{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

pasning ved ferie {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har virkelig brug for et råd fra jer. Vi fik vores
kat for 2 måneder siden. Han kom til os som 2½ årig og er faldet
fuldstændig til i familien. Han nyder livet med masser af kærlighed, opmærksomhed, mad og sofahygge. Han er meget mild og meget tålmodig overfor børnene. Han er
delvis udekat, men foretrækker at være inde. Han sætter sig ved
døren et par gange i løbet af dagen og mjaver for at fortælle han vil ud. Han er så ude mellem et kvarter og en time.
Mit dilemma er: hvad skal vi gøre når vi skal på ferie om 1 uge. Vi
rejser til Gran Canaria og mine forældre samt søster og svoger som plejer at kunne give ham mad og lignende skal med på ferie. Jeg har booket et "værelse" til ham hos en dame som passer katte indimellem. det er i et udhus, hvor der er radiator, en sofa, lampe og noget halløjsa han kan kravle op og lægge sig på. Jeg er kommet meget i tvivl om det er det rette at sende ham hen til en vildtfremmed dame. Er det bedre at han går herhjemme hver dag og jeg så hører svigermor om hun vil
komme et par gange om dagen og give mad, lukke ind/ud og evt. en veninde som også kan komme i løbet af dagen og snakke med ham.
Han er jo så i sine egne omgivelser, men jeg synes det er mere
usikkert med kontrol af ham, om han har det godt, kommer hjem- og gider han overhovedet at komme hjem når han efter et par dage fornemmer vi ikke er der. What to do? Vil virkelig det bedste for vores søde kat, men hvad er det bedste?
VH. Betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pasning ved ferie
  • #1   28. dec 2013 Jeg har min nabo som får Asti over hvis vi skal a sted hele familien . jeg kunne ikke bære at hun skulle være alene med kun et par enkelte besøg. Så jeg nyder at kunne sende hende derover, første gang hun var der , var hun godt bange, men efter et par dage var hun tryg ved sin plejefamilie smiley nu elsker hun at komme på visit der ovre smiley

  • #2   28. dec 2013 Jeg ville under ingen omstændigheder sende min katte til et sted, hvis det ikke er godkendt som kattepension (det lyder som om det er en dame, der bare har nogle rum, hvor hun passer katte... Det må man ikke).

    Jeg ville hellere få en nabo til at holde øje med katten (evt. For en plov. Det er trods alt billigere end katte pension)


  • #3   28. dec 2013 Jeg ville til enhver tid først forsøge at alliere mig med en veninde/ven/familie som jeg kender godt og som kunne bo hos mig mens vi var væk, eller som evt kunne have katten boende.

    Hvis det ikke var en mulighed ville jeg gå efter en godkendt pension hvor jeg ville tage på besøg først og få et indtryk af stedet. Jeg skal føle mig helt tryg inden jeg overlader min guldklump smiley


  • #5   28. dec 2013 Af de 2 muligheder ville jeg først vælge den med at din svigermor kommer et par gange dagligt. Især fordi han er kommet så godt igennem en flytning.

  • #6   28. dec 2013 Betina ** Er det bedre at han går herhjemme hver dag og jeg så hører svigermor om hun vil
    komme et par gange om dagen og give mad, lukke ind/ud og evt. en veninde som også kan komme i løbet af dagen og snakke med ham. **

    JA da, så absolut!
    "Et skur hos en fremmed dame" smiley lyder for mig temmelig risikabelt, og når du selv er i tvivl om, om det er det rette sted, så skal du selvfølgelig ikke sende din kat derhen.


  • #7   28. dec 2013 Ja af de 2 muligheder vil jeg klart vælge svigermor og veninden der kan komme et par gange om dagen, men vil sige at hvis de lukker ham ud og han ikke plejer at være ude så længe af gange, så skal de blive til han kommer ind igen hvis de kan, for det lyder ikke til at du har kattelem desværre..

    Alternativt så en godkendt kattepension..

    Den løsning med damen lyder alt for risikabel, du risikere jo at han vil løbe hjem til sig selv hvis han får muligheden og så er der jo ingen til at give ham mad og opsyn..


  • #8   29. dec 2013 Jeg ville 100 % vælge muligheden med svigermor og veninden. Endnu bedre hvis du kan få svigermor til at flytte ind.

    Min svigermor flytter altid ind ved vores katte, når vi er på ferie. Det giver mig ro i sindet, at vide at de har det som blommen i et æg. Skulle mine katte afleveres et sted, hvor jeg ikke følte mig helt tryg, ville det helt sikkert gå ud over min ferie, fordi jeg render og spekulerer.


  • #9   29. dec 2013 Både her i marked og på dba er jeg stødt på mennesker der tilbyder pasning i eget hjem. Der er også "den rene bakke" og flere andre prof der gør det...
    Jeg ville ALDRIG aflevere til damen med skuret!!!
    Mine tosser bliver passet her af folk jeg kender, de får desværre kun et besøg i døgnet, men så får de også bare bunker af opmærksomhed i den time-1,5 de er her.jeg har af samme grund investeret i timer skåle, de får nemlig vådt to gange i døgnet.
    Når jeg ikke er hjemme kommer tosserne ikke ud i havestuen (nogle gange ca 30 min) og det klarer de fint, selvom de er vant til at have adgang ca 12 timer i døgnet...


  • #10   29. dec 2013 Tak for jeres mange gode svar. Jeg aflyser "damen" og venter svar fra en god kollega om han vil flytte ind hos os og ellers spørger jeg svigermor. Vi har sat kattelem i ud til vores garage hvor der altid er mad og vand samt transport kassen med tæppe i.
    Vh. Betina


  • #11   30. dec 2013 smiley
    God ide at aftale kontakt med kattesitter i løbet af ferien, så man har man også sikkerhed for at kattesitter er ok (og ikke fx har fået en tagsten i hovedet).


  • #12   30. dec 2013 Sidst jeg var en uge afsted spurgte jeg min nabo om hun lige ville gå ind og fodre.

    Ellers så er jeg somregl ikke længere væk end at jeg lige kan kører hjem smiley


Kommentér på:
pasning ved ferie

Annonce