{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

lopper.. Loppehalsbånd ?? {{forumTopicSubject}}

Hej, min lille nuddi er inde kat dog hun har 5 kvadratmeter indhegning udenfor.. NÅ, MEN ! jeg har haft hende i 3 måneder nu og hun havde lopper da jeg fik hende, så hun fik en loppe kur.... 1½ måned senere fik hun så igen..... og nu igen..

kan jeg med foredel give hende loppehalsbånd på ?
hvordan fungerer det? - dræber det lopper eller forebygger det?
hvor længe skal hun have det på ?

Hun er tydelig irriteret når hun har lopper.. Hun er helt elektrisk og 'skriger' -.-'

JA jeg har behandlet med loppe midler i huset og lagt tæpper osv. til vask og i fryseren....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lopper.. Loppehalsbånd ??
  • #1   6. jan 2014 Du skal give hende advantage i nakken og det skal hun have hver 3.-4. uge. Desuden skal hele huset behandles med trinol. Det er vigtigt at du fortsætter med at give advantage i nakken ellers går det bare i ring . Hvis du har brugt frontline kan det være problemet, det virker desværre ikke alle steder mere.

• #2   6. jan 2014 Når du siger du har behandlet dit hjem.. hvor mange gange og hvad har du PRÆCIS gjort?

• #3   6. jan 2014 Halsbånd er direkte livsfarlige for katte, de kan sidde fast i alt muligt..

Der findes flere forskellige loppekure du kan bruge..

• #4   6. jan 2014 Jeg tror slet ikke man bruger loppehalsbånd mere. Jeg bruger selv de dryp ting i nakken af mærket frontline, og de virker her indtil videre. Et vennepar jeg har der har mange katte bruger en speciel loppekam som de har haft stor succes med. Det siges at lopperne bliver immune overfor midlet efter en tid, så jeg ville forsøge et andet middel, eller forsøge mig med kam projektet. Sidste instans må være at rådgive dig med din dyrelæge. Håber du får bugt med problemet.

• #5   6. jan 2014 og den anden kat på din profil. har du/i stadig den?

• #6   6. jan 2014 Tænker bare det er usundt for katten og få sprøjtet kemikalier osv. i nakken....... men ja har behandlet huset hver gang hun har haft lopper.

• #7   6. jan 2014 og de loppe kurer jeg hat brugt er: Frontline Combo Vet.

• #9   6. jan 2014 Der er også kemikalier i loppehalsbånd smiley

• #10   6. jan 2014 Loppehalsbånd er ikke en god løsning, generelt er halsbånd noget skidt til katte, men et loppehalsbånd virker kun på de levende lopper, så der vil hele tiden klækkes nye lopper af de æg som lopperne når at lægge rundt om i huset..

Frontline er der desværre sket det med at lopper er blevet immune overfor, så køb advantage og så husk at hver gang der spottes lopper så skal hele huset støvsuges sprøjtes med loppemiddel og igen støvsuges og støvsugerposen skal smides helt ud i skraldespanden eller fryses efter hver støvsugning, dette er vigtigt da lopper kun kortvarigt er på katten, de er kun på værtsdyret for at suge blod, resten af tiden opholder de sig i dyrets omgivelser hvor de gemmer sig i sprækker og varme steder for at lægge deres æg, og sådanne æg kan ligge i dvale i op mod 10 år hvis der ikke er et dyr i omgivelserne, derfor er det mega vigtigt at behandle omgivelserne når man opdager lopper, og det kan tage rigtig lang tid at få bekæmpet et loppeproblem, måneder ja ligefrem år..

• #12   6. jan 2014 Jeg vil også anbefale en pipette i nakken; enten Advantage eller Frontline Combo. Din tanke med ikke at sprøjte kemikalier i nakken på katten kan jeg følge 100%, men det er altså det eneste, som virker... desværre.

• #13   7. jan 2014 Frontline virker ikke her i huset. Men vi giver Advantage hver 4. uge.

• #14   7. jan 2014 Heidi N *slave for Tøsen & Smilla* : Tak for dit svar. det kan jeg bruge. smiley

Jeg ved godt at der er kemikalier i loppehalsbånd, men det har ikke samme kontakt som de pipetter....

• #15   7. jan 2014 Jeg har skiftet Frontline Combo Vet ud med et nyt middel der hedder Activyl. Det fås også hos dyrlægen og er et alternativ til Advantage . Min dyrlæge siger at der er mange gode tilbagemeldinger fra dem der har prøvet det . Du kan læse om det på nettet. Det er stadigvæk giftigt selv om det har fået et ry for at være ugiftigt i forhold til andre loppe midler. Og man skal stadigvæk være forsigtig så katten ikke får det i slikket det i sig og vaske hænder og så videre Men det virker såfremt du vil forsøge med noget der er anderledes end Advantage . Jeg er selv lige startet med det og det var klart bedre end Frontline Combo Vet. Dog reagerede min ene kat det første døgn efter indgivelsen, så jeg vil tro det kan irritere og svie på indgivelses stedet ligesom andre midler kan. Jeg kender andre katte som ikke har reageret efter indgivelsen så det kan åbenbart være forskelligt.

• #16   7. jan 2014 må prøve Activyl istedet for smiley ! smiley

Kommentér på:
lopper.. Loppehalsbånd ??

Annonce