevel har han tilbragt en nat deroppe, og så kaldt om morgenen for at blive løftet ned, fordi han skulle på bakken.
Han har også svært ved at komme ned fra sofaen og tumler nærmest ned. Han står, når han skal ned alle steder fra højt eller lavt, og rækker en forpote ud i luften og ligesom fisker efter et sted at sætte den. Det ser så mærkeligt ud.
Og så falder han ofte i søvn med hovedet hovedet dinglende udover kanten af hans hylder, sofa osv. Jeg vedhæfter et billede af det. Jeg har aldrig set det før, og jeg tænker, om der er noget galt.. Det er også det, der nogle af gangene har fået ham til at falde.
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Kan han fint springe op, bare ikke ned?
Jeg vil tro, at nogle af de erfarne herinde nok skal komme på banen.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Han springer helt fint op. Han kan også klatre op ad en høj kradsepæl helt uden problemer. Han kan også godt springe mellem to ting, som er nogenlunde lige høje. Men at komme ned, det er han ikke god til. Han går heller ikke ind i ting eller virker handicappet på andre tidspunkter. Det er bare, når han skal ned fra ting.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Det lyder jo ikke som en haster (om end den der med ikke selv at kunne komme ud på Bakken, ikke lyder rar), så sørg for at få fat i en dyrlæge der ved noget om katte.
(Jeg tror stadig, at der dukker flere svar op i denne tråd)
Din mis ser i øvrigt rigtig sød ud
jan 2010
Jeg har sørget for, at han ikke kan komme op på hylden, når han er alene. Og heldigvis er det kun sket en gang, at han måtte kalde for at blive løftet ned. Min kæreste var alene hjemme med kattene, og regnede med, at den lille nok selv skulle finde ned, og så gik han i seng. Næste morgen vågnede han så ved at Mufasa kaldte, og så strøg ud i bakken, da han kom ned. Det lille skind..
Men jeg regner også med, at det godt kan vente lidt endnu. Jeg tænker også, at de bedre kan kigge på hans øjne, når han er lagt i narkose. Det generer ham heller ikke i overdreven grad, og jeg sørger for at holde ekstra øje med ham og gøre, så han ikke kan kravle højt op, når han er alene.
jan 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det med sove stillingen lyder nu ikke så unormalt særligt ikke for en killing, men det andet er lidt mystisk, syntes jeg..
jan 2010
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Jeg havde troet, at hans kluntet hed var på grund af hans hurtige vækst og store størrelse ( Main Coon ) han kunne også komme op de fleste steder, men var ikke god i landingen.
Mitti min lille kat på 8 mdr tog en ordentlig rabalder tur ned fra klædeskabets i går morges, sikke et held skete der intet med ham, men det er første gang han har været på afveje, han bliver også lige tjekket her i foråret, bare for en sikkerheds skyld;)
Godt du får din set efter og jeg troet det er en god ide, at kontakte dyrlægen på forhånd, for så kan i lægge en plan.
Jeg håber alt går godt, og uanset hvad det er, at han får et godt liv
jan 2010
Men jeg bliver sgu bange, når han sådan tager en flyvetur... Han virker ikke særlig mærket af det, men mine nerver er helt slidt ned. Han bliver ved med at kravle op på den skide hylde, og står og miauver, som kun to kg killing kan gøre det, når jeg blokerer for, at han kan komme derop-_-
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Klodset killing