7.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

14 uger gammel - hvor meget skal den veje 14 uger gammel - hvor meget skal den veje

Har lige fået en killing til mine forældre, på 14 uger af blandingen burmeser / main coon, hvad ville I mene sådan en fyr skal veje?

Han vejer sølle 1000g, hvilket jeg jo personligt synes er for lidt, særligt når nu han har main coon i sig...

Har pt. anbefalet mine forældre at sætte ham på en "fedekur", så han kan blive lidt større.

Han spiser fint, kommer af med tis og affrøing og er generelt en meget glad og legesyg lille dreng.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  14 uger gammel - hvor meget skal den veje
  • #1   9. jan 2014 Er du sikker på, at den er 12 uger? Der er desværre mange sørgelige eksempler på, at killinger bliver givet væk alt for tidligt under påskud af, at den er 12 uger.

• #2   9. jan 2014 Synes ikke det lyder af meget, hvis den virkelig er 14 uger.

Undersøg evt om den virkelig er 14 uger. Kontakt evt dyrlægen. Sørg for at han får noget godt killingefoder ad libitum.

• #3   9. jan 2014 Han er 14 uger, dyrlægen er med ind over. Han har mad til at stå fremme hele tiden - men spørgsmålet lød på hvor meget de "plejer" at veje i den alder...

• #4   9. jan 2014 Nej jeg synes heller ikke det virker af meget. Hvad er den vejet på? En køkkenvægt, eller?

Og hvordan føles den? God og fast eller ranglet og knoglet?

Mine europe/huskatte ups'ere var igår knap 10 uger (det er de fredag) og vejer mellem 1200-1400 gram (pigerne er de mindste, og drengene de største), min maine coon, der er en basse på 9½ kg vejede 3 kg da han var 3 måneder (de der ca. 14 uger), og min anden maine coon der er endt på de 7½ kg vejede 1500 gram som 12 ugers.
    Min europé hunkat var lidt lille af sin alder, og vejede 1 kg som 12 ugers, men burde nok også have vejet mere i den alder, hun er endt på 3,3 kg (og er en sund og rask kat, med der er en fremragende føder og mor, og laver større børn end hun selv er - det er hendes ups kuld på 10 uger nu)

• #5   9. jan 2014 På en køkkenvægt ja. Altså, man kan sagtens mærke ribben, men han er pæn at se på - hvis det giver mening smiley

• #6   9. jan 2014 Det gør det smiley Hvor sikker er du på at han faktisk er 14 uger?

Men ellers så er han nok bare ikke en stor kat, i hvert fald ikke lige nu.. Men det er lidt underligt med det angivne ophav, da burmeseren er en kat der skal være overraskende muskuløs, og en maine coon typisk er større end gennemsnittet.. Så jeg ville forvente en killing i den alder vejede 1500 gram nok. Har han været syg under opvæksten? Det kan hurtigt sætte dem tilbage nogle 100 gram bare med få dages diarré smiley

• #7   9. jan 2014 men sikke dog en blanding?? men lige i underkanten ville jeg da sige

• #9   9. jan 2014 Er 100% sikker på han er den alder smiley har lige "opklaret" mysteriet, hans mor vejer kun 1,5 kg - og han tager sig ud efter hende udseende mæssigt/racemæssigt (burmeser) smiley

Sikke dog en blanding, måske lidt underligt - men i mine øjne en fantastisk blanding smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #10   9. jan 2014 Min Mco Lukas vejede da han var 15 uger...3.000 g, men når det er en blanding så vil mit gæt være at din kat måske skal veje ca 1600-1700 g, men det jo også noget med kattens bygning, om hvor kraftig dens knogler er mm smiley

• #12   9. jan 2014 vores huskat vejede 2 kg 12 uger gammel

• #13   9. jan 2014 En burmeser på 1½ kg? Hvordan kan den være så lille? Især med en race der er som burmeseren, så giver det slet ikke mening..

• #15   9. jan 2014 Lubas - Først og fremmest så er en kat på 10 måneder færdig med at vokse i vækstzonerne (knoglerne), og det den vil få derefter er fylde i form af muskler etc. Derudover så er f.eks. 3 kg altså det dobbelt af 1½ kg. Jeg kender en peterbald på 2,2 kg ca. som den mindste kan jeg nogensinde har mødt, og den er bestemt ikke stor, og en voksen kat, og så endda en burmeser! der er ½ kg mindre er virkelig en lille kat. Og det giver slet ikke mening for mig at en burmeser skulle være så lille. 3 kg, ja, men ikke det halve..

• #18   9. jan 2014 Min killing er jo ikke nogen Main Coon blanding, men en lille pind på 1350g da han kom her som 16 uger gammel.

profilbillede
  • #19   9. jan 2014 Og nu er han 8 mdr og vejer 3,5 kg.

Opdrætteren sagde han var lille, mindre end sin søster, men han har indhentet det nu smiley

profilbillede
  • #21   9. jan 2014 Ja han var lille, men som du kan se han er ikke lille ved siden af en 5,9 kg kurilian bobtail nu smiley

• #23   9. jan 2014 Milo smiley

profilbillede
  • #24   9. jan 2014 Ja, han ligner jo ikke en der er underernæret smiley

• #25   9. jan 2014 Også min tanke Eva, hvor man kan se min er splejset og havde øgenavnet vandrende pind smiley så ser Mettes killing harmonisk ud smiley

• #26   9. jan 2014 PS tror aldrig den får størrelse som en Main Coon smiley

• #27   9. jan 2014 Han er nemlig rigtig ppn at se på - vægten passer til hans størrelse hvis man kan sige det sådan smiley

Nej, det tror jeg dælme heller ikke. Men mon ikke han beholder det vigtigste, charmen smiley

• #28   10. jan 2014 Jo når man vælger en blanding, så ved man bare ikke helt hvad man får hverken i størrelse eller sind, så man må tage det som det kommer og elske dem lige som de er smiley

• K-M R
    K-M R Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Katte: 1 Svar: 4
    #29   15. jan 2014 Han ser dejlig ud og vægten skal nok komme. Han er jo også i lege alderen og forbrænder derfor en del. Giv ham god nærende kost, killingefoder og godbider. - Det er jo ikke alle katte der så'n har anlæg for fedme, men holder den slanke linie hele livet.
    Han er en dejlig mis. smiley

Kommentér på:
14 uger gammel - hvor meget skal den veje

Annonce