{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Pasning af kat {{forumTopicSubject}}

Hej

Vores kat skal passes i august måned i en uges tid, da vi står og ska på ferie.
Min kæreste og jeg har så diskuteret, hvor det vil være bedst at få den passet. Han foreslår hjemme ved sine forældre, som selv har en indekat, men Bailey har aldrig været der før eller mødt deres kat. Jeg foreslår kattens værn (eller et hunde- og katte pensionat.) Kattens værn var der vi købte hende, så hun kender stedet og har prøvet at være der før.
Hvad mener I? Jeg er bare så nervøs for at sende hende ud til svigermekanikken, da jeg har læst, at katte som passes i fremmede hjem, tit vil føle sig bortført og ofte vil forsøge at flygte. Ville det ikke være klogest at sende hende et sted hen hvor hun har været før og trives? Til dem af jer der vil give mig andre foreslag til pasning, er det ikke nødvendigt smiley Vi har nemlig ikke andre alternativer.

Håber på gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af kat
  • #1   4. maj 2006 Ja hvis du spørg mig kunne jeg ALDRIG finde på at sende dem i et andet hjem, men hellere det end på katte/hunde pension.. Jeg får min lillebror eller en veninde til at komme og passe Ally og Ikaros hvis ike vi er hjemme.. Men hvis ikke det er muligt ja så ved jeg faktisk ikke hvad jeg ville.. men efter som hun kommer far kattens værn ville det jo være fint..

  • #2   4. maj 2006 hvorfor ikke på en katte pension?? jeg arbejder i en. de har det altså bare så godt..

  • #3   4. maj 2006 Vores kat e rblevet passet på en pension, der hører under Dyrenes Beskyttelse. Og selvom der er mange der har fordomme og hørt skræk historier om pensioner, så kan jeg kun sige, at vi oplevede det totalt modsatte af førnævnte fordomme og skrækhistorier, i den pension vores kat var. Han havde det alle tiders, og det eneste man kunne "mærke" på ham efterfølgende var, at han var en smule mere kælen. Men det var egentligt også hvad man kunne forvente, når han var/er vant til at der er nogen hos ham hele tiden, så det var jo forståeligt nok.
    På pensionen havde han eget "værelse", hvor der var vindue med vindueskarm så han kunne kigge ud. Under den var der en kattelem ud til hans egen private voliere (overdækket og adskilt fra de andre katte), som havde samme størrelse som hans indendørs værelse. På sit "værelse" havde han også en blød lænestol og et stort krade-/klatre-træ, en bakke der blev rengjort hver dag, frisk vand og mad (selvfølgelig god kvalitetsfoder) og legetøj. Vi havde selv medbragt lidt legetøj og et tæppe til ham, så han kunne føle sig hjemme. I bygningen var der 10 værelser. 5 på hver side af en midtergang. Da vi fik ham passet var der kun 3 andre katte på pensionen og der var overraskende stille der på trods af at kattene kunne se hinanden på tværs af gangen. Mens han var der blev der gjort rent i hans bakke, han fik naturligvis frisk mad og vand og han blev snakket med hver dag - ikke så meget som herhjemme selvfølgelig, men ikke så han led af nogen art.
    Han var der 11 dage, og vi kunne sagtens finde på at placere ham på en pension igen. De var rigtigt søde der og han havde det godt, og blev langt fra traumatiseret som jeg har hørt skrækhistorier om.

    Lige for tiden (fra i mandags til imorgen) bliver han passet hos mine forældre, fordi vores badeværelse pludseligt måtte have ny væg, og det var med så kort varsel at alt i pensionen var optaget. Han har det godt der. Bor i deres store kælder hvor min lillebror har værelse, når de er på arbejde og om natten (fordi deres kanin går frit rundt i køkken/stue). Når de står op, er han oppe indtil de tager på arbejde og så kommer han selvfølgelig op i stuen igen til dem, så snart de er kommet hjem, til de går i seng. Han har det tilsyneladende alletiders, for min mor beretter om de samme ting som vi oplever med ham. Lige kælen og legesyg, lige snakkesaglig og virker ikke til at kede sig.

