Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygeforsikring til kat
  • #1   2. jan 2014 Vores er forsikret ved Dyrekassen. Har ingen erfaringer med dem, da vi (7-9-13) ikke har haft brug for dem endnu.

Ellers er der også Agria. Men jeg valgte Dyrekassen frem for Agria, da Dyrekassen ikke nedskriver forsikringssummen, når katten bliver ældre. Mener Agria begynder at nedskrive forsikringssummen fra katten fylder 7 år.

• #2   2. jan 2014 Agria og Dyrekassen er de to forsikringselskaber der henvender sig decideret med sygeforsikringer til dyr smiley

Jeg har mine hos Agria, og er glade for dem, også at der er månedlig betalingen uden mer betaling, samt jeg får temmelig meget rabat hos dem (samt at de giver avlsforsikring, hvilket jeg gerne vil have som opdrætter). Fordelen ved Dyrekassen kan være en ca. 200 kr lavere selvrisiko, inden de dækker de 80 % af reninger (600-noget mod 900-noget). Jeg har indtryk af at de dækker ca. det samme, og er ca. "lige gode" til at udbetale uden bøvl smiley

• #4   2. jan 2014 Jeg har også Alka, men til kattene er det Dyrekassen og de holder hvad de lover smiley jeg har gjort god brug af dem smiley

Du skal huske, at ligegyldigt hvilken forsikring du har, betaler du regningen selv og derefter kan du få noget tilbage.

• #5   2. jan 2014 Jette - Det er faktisk ikke længere rigtig, nu om dage har i hvert fald et af selskaberne (mener det er Agria, men kommer i tvivl pludselig?) avet et samarbejde med dyrlægerne, sådan at hvis dyrlægen har lavet et eller andet registrering, så betaler man kun noget af regningen smiley Snakkede lige med en forleden hvis dyrlæge havde det sådan

• #6   2. jan 2014 Det vil jeg da høre mere om, for det ville da være rart, og vil bliver taget med i overvejelsen om, om jeg skal tegne forsikring på Mitti og hvor.

• #7   2. jan 2014 Mener dyrekassen har det 'direkte skaderefusion', men kun hvis det er aftalt med dyrlægen og regningen er på over 5000...

• #8   2. jan 2014 Ok mine har været under, pr gang smiley men er det flere gange på en månede kan det jo blive til mere smiley

• #9   2. jan 2014 Jeg har dyrekassen, mener kun det koster 825 kr pr kat (de har lige sat prisen ned) og har altid været tilfreds med dem. Har fået dækning fra dem og det var uden problemer smiley

Det med månedlig betaling kan jeg ikke se fidusen i, jeg har en budgetkonto hvor jeg laver en overførsel hver måned på alle mine forsikringer og udgifter. Så det er aldrig et problem at betale for pengene er jo lagt til side..

• #10   2. jan 2014 Hej
    Tak for alle jeres svar. Fik også papir med fra dyrelægen idag smiley

Jeg synes dog umildbart der er en del prisforskel -skal vist lige bruge lidt tid på at læse begge selvskabers vilkår igennem.

KH Cecilius

• #11   2. jan 2014 Jeanie - Hvad mener du med direkte skaderefusion? smiley

Hov, måske dette. Men som jeg husker er det hos Dyrekassen muligvis pr. diagnose at de giver penge tilbage, mens det hos Agria er alle sygdomme der er kommet indenfor 125 dage efter første regning, som dækkes under samme selvrisiko. Det må I lige tjekke smiley

Jette - Ja, det er i hvert fald værd lige at undersøge smiley

Camilla - Ja, men det kan for nogle være et problem at hoste op med de 7-900 kr det koster NÅR man forsikrer, ikke næste års betaling smiley
    Jeg valgte f.eks. at forsikre flere katte på én gang og med mere end én forsikring pr kat, da Agria kom til Danmark for nogle år siden, så det var jo lige en god slat jeg ellers skulle have været af med - og dengang var jeg på SU, så der var ikke lige så meget i overskud smiley

• #12   2. jan 2014 Eva
    Ja det er selvfølgelig rigtig nok, jeg synes nu at 900 kr må være noget man hurtigt kan finde i sit budget, måske i sin opsparing (som man forhåbentlig har til uforudsete udgifter, bla dyrlægeregninger)..? Men ja ja,det kommer jo heller ikke mig ved, hvordan andre styrer deres økonomi smiley

