589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spørgsmål ang efter kasteration Spørgsmål ang efter kasteration

Hej KG.

Vi har i dag fået kasteret vores to hankatte, og da fik af vide at der er et ½ kg forskel på dem i vægten..
Den der vejer mindst er kommet sig næsten helt, hvor på den der vejer lidt mere stadig er temmelig slap.. Vi har set dem begge været ude og besørge sig og de har begge vasket sig lidt.. Vi følger de råd der kommer fra dyrlægen om at de først må få lidt mad senere i aften og at de ikke må vaske sig for meget dernede..

Mit spørgsmål er så... Vi holder selvfølgelig øje med den helt slappe kat, men hvor lang tid er det "tilladt" at være slap??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang efter kasteration
  • #1   2. jan 2014 Jeg har aldrig fået af vide de ikke må få mad så længe man bare holder øje med dem hvis de har kvalme. De har jo fastet så jeg plejer at give lidt vådfoder med det samme så de får lidt i sig og kan komme hurtigere gennem bedøvelsen. Det at den ene er mere slap er helt normalt det er forskelligt hvordan katte reagere på bedøvelse og siden han er det større har han sikkert også fået mere bedøvelse

• #3   2. jan 2014 Vi har ikke fået smertestillende til dem.. Jeg mener at hun har givet dem inden vi fik dem.. Jeg vil finde lidt vådkost frem og give dem lidt...

• #4   2. jan 2014 hanner er smertebehandlet på klinikken og behøver ikke yderligere.

Narkose bindes til fedtvæv - sikkert derfor den "store" dingler endnu. Sørg for den har god varme.

Du må gerne servere mad, helst vådmad - mad er også med til at brænde narkosen ud.

• #5   2. jan 2014 Tak.. jeg gav dem begge lidt vådkost og det hjalp en del

• #6   2. jan 2014 Som Lis skriver så binder narkosen sig til fedt så den store er påvirket i lidt længre tid smiley Coco var først ovenpå igen efter 3-4 dage (hunkat) mens nogle af de andre allerede har været klar et par timer efter eller dagen efter. Det svinger meget men min erfaring er at jo tidligere de bliver neutraliseret jo hurtigere kommer de sig smiley (får mine killinger neutraliserede ved 12 uger og beholder dem så 1-2 uger) smiley

• #7   2. jan 2014 Det er ikke unormalt at der kan gå et døgns tid hvor narkosen stadig påvirker katten..

Min Tøsen som er ret overvægtig hun tager lidt lang tid m at komme sig helt efter narkosen, hvor imod min lille Smilla hun var frisk da jeg kom hjem med hende efter hun var blevet fixet, der var intet at mærke på hende..

Kommentér på:
Spørgsmål ang efter kasteration

Annonce