    Hvis mine forældre havde kat, ville jeg ikke lade ham passe der. Så havde vi været nødt til at finde en anden løsning, men nu hvor de ingen kat har, kan det lige gå an, men kun i nødstilfælde da han jo er en indekat og de derfor ikke så godt kan have deres vinduer og terrasse-dør åben på en dejlig varm dag som idag.

    I jeres tilfælde ville jeg vælge en pension. Jeg havde frygtet vores kat ville komme hjem som et nervevrag, men vi havde intet andet alternativ, og efter at have besøgt pensionen forud for hans ophold, forsvandt min frygt. Han havde det godt der! Og han var i gode og sikre hænder.


  • #4   4. maj 2006 Tænkte det nok - at sende hende til svigerforældrene er ikke nogen god ide, godt I kunne bekræfte mig heri! Ved ikke om jeg gjorde det tydeligt nok, men Kattens Værn har et pensionat, i hvert fald i Odense. Her foregår det ligesom i en hver anden pensionat, hvor de passede katte er afskåret fra de øvrige katte (dem der er til salg). De får store voliere, mad, tissebakke, kradsetræ og hele molivitten. Jeg har været ude og se på et dicideret pensionat, men de var meget dyre (er desværre kun studerende), plus at Bailey ikke har været der før, så jeg ser Kattens Værn som den bedste løsning. Men tak for rådene, det var rart at blive bekræftet i ens egen tanker smiley

  • #5   4. maj 2006 H m.. da jeg hvert år siden og fik Sof har været på ferie har je gprøvet noget forskelligt . Et år forsøgte vi fx. at sende hen til min onkel i lejlighed , men der splittede hun det hele af og han kunne ikke komme i nærheden af hende så han måtte sende hende tilbage til vores hus , også komme der hverdag. vi har også overveje pension, men de er bare frygtligt dyrt , hvis man skal være væk lidt længere tid af gange ! nu har vi så de sidste år haft vores dejlige tidligere rengørings dame, Birgit (en ældre dyreglad dame, der bor længer nede af gaden) til at komme og passe hende , og hun kommer (uden vi har bedt hende om det) cyklene herind fra kolonihaven 2 gange om dagen ! smiley det er en super dejlig løsning. at få dem passet i hjemmet hvor de kender tingen smiley

  • #6   4. maj 2006 Hvis vi kunne, ville vi også helst have Linux passet i vores hjem, men da han er ene-kat, og vi ikke kender nogen der har mulighed for at komme hver dag (eller flere gange om dagen for den sags skyld), så kan vi ikke benytte os af det.

    Med hensyn til pension, synes jeg egentligt ikke det var så dyrt da Linux blev passet sidste september. Vi gav 60 kr pr døgn. Et dyrehospital i nærheden (Bygholm) tager 70 kr pr. døgn, for en kat i deres pension.
    Det er selvfølgelig mere end hvad det koster selv at give ham mad vand og grus, men det er også okay at give lidt ekstra når han pludselig har eget "værelse" der er indrettet, i en opvarmet bygning, og at der er nogle andre der har ansvaret for ham.

    Så jeg synes ikke det er dyrt (og jeg var også kun på SU dengang) Men det kommer også an på hvad man sammenligner med, samt hvor længe man skal være væk. Når vi forhåbentligt på et tidspunkt skal til USA i min. 6 måneder tager vi ham med. Så afhængigt af hvor længe man er væk, kan det selvfølgelig godt blive dyrt.


