{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Lopper {{forumTopicSubject}}

Vi er igen plaget af lopper – hvilket loppemiddel bruger I ? som virker.
d. 1/3 2019 syntes jeg at mine katte kløede sig meget - jeg kørte dem igennem med luse/loppe kam og kunne ikke se nogle lopper, måske æg men det kunne jo også være snavs.
Tog så ud for en sikkerheds skyld og købte en pakke Frontline de havde 2 typer en med 3 stk og en med 4 stk. Da jeg har 4 katte og ikke set lopper købte jeg den med 4 stk.
Så her den 18/3 kløede kattene sig stadig meget - jeg redte dem i igennem med loppe kam - og hold ... en fest kammen viste. Øh.. jeg troede at frontline ville tage lopperne. Tog ud til Butikken igen. Og den jeg havde købt d. 1/3 pour.on vet tog de levende lopper ikke æg og laver.
Jeg købte så købte så frontline combo vet (den med 3 stk.) som skulle tag det hele. Og gav dem så alle en tur igen selvom jeg faktisk først måtte ca. d. 1/4. (men hvordan skulle jeg ellers slippe af med alle de lopper) = lopperne var væk (18/3).
Men nu klør de sig igen (vi har også selv fået loppebid), har tjekket med kammen og der var gevinst - de er kommet igen d.5/4 og jeg må faktisk først gi dem kuren igen d. 15/4. Hvad gør jeg? Hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper
  • #1   5. apr 2019 Jeg har købt nogle tyggetabletter.
    Jeg brugte pipetter fra Advance til at starte med men det syntes jeg heller ikke rigtig virkede, men jeg syntes tabletterne virker. smiley

    Kan dog selvfølgelig ikke huske hvad de hedder smiley


  • #2   5. apr 2019 Jeg er ret sikker på det er denne her vi bruger.
    En gang om måneden skal han have en pille.
    1. halvdel om morgenen og 2. halvdel om aftenen.
    Der er 6 tabletter i sådan en pakke.

    Jeg tænker godt du kan nøjes med at behandle når du syntes der er behov for det.
    Min kat må bare virkelig ikke få lopper da han så ikke kan komme på udstilling så han behandles fast.


    profilbillede
  • #3   5. apr 2019 Hej Luna S
    Køber man den hos dyrlægen?
    Der står tyggetablet - kan katten lide dem - eller skal den ned i halen på dem??
    Jeg mangler en info. Da jeg gav behandling d. 18/3 før tid - kaste den ene af mine katte Lulu op. Så derfor tør jeg ikke give hende kuren før tid.
    De 3 andre katte havde ingen bivirkning. smiley


  • #4   5. apr 2019 Husk at det kan tage tid, da æggene kan være over det hele de færdes i hjemmet.
    Her er der god erfaring med Advantage smiley det kan bare godt tage en del tid at komme af med dem


  • #5   5. apr 2019 frontline virker ikke ret godt på lopper mere. det er stadig godt til tære

    men brug advantage i stedet for. det virker rigtig godt på lopper


  • #6   5. apr 2019 Her virker Frontline ikke for en pind. Vi bruger altid Advantage, og ellers er der sådan noget som Bravecto pipetter.

    Piller er jeg stoppet med at give, da jeg mistede en kat. Vi brugte Capstar, og 20 minutter senere stod vi med en død kat. smiley


  • #7   5. apr 2019 Jette:
    Jeg har købt dem ved dyrlægen.
    Min kat spiser dem gerne selv, kan dog være en fordel at give dem den lige før fodring eller evt ned i vådkosten. Men de smager åbenbart godt for min kat kommer springene når jeg åbner pakken smiley
    Men der var en aften hvor han ikke ville spise den sidste halvdel, det var lidt en udfordring. Men de andre 3 gange har han gerne spist dem uden betænkeligheder smiley

    Med hensyn til om det er vigtigt at vente så har jeg gjort det, da jeg skiftede fra Advance til tabletter sagde min dyrlæge jeg skulle vente en uge mere så det gjorde jeg, jeg tænker at de anbefaler det af en grund. smiley


  • #8   5. apr 2019 "Der står tyggetablet - kan katten lide dem - eller skal den ned i halen på dem?? "

    Nej halen er nok liiiige langt nok ned. Halsen er vist længe fint nok. smiley


  • #9   5. apr 2019 Tak for alle de gode svar smiley
    Tror vi i første omgang vil få fat på Advantage som mange af jer anbefaler - også få droppet frontline. Næste gang vi er hos dyrlægen så høre om Luna s tyggetablet, når katten syntes de smager godt - kan være godt da Vores ene han kat Balou ikke kan lide pipetten i nakken. smiley

