1.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Godt råd til Perser med loppe eksem Godt råd til Perser med loppe eksem

min lille perser kat har haft loppe eksem og det viste sig frontline ikke virkede på hende hun fik så nyt loppe middel ...eksemen blev behandlet med et bi nyre bak hormon præparat ..og hver gang vi stopper m pillerne blusser eksem op igen ..dyrlægen sagde sidst prøv m en halv pille et stykke tid hver anden dag og det holder det nogen lunde væk...Men pillerne er jo ikke beregnet til at blive ved med..Af foder får hun Royal Canin til Perser plus hun får en smule våd foder morgen og aften hun er meget kræsen og spiser ikke særlig meget..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt råd til Perser med loppe eksem
  • #1   14. jan 2014 Loppe eksemen må jo blusse op fordi der stadig er lopper i omgivelserne..

Frontline er ikke særligt godt generelt, du skal bruge Advantage eller/ og Capstar, og så er det mega vigtigt at du sprøjter omgivelserne med loppespray og støvsuger grundigt bagefter, og smider støvsugerposen ud lige efter du har støvsuget, og den procedure skal måske gentages en gang om måneden i 4-6 mdr. alt efter hvor hårdt et angreb du har været udsat for, for loppe æg kan gemme sig i de mindste sprækker der findes, og de kan ligge i dvale i om mod 10 år hvis der intet værtsdyr er i omgivelserne..

• #2   14. jan 2014 Husk lopper kun kortvarigt opholder sig på dyrene, de er kun på dyret mens de suger blod så hopper de af og lægger æg i omgivelserne..

• #3   14. jan 2014 Du har helt ret men vi bor på en gård og har 5 katte og de går alle ude så det svært helt at få udryddet alt ...Før boede vi i lejlighed på Amager og der havde jeg kun den ene Perser og en anden racekat og vi havde aldrig de problemer. Men jeg vil da prøve at sprøjte lidt mere osv men jeg tror ikke der er noget her inde i huset for hvis der er bliver jeg altid selv bidt..

• #4   14. jan 2014 Går katten ude??

• #5   14. jan 2014 Ja

• #8   14. jan 2014 Ja de har altså fået men de må ha mere så ...men jeg tror ikke de har lopper jeg tror bare det eksem ikke vil gå væk..

• #10   14. jan 2014 Det har jeg beskrevet i mit første indlæg ..de får alle noget andet for de blev imune over for frontline og Perseren er i behandling for sit eksem ...de får "Effipro"

• #12   14. jan 2014 Jamen når de går ude og du som du skriver bor på en gård, så er det nok morderligt svært at der ikke hopper en loppe på din perser mens hun er ude og måske når at hoppe af igen inden katten når ind smiley tror du vil få rigtig svært ved at komme det til livs smiley

• #13   14. jan 2014 Ja det jo det og dyrlægen siger som sagt prøv m en halv pille hver anden dag.... tror hun er mere sart end de andre for de fejler ikke noget..så jeg tænkte mere i baner som andet foder ell natur medicin ell hvad ved jeg ...

• #15   14. jan 2014 Jeg har også prøvet Effipro på mine 6 udekatte og det virker overhovedet ikke... så jeg bruger Adventage og det tager altså lopperne... og de får hver 4 uge. ellers kan vi heller ikke holde de lopper væk smiley

• #17   14. jan 2014 Har i et link til det adventage ? kan man købe det på nettet ?

• #18   14. jan 2014 Her er et : (link fjernet)

Men søg lidt på nettet... det kan ofte betale sig at bestille i udlandet... da man kan spare penge på moms og valuta kurser smiley

Nogle køber også den til store hunde og drypper antal milliliter på katten der passer per kilo... så er det endnu billigere smiley

• #19   14. jan 2014 Tusind tak smiley

• #20   15. jan 2014 Min gamle kat fik eksem, bare der var een loppe i pelsen, så den har højst sandsynligt stadig mindst een loppe.

Kommentér på:
Godt råd til Perser med loppe eksem

Annonce