{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Lopper ! {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid haft dyr men aldrig haft en der har lopper. Jeg opdagede i går at min nye killing havde lopper han fik selvfølgelig en loppe-Kur og det gjorde hunden også!
Mit spørgsmål?
Skal de have igen eller hvad skal jeg gøre noget mere end bare give dem loppe kur og Vaske deres tæpper og ting??
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper !
  • #1   12. jan 2017 Den bedste måde at komme af med lopper, er at fortsætte med at give dem en loppekur hver 4 uge i mindst 3 måneder. Nu ved jeg ikke hvad mærke du bruger, men Frontline er mere eller mindre spild af penge da de fleste lopper er immune overfor det. Det fik jeg selv at mærke da det kostede mig en kat der fik loppeallergi pga at frontline ikke kunne slå lopper ihjel. Så jeg bruger advantage nu.


  • #2   12. jan 2017 Jeg har givet dem Frontline!
    Hvad skal de ellers have ?


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #3   12. jan 2017 Advantage smiley

  • #4   12. jan 2017 Tak

  • #5   12. jan 2017 Du er virkeligt heldig du aldrig har haft lopper før, især med en hund der jo kommer ud, jeg ved ikke om din killing kommer ud, men jo mere udeadgang dyrene har jo større er risikoen for lopper.

    Nå men du spørger om du skal gøre andet end loppe kur og om en kur er nok.
    Svaret er nej en kur er ikke nok og om 4 uger når de skal genbehandlinge så anvend advantage i stedet for frontline. Og så en advarsel når du har kat så må du aldrig aldrig anvende bayvantic til din hund, dette er blot for at advare såfremt nogle skulle anbefale dig det, men bayvantic kan slå din kat ihjel også selv om du ikke giver den det direkte for skulle uheldet være ude og din kat kommer i nærkontakt med hunden i timerne efter behandling så kan katten få giften på sig og det er nok til at slå den ihjel desværre. Så blot en advarsel.

    Så til spørgsmålet om du skal gøre andet end kur. I den grad ja..... Lopper formere sig lynhurtigt og de er kun på dyrene i kort tid for at få næring, så hopper de af og opholder sig i omgivelserne hvor de formere sig og lægger tusindevis af æg rundt omkring, jeg håber ikke du har væg til væg tæpper for så kan det være et kæmpe arbejde.. de løse tæpper som dyrene ligger på kan du enten vaske eller lægge i fryseren nogle timer. Men enten eller, andre tæpper og gulve støvsuger du grundigt,efter støvsugning smider du støvsuger posen helt ud i skraldespanden udenfor og det kan være nødvendigt at sprøjte med loppespray rundt i huset ved sprækker og paneler, det afhænger af hvor slemt angrebet er, men rengøring er i hvertfald nødvendig, hvis du sprayer med loppemiddel så følg anvisningen på flasken og efter endt behandling af hjem så støvsuger du igen med samme procedure som tidligere med støvsugerposen.


  • #6   12. jan 2017 Lopper kan være et helvede at komme af med hvis det er slemt, de er enormt sejlivede og kan ligge i dvale i årevis. Det er heldigvis mange år siden jeg sidst har sloges med lopper men husker kampen tydeligt. Og jeg bliver ædt op af loppebid blot der er en enkelt loppe i min nærhed.

  • #8   12. jan 2017 Vil hoppe med på vognen og sige Advantage virker!

    Loppeæg kan ligge over alt i huset, og du kan få noget spray til fx sofa, langs fodlister osv.. Det er jo ikke sådan lige at få sofaen i vaskemaskinen smiley

    Jeg købte noget i Land og Fritid og inden jeg brugte det kunne jeg ikke blive de skide lopper kvit smiley


  • #9   13. jan 2017 Der er igen af os der har fået bid og både hund og kat kløers sig ikke !
    Og jeg kan ikke se noget på dem
    Mere !
    Har dog set en på katten og den tog jeg !


Kommentér på:
Lopper !

Annonce