    Så igang med en masse rengøring og vente til de skulle have næste gang pipette (så tiden overholdes).
    Jeg kan huske at vi med vores tidligere kat fik en sprøjte hos dyrlægen der virkede et år - det gør man ikke mere? smiley


  • #10   5. apr 2019 Her bruger vi også advantage, og det virker. Frontline havde ingen virkning.
    Vi købte desuden trinol og sprøjtede huset med det. Det er meget giftigt så vi sprøjtede et rum og lukkede døren dertil. Efter nogle timer luftede vi rummet ud et par timer, og først derefter kunne kattene komme ind i rummet igen.
    Et kæmpe arbejde men vi fik ram på de irriterende lopper.
    Vi har også en gang haft en skadedyrsbekæmper ude og sprøjte hele huset.
    Engang hvor vi var frygtelig angrebet af lopper var vi til dyrlæge med alle katte, her fik de en sprøjte der slog alle lopper ihjel.


  • #11   5. apr 2019 jeg bruger en damprenser på gulvtæpperne. den er faktisk rigtig god
    tør ikke bruge gift i huset. det er rigeligt med en pipet i nakken af kattene.


  • #12   6. apr 2019 Jeg bruger Bravecto, det er både mod lopper og flåter. Det er en pipette til nakken. Man kan se det på pelsen i nakken lige efter, men efter en uge er det næsten helt væk.
    Købes hos dyrlægen eller med recept på apoteket.


  • #13   6. apr 2019 Tak. Ja vi skal have huset igennem - en god omgang forårs rengøring smiley
    Vi har heldigvis en dampmaskine som jeg har læst mig frem til skulle være rigtig god til lopper m.m. uden brug af gift. smiley
    Kristina K - Så dine har også fået en sprøjte hos dyrlægen - vi fik sådan en hvert år hos dyrlægen til vores gamle kat (som blev 19 år) - det var super godt ingen lopper m.m. Må høre hos dyrlægen næste gang om man stadig gør det. smiley


  • #14   6. apr 2019 Jeg bruger også Bravecto . Flea x er helt ugiftigt og kan nemt bruges på tæpper eller sovesteder, der ikke kan dampes .

  • #15   6. apr 2019 Dyrlægen kan stadig give sprøjter mod lopper. smiley

  • #16   6. apr 2019 Tak for info. smiley
    Flea x skal skaffes og godt dyrlægen stadig gir sprøjte med lopper smiley
    Hav en forsat god dag i solen smiley Det er jo skønt vejr


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #17   9. apr 2019 Jeg bruger,hvis det bliver nødvendigt advantage ,vi har heldigvis ikke haft lopper inde i huset de sidste par år.
    vi har så ingen faste gulvtæpper mere,støvsuger min. hver anden dag og damprenser ca 1 gang ugentligt.
    gift vil jeg ikke sprøjte med indendørs, og helst heller ikke udendørs smiley
    men vil anbefale en dampmoppe,den er virkelig god og effektiv.


  • #18   10. apr 2019 Hej Berit smiley
    Tak for svar. Vi har det ligesom hos dig, ingen faste gulvtæpper et par enkelte læder kludetæpper som har været ude i natte frosten og hænge. Vi har en dampmoppe og er rigtige glade for den. smiley
    Vi kæmmer kattene hverdag - de 3 har ikke mere lopper i kammen. Men på Nuggi fandt vi en god del på da hun kom ind igår. De plager hende virkelig smiley
    Det bliver godt når vi kan gi dem kur igen på mandag, og der vil vi prøve advantage smiley


  • #19   10. apr 2019 Vi har jævnligt lopper inde, da vi har hund. Det kan ikke undgås, at han har nogen med hjem indimellem. Desuden skal man blot være på besøg hos nogen, der har lopper i huset, før man kan tage dem med hjem på sit tøj. smiley

  • #20   10. apr 2019 Hej Susanne smiley
    Ja øv det er rigtigt at de ikke kan undgås. smiley
    Når bare de ikke kan formere sig på kattene når de har fået loppemiddel, så det ok.
    Men det klør bare på mig når jeg finder en loppe i kammen uhh.. smiley


  • #21   11. apr 2019 Har god erfaring med Aventage til alle mine 3 og aldrig brugt andet.

  • #22   11. apr 2019 Hej Lene H smiley
    Det var godt at høre - og er nu det loppe middel vi går over til - det bedste af det hele er at det er billigere end frontline combo vet så det er jo super godt smiley


  • #23   20. apr 2019 lagt i gruppen: Katte, velfærd og trivsel

    profilbillede
  • #24   20. apr 2019

    profilbillede
Kommentér på:
Lopper

Annonce