• #13   2. jan 2014 Jeg bruger Topdanmark - men uanset hvilket selskab du vælger, så læs det med småt smiley

• #14   2. jan 2014 Camilla - Ja, men når man lige har smidt 20.000 kr hos dyrlægen på 3 måneder, som jeg gjorde den sommer, så er der overraskende lidt at finde i budgettet smiley
    Men ja ja, det kommer jo heller ikke mig ved hvor mange tusinde kroner andre har opsparet til uforudseete udgifter smiley

• #15   2. jan 2014 Eva, direkte refusion er når man afregner direkte hos dyrlægen, så man kun betaler sin del og så får de resten af pengene fra forsikringsselskabet. smiley

• #16   3. jan 2014 Jeanie - Ok, super smiley Synes nok der er i hvert fald et af selskaberne der har (men mener nu det var Agria, der var tale om her - så måske begge?) smiley

• #17   3. jan 2014 Efter min opfattelse er Agria dyrere og har en dårligere dækning end Dyrekassen. Så vil altid anbefale Dyrekassen frem for Agria smiley

• #18   3. jan 2014 Direkte skaderefusion er omtalt her:

https://www.dyrekassen.dk/DK/Kat/Forsikringer/Sygeforsikring.aspx

• #19   3. jan 2014 Jeg er på førtidspension, så for mig er 900 kr altså mange penge at aflevere hver måned! Jeg har en afbetalingsordning med min dyrlæge pga. en operation til min hund - må se om det også gælder Mr. Bean der lige er kommet til Dr. Dyr idag smiley

• #20   3. jan 2014 Hver måned?? Det er en gang om året vi snakker om smiley

• #21   3. jan 2014 Jeg synes en skrev hver måned...Så jeg misforstod åbenbart smiley

• #22   3. jan 2014 Camilla - Jaeh, mon ikke der blev ment en enkelt måned lige pludselig, uden man har budgetteret efter det smiley

Hvilke områder er det du har indtryk af at Agria dækker dårligere på? Jeg spørger fordi jeg ikke selv har opdaget nogen, når jeg har læst igennem? Jeg sad og kiggede sammen med en veninde for nylig nemlig, og vi blev også enige om at Dyrekassen passede bedre med hende fordi selvrisikoen var mindre, og de ikke nedskrev summen med alderen. Men ikke fordi vi opdagede at der var områder Agria ikke dækkede? smiley

Jeg er dog i øvrigt også glad for hvor meget Agria forsker i katte ifht hvad Dyrekassen gør smiley

• #23   3. jan 2014 Jeg snakkede med Agria da de kom til Danmark - jeg havde også dyrekassen dengang. Og der var blandt andet det problem, at de ikke ville have dækket en operation for PL, som en af mine katte tidligere havde fået fuld dækning for hos dyrekassen. Der var flere andre punkter hvor de ikke vil dække, hvad de kaldte "arveligt sygdomme", med mindre katten havde været tilmeldt hos dem fra den var 3 måneder. Det er jo lidt et problem for mig, som har fået en af mine katte som voksne og desuden var alle mine katte over den alder, da jeg snakkede med dem. Så mit indtryk var helt sikkert, at der var dårligere dækning, i hvert fald for mig, fordi mine katte ikke var killinger mere. De har været måske 3 år og 1 år dengang.

• #24   3. jan 2014 Ah ok, men det er mine i hvert fald dækket ind for - både HD og PL. smiley Kan være de har lavet det om sidenhen for at kun konkurrere med Dyrekassen? Dog har de nogle race forbehold ved jeg. F.eks. perserer og "næse-åbnings"operationer

• #25   3. jan 2014 Dyrekassen har også ændret sig smiley for at følge Agria, de har fordoblet antallet af dage for en "selvrisiko" periode, og sænket prisen, og fjernet nogle af de ting de ikke dækkede.

• #26   3. jan 2014 Det er meget muligt de har ændret vilkårene siden. Det var som sagt da de lige var kommet til dk at jeg snakkede med dem om de ting.

• #27   3. jan 2014 De har så vidt jeg ved ikke forringet men forbedret smiley

Kommentér på:
Sygeforsikring til kat

Annonce