{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Jesper A
Jesper A
Tilmeldt:
16. nov 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

magtkamp eller leg? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har købt en killing for 3 måneder siden. den var 12 uger da jeg fik den. den er legesyg, klog og klodset smiley

I søndags fik jeg så killing nummer 2 fordi min kæreste lige har fået heldags arbejde og jeg går i skole hele dagen og hjemme arbejder jeg med projekter til skolen og har ikke meget tid til katten medmindre den kom op til mig og lå ved mig.

Min føreste kat (Chili) er meget venlig og rolig overfor den nytilkomne og snuser lidt rundt til den.

Min nye kat (Diesel) er en energibombe og har "autoritets probelemer" Den hvæser af alt. selv det legetøj den leger med. den legede med et stykke sølvpapir som den hvæsede af fordi det sad fast i dens klør smiley

De er begge kastrerede

Diesel har det med at drille Chili. og Chili kan ikke lide at blive drillet. så Diesel hvæser lidt af Chili når han kommer for tæt på, og bider i Chili's hale når Chili ignorere den.

Chili kan ikke lide at blive hvæset af eller bedet i så han slår igen. og han er dobbelt så stor som Diesel så når Diesel ved den har gjort Chili sur løber den, med Chili i hælene.

Chili slikker den og A'er den når den må og de kan godt sove sammen og spise sammen af samme madskål (hvilket er godt klaret med sådan en lille madskål). men han banker og bider Diesel når Diesel driller.

Diesel hvæser også af os når vi skælder den ud men så stiger vi den i øjnene til den giver op og så ligger den sig ned og giver op.

mit spørgsmål er så:
Skal jeg lade Chili banke Diesel så Diesel finder ud af hvem der bestemmer?
Er det bare leg selv om Diesel siger ligesom når den får en pote i klemme i en dør som smækker?
Skal jeg lukke dem væk fra hinanden i hvert deres rum?
eller skal jeg bare stoppe dem når de slås og så lade dem være venner når de selv gider ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  magtkamp eller leg?
  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   17. nov 2009 hvornår synes du at det "går over gevind"? jeg er nyt til katte.

    Dette er mine første 2 i hele mit liv og min kæreste har altid kun haft hund så jeg ved ikke hvornår det virkelig er alvor for katte =)

    tak for svaret jeg håber at Diesel snart lære sin plads at kende så.


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #4   17. nov 2009 Tusind tak for hjælpen. jeg håber at det virker fordi jeg bliver nervøs hver gang jeg ser dem slås. men det er måske en del af deres hemmelige plan om at overtage legligheden smiley

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   17. nov 2009 Jeg er katteelsker mest fordi de er intelligente dyr og meget selvstændige.

    jeg synes hunde er dovne dumme dvaskede og mangler evnen til at tænke selv. men selvfølgelig er det også en af de ting som gør hunde søde på deres egen forvirrede halefangende måde smiley

    hunde er søde. men katte ligger nummer 1 ved mig så der må ikke ske dem noget smiley


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   17. nov 2009 2 drenge =) ingen pige.

    Chili holder sig lidt i baggrunden i nærkamp men hvis Diesel løber springer Chili på ham. Skøre katte. de holder kun pause når de sover eller spiser. ellers laver de ikke andet


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #11   17. nov 2009 Tja når de ikke opføre sig ordentligt skal de jo forstå at de gør noget forkert. og hvis nakkeskindet ikke virker aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. jeg er som sagt ny i faget =)

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   17. nov 2009 men du skælder jo også dine børn ud når de gør noget de ikke må. er det også en sjov måde at vise kærlighed på så? =)

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   17. nov 2009 Tja. man bliver jo desperat til sidst når man har prøvet alt. og så endte jeg ud i det jeg har hørt fra de fleste. den som kan stire i længst tid er den som er stærkest. derfor måtte den overgive sig.

    men tak for rådet. jeg bruger jo kun de midler jeg har =)


  • #19   17. nov 2009 Jesper:
    Jeg synes det er SÅ fint, at du spørger til råds.
    Jeg vil ikke råde dig til at tage din kat i nakken, råbe af den, stirre den i øjnene, sprøjte vand i hovedet på den, eller andet.
    En kat forstår ikke hvorfor den får skældud, som du selv siger, er den et intelligent og selvstædigt væsen, som bare gerne selv vil bestemme over sig selv. Den er tilgengæld også meget modtagelig overfor ros og godbidder, da den jo er ekstremt selvhøjtidelig og egoistisk smiley hehe... Så når katten gør noget den ikke må, siges der NEJ, bestemt og katten tages væk. Når katten gør noget godt, rosses der til skyerne, med kælen og sød snak. -DÉT virker, og langt bedre end opdragelse ved at skælde ud smiley Man kan vel kalde det omvendt opdragelse smiley hehe....
    Ja man skælder børn ud når de gør noget forkert, men børn (og hunde for den sagsskyld) vil gøre alt for at tilfredsstille mor og far (indtil de når en vis alder), det falder SLET ikke katte ind at de skal tilfredsstille andre end sig selv, så de kan slet ikke forbinde din opførsel med at de har gjort noget forkert.
    Håber det kunne bruges smiley Vi skal alle starte et sted, og jeg vil give Felis ret i, at man bør selvfølgelig sætte sig ind hvad det vil sige at anskaffe sig en kat, mht adfærd m.m., men godt at du søger råd herinde, så du kan finde ud af tingene og for fremtiden gøre det mest hensigstmæssige for katten -og dig smiley


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #20   17. nov 2009 Jeg synes selv jeg havde forberedt mig grundigt men åbenbart ikke grundigt nok.

    Før jeg fik min første kat søgte jeg på diverse fora men der ikke nogen steder hvorend jeg søgte om straf hvis der skete noget de ikke måtte og om det var normal adfær at de sloges.

    Prøv at lægge mærke til dette for fremtiden når i siger katte ikke forstår hvad de bliver straffet for:
    hvis den gør noget den ikke må kommer den så hent til dig eller løber væk fra dig eller ignorere dig ?
    i første tilfælde kommer den for at sige undskyld,
    i andet tilfækde prøver den at undgå sin straf
    i tredje tilfælde er den ligeglad med dig og den gør 100% hvad der passer den uanset hvor sur det kan gøre dig.

    En kat har en hukommelse som vare i 19 timer. så hvis du løfter katten hen og får den til at kigge på det den har gjort forkert mens du siger NEJ (jeg har lært noget :P) så forstår den rent faktisk godt hvad den har gjort forkert selv om det er 5-6 timer efter og du er lige kommet hjem fra arbejde eller andet.
    det er noget selverfaring jeg har fra min egen kat.

    http://fals.dk/smf/index.php?topic=243.0[/url]

    Her er noget sjovt information on katte til ting som man ikke regner med
    der fra herfra vi fik navnet diesel til vores anden kat. læs selv hvorfor hvis i er nysgerrige smiley

    Men uanset hvor klog du er kan du ALTID lære noget nyt. Felis har lært at man rent faktisk godt kan give katte stuarrest om få en positiv effect ud af det.
    jeg har lært en hel del her inde fra.

    Og jeg vil gerne takke lisbeth 1000 gange for de fantastiske svar og den fantastiske måde hun har svaret på. det er sjældent jeg ser folk med så venlig en fremgangs- og talemåde i deres svar på forums.


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #23   17. nov 2009 Det bliver jeg desværre nødt til at modsige.. Efter ca. 5. gang jeg havde sagt nej da den var hoppet op på bordet, har den ikke gjort det siden.

    du får ret jeg får fred


Kommentér på:
magtkamp eller leg?

Annonce