{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Lopper {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har prøvet loppehalsbånd fra dyrlægen?

Har givet frontline combo vet i pipette i 3 mdr. de skal have her igen om 5 dage.
Har ellers forsøgt med frontline spray og Capster. (Jeg gør selvfølgelig også utrolig meget rent og støvsuger hele tiden nærmest). Har også sprøjtet møbler.
Har hørt flere gange at advantage er mest effektivt og frontline ikke virker.

Frontline pipette virker i 1-3 dage, men jeg synes det er længe at gå i 4 uger ad gangen hvor jeg kun er loppefri i 1-3 dage smiley

Jeg fik anbefalet loppehalsbåndet af dyrlægen, men jeg ville lige høre om I har nogen erfaringer inden jeg vælger advantage eller halsbånd smiley

Jeg ved at kattene kan hænge fat i træer med et halsbånd, men jeg har fået at vide at loppehalsbåndet knækker hvis dette skulle ske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper
  • #1   24. sep 2015 Jeg er modstander af alle former for halsbånd til katte.
    Ja de SKAL i teorien gå op, hvis der laves et tryk/træk på 2kg. Men kan du garantere de gør det?
    Der ses mange tilfælde med skader på kattene, tiltrods for de har denne slags halsbånd på.

    Frontline: Lopperne skal bide før de dør
    Advantage: Der dannes en "varm kogeplade" på hele katten. Her lammes lopperne og dør, blot de kommer i kattens pels.

    Det tager oftest mere end 3mdr at blive loppefri.
    Husk at 95% af lopperne er i omgivelserne. Selvom du støvsuger er dette ikke nok, posen skal også smides ud efter hver gang.


  • #2   24. sep 2015 Min datter har prøvet halsbånd til hund og kat fra dyrlægen, og det var fordi hun havde et lille barn og flyttede ind i lejlighed med masser af lopper, og katten kun var indekat, ellers ville dyrlægen ikke anbefale halsbåndene, men de var 100% effektive i 8 mdr og der kom ikke lopper efterfølgende.
    Se halsbånd som den absolut sidste udvej, og jeg er sikker på at advantage vil løse problemet, så vidt jeg ved er det det samme virksomme stof som halsbåndene.


  • #3   24. sep 2015 Okay, tror jeg vil prøve advantage så smiley

    Så halsbåndende er mest til indekatte? Er det fordi de kan sidde fast i træer osv? smiley


  • #5   24. sep 2015 Okay mange tak for svar smiley

    Ja jeg bryder mig egentlig heller ikke om halsbånd til katte, ingen af mine har haft det. Tror jeg vil forsøge at ringe til dyrlægen imorgen og høre med de to sidstnævnte Middler og ellers bliver det advantage smiley


  • #6   24. sep 2015 Vil lige komme med til tilføjelse ang. frontline, for det er ikke korrekt at lopperne skal bide inden de dør. Frontline virker på den måde at lopperne indånder stoffet og dør så efter højest 24 timer. Lopper ånder på en anderledes måde end mennesker. Derudover virker frontline combovet også i omgivelserne idet hudflager fra katten falder af når katten fx klør sig, og de lopper der er i omgivelserne indtager de behandlede flager og det dør de af.
    Men jeg vil anbefale dig at behandle dit hjem, ellers bliver du ikke loppefri.
    Brug evt. capstar, det dør de lopper af der sidder på katten. Pillen virker ca 2 døgn men har derefter ingen effekt. Du vil stadig se lopper på din kat efter den er behandlet med frontline, men de dør altså indenfor 24 timer.
    Derudover tager det op til 6 måneder at blive loppefri idet der allerede nu sidder lopper i pubber rundt i dit hjem, og dem kan du ikke skille dig af med. Loppen bestemmer selv hvornår den klækkes og sætter sig så på katten igen. Derfor er det ekstremt vigtigt du bliver ved med at bruge et loppemiddel på din kat.
    Håber det gav lidt klarhed smiley


  • #7   24. sep 2015 Karin: Okay, nå så det sidder i hudflagerne, det vidste jeg faktisk ikke smiley
    Jeg har behandlet hjemmet flere gange, både med frontline spray og noget andet loppe spray til omgivelserne som jeg ikke lige kan huske navnet på.

    Har prøvet capster, men må man godt give det i de 4 uger der skal gå imellem pipetterne? (Altså selvfølgelig ikke hver dag, men 1-2 gange når det er slemt)


  • #8   24. sep 2015 Som sagt: De lopper der sidder i pupper kan du ikke slå ihjel før de klækker, når de så gør det, er det at det er vigtigt du har behandlet dit hjem. Du kan få noget silikone spray der ligesom "låser" loppen fast når den klækker, det er mindre farligt at bruge end fx trinol.
    Du må gerne bruge capstar flere gange sammen med pipetterne, så hvis din kat er meget plaget af lopperne, så giv den en pille og luk den ud på fx badeværelset så det er der lopperne falder af.
    Du gør sådan set det rigtige, men at komme af med lopper er en sej kamp, og mange tror at produkterne ikke virker fordi de stadig har lopper efter et par måneder. Specielt frontline bliver beskyldt for, at lopperne er blevet immune over for det, men det er altså ikke påvist eller dokumenteret på nogen måde, og er derfor ikke korrekt. Og tro my Bayer arbejder på højtryk for at modbevise frontline, men det er altså ikke bevist.
    Dermed ikke sagt at frontline er det bedste middel mod lopper, mange sværger mere til advantage, der så ikke dækker mod flåter. Det er op til dig og din mavefornemmelse hvad du vil bruge. Men der er mange usande rygter om begge produkter.


  • #9   25. sep 2015 Husk, trinol 810 indeholder det giftstof som er i bayvantic,permethrin..

  • #10   25. sep 2015 Det trinol, hvad er det? Er det noget der er i det frontline spray?

    Okay super, for hvis jeg kan give dem en capster pille imens så ville det lette så utrolig meget!! smiley

    Lige et spørgsmål til - Når pipetterne dræber alle de levende lopper på katten, så har alle de andre (dem som kommer 3 dage efter) de når jo at ligge æg?
    For så bliver jeg jo næsten nødt til at bruge capster indimellem, så det ikke er helt uoverskueligt (har 4 katte lige nu) smiley


  • #11   25. sep 2015 Det er insektspray til omgivelserne. Men jeg plejer ikke at anbefale det til folk med katte.

  • #12   25. sep 2015 Nå okay, det tror jeg heller ikke jeg har brugt noget af - har brugt det frontline spray og det der silicone noget smiley

  • #13   26. sep 2015 Jeg bruger stadigvæk frontline til min ældste kat. Den anden for Activyl som virker i omgivelserne. Frontline skal ofte gives over flere måneder hvis der er mange lopper. Så vidt jeg ved er Activyl det eneste der tager lopper effektivt i omgivelserne efter et stykke tid men det lugter lidt kraftigt og jeg bruger det derfor kun til den kat som er mest ude i frisk luft. Der er meget i pipetterne så jeg giver det over to gange så det ikke flyder ud i pelsen men lander inde på huden. Hos min dyrlæge tog de Activyl ud af handlen i klinikken på trods af virkelig mange gode tilbage meldinger men det kan stadig købes på apoteket. Der er åbenbart kamp om markedet. Jeg har set en med 4 katte hvor lopperne sprang lystigt rundt på gulvet . Med Activyl tog det ikke ret lang tid før alle lopper var væk. Det er noget med det virker på larverne så de ikke udvikles.

Kommentér på:
Lopper

Annonce