  • #7   4. maj 2006 Sys det er dejligt at høre fra folk som har prøvet pensionat og ikke er blevet skremte fra vid og sans. Ved godt et pensionat ikke er den bedste løsning i verden, men der er jo en grund til at de findes og overlever - folk bruger dem jo smiley Det er nu ikke så meget prisen i døgnet jeg finder dyr, det er mere det med vaccinationer. Vi har nemlig ikke fået Bailey vaccineret i år, og det koster jo knapt 500 kr, og så bliver det nemlig hurtig en dyr pasning. Hos kattens værn kræver de at katten er vaccineret inde for 2 år, så her slipper vi for udgiften.
    Trine: Er virkelig glad for at høre, at din kat havde det godt og at du sagtens ville gøre det igen, det hjælper at høre smiley


  • #8   4. maj 2006 Ja okay (: nu ved godt vi har været heldige med Birgit smiley ijh , desværre er hun syg , smiley så vi tror ikke vi har hende så lang tid endnu smiley *hulk hulk*
    Ville os gerne sende hende til pensionat , men vi er væk ca 3 uger, íkke noget helt bestemt. Vi rejser rundt med campingvogn, efter vejr, vind og lyst .. såeh . Desuden tvivler vi på soffi kan klare at være sammen med andre katte, eller i det hele taget andet sted ! smiley hun er næsten 10, . I skulle bare se hende når hun har overnattet på dyrehospitalet . Når jeg kommer og henter hende sidder hun så langt inde i hjørnet og ser rasende og bange ud .. hm , . Jeg ved self. ikke om det ville være anderledes på penisonat . ..

    - Men behøver det at være nogle som i kender ? selv ville jeg med glæde stille op til at komme hver dage i , jah . hvor lang tid det nu tager (: [selv. for lidt penge *g* =) ]


  • #9   4. maj 2006 Jeg ville også gerne passe katte også gerne gratis men så skal det være i nærheden. Passer også min mors dyr (kat og 3 store akvarie) i sommerferien.
    Så skrib bare hvis det er = )


  • #10   4. maj 2006 Det bedste er da klart at få den passet i jeres hjem hvor den føler sig tryg..

    Vores Lotus var i starten ikke meget for at skulle ud at køre til dyrlæge.. var ligesom om han trode at han skulle have et nyt hjem.. men efter et par gange ligger han sig bare ned og slapper af. Katte husker åbenbart ret godt.


  • #11   4. maj 2006 /morten

  • #12   4. maj 2006 Når vi skal på ferie eller et andet sted hen , får vi nogle venner eller naboer til at fodre og rense kattebakken .
    Så de kommer ikke andre steder hen end der hvor de bor smiley


  • #13   4. maj 2006 Du kunne evt. lave en annonce herinde og høre om der er nogen her fra KG der har lyst til at passe din kat? Så kunne de komme et par gange, og så kan i se hinanden an om det var en mulighed inden i tager på ferie.

    Selv har jeg fået en rigtig god veninde herinde, som jeg ved vil passe godt på mine katte når vi tager på ferie.


  • #14   5. maj 2006 Hej Christina!
    Jeg ville helt klart, hvis muligt.. få katten passet i sit eget hjem, så er det ikke så vildt for katten, at I er væk og den er et helt nyt og fremmed sted og oveni købet med en anden kat, som den aldrig har mødt.

    Hvis ikke det er muligt, kender jeg den BEDSTE og mest KÆRLIGE pension, hvor de misser vil føle sig hjemme og blive forkælet i et væk.
    Det er nemlig min opdrætter til Diva,
    og det var det eneste sted, jeg trygt ville overlade hende.
    Jeg sender lige et link her - godt nok er det i Herning, men hvad gør man ikke for det bedste sted til sin elskede kat. smiley

    Håber du kan bruge det.

    (link fjernet)
    - og så gå ind under kattepension smiley

    Stor solskinshilsen herfra


  • #15   6. maj 2006 Hejsa

    Hvis I absolut skal væk fra Jeres kat i en uge, vil jeg foreslå, at I finder en I stoler på til at komme og passe katten i dens eget hjem.

    Med venlig hilsen
    Kat-ly


Kommentér på:
Pasning af kat

Annonce