{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

At gøre sig klog på kattenes indbyrdes forhold? {{forumTopicSubject}}

Jeg har de to dejligste misser, og har altid håbet på, at de også ville synes at hinanden var de dejligste:) Der er jo ikke noget skønnere, end når to missevenner nyder godt af hinandens selskab, putter og lignende:)

Jeg har tit prøvet at analysere lidt på mine kattes forhold. De putter ikke sammen, ligger helst ikke alt for tæt på hinanden og leger kun en sjælden gang imellem sammen. Samtidig er de heller ikke uvenner. De spiser af samme madskål (også på samme tid) og får mad sammen uden nogen form for problemer. De registrerer hinanden - går forbi hinanden og snuser lige "hej", og observerer meget hinanden. I ny og næ hopper min hankat (den yngste og største - 6,5 kg.) på min hunkat (3,5 kg), så hun hvæser og render væk (hvilket jeg iøvrigt heller ikke helt ved, hvordan jeg skal tolke - leg eller "overfald"?) - Jeg har dog aldrig vurderet at det var så voldsomt at jeg skulle blande mig - nærmere en slags magtkamp måske?

Jeg synes det er en lidt spøjs relation de har:) Har i erfaringer med kattes indbyrdes relationer? Og der er vel intet man som menneske kan gøre for at fremme deres venskab - det styrer vel KUN de to ikke?:)


Mvh Nina








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gøre sig klog på kattenes indbyrdes forhold?
  • #2   8. dec 2011 Hej Nina smiley jeg har haft det på præcis samme måde som dig! Jeg har en han og hunkat, fik dem med en uges mellemrum, både tid og alder, der var ingen konflikt eller lign. Mellem dem, og jeg så dem sjældent i nærheden af hinanden. De første 10 måneder eller lign. Men så begyndte de at lege og også ligge sammen af og til. Jeg fik engang forklaret at der kan være det problem at han og hunkatte har forskellige lege ; hanner vil bryde og hunner leger jagtlege. Og jeg observerer dem oftest i "jagtlege" . Min teori er at Caesar er så underdanig at han bare gør hvad hun siger. Hvor hun er lidt en skrappedulle smiley jeg har så fornylig fået endnu en kastrathan og det er også tydeligt at han leger jagtlege med cleopatra og brydelege med Caesar.
    Men som du spørger om, så tror jeg ikk man kan gøre noget for at fremme deres forhold og i bund og grund skal man nok være glad for at katte man sammenfører , vil acceptere hinanden smiley - men mår det er sagt, så er der ikke noget mere kært og underholdende når katte leger og putter sammen smiley


  • #3   9. dec 2011 Susan pedro &...: Du har ret i at det jo egentlig er lykken. Jeg har nok ikke helt set sådan på det, men de respekterer jo netop hinanden, og det skal man jo ikke tage som en selvfølge:)

    Michelle: Jeg tror faktisk også det er det, der er tilfældet herhjemme - at de leger hver deres leg, ligesom du beskriver. De styrer jo selv deres indbyrdes forhold - og det er måske slet ikke så ringe som jeg havde gået og troet:)

    Tak for jeres svar:)


Kommentér på:
At gøre sig klog på kattenes indbyrdes forhold?

Annonce