2.107 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

jeg skal af med min elskede kat jeg skal af med min elskede kat

hej...
mine forælde er kommet frem til at min kat skal fjernes fra vores hus efter at den utallige gange har kradset i mine forældres dyrebare lædersofa....
den gider heller ikke kæle med os udover når det er mad tid, men har haft katten længe og siden starten har der været noget galt med den. den har vist haft en dårlig barndom, men nogle børn som ikke behandlede den ordenligt der hvo den kom fra.

hvad gør vi når den skal væk. vores venepar som bo 2 km væk fra os ude på landet vil gerne tage sig af den.

mine forældre har så snakket om at de gerne vil have en kat ude fra et dyre-internat og det skal være en kasteret hankat. hvor længe skal der gå inden vi må bringe den med hjem?
kan min kat så komme tilbage igen(den er ikke specielt klog og er mest en ude kat og vi bor inde i et villa kvarter).

hvad gør jeg....

hilsen katrine

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg skal af med min elskede kat
  • #1   19. jan 2014 Øv det lyder ikke godt, den gamle kat opføre sig ikke som forventet, så bare ud med den og så skal der lige en ny til, og hvad så når den gør det samme?
    Det er et ganske almindeligt porblem at katte kradser, så i stedet for, at skifte kat var det måske værd, at se på om jeres hjem er indrettet godt nok til kat, og om dine forældre er villig til, at ændre på det, hvis det ikke er optimalt.

• #2   19. jan 2014 hvad gør jeg....

hilsen katrine

Du forbereder dig på en ordenlig omgang fra alle herinde. Dette er noget af det mest latterlige jeg længe har set.

At smide en kat ud for og anskaffe sig en ny...........

• #3   19. jan 2014 PS ellers er løsningen måske en kanin eller en hamster, de kan holdes i bur og kommer ikke i nærheden af sofaen.

• #4   19. jan 2014 jeg vil ikke af med den.....jeg har opbygget et forhold til den og den vil kun snakke med mig....den gider ikke andre og kradser og bider og er temmelig gnotten hvis nogle snakker med den smiley

• #5   19. jan 2014 Katrine S

Ja undskyld den var heller ikke så meget til dig men dine forældre.

• #6   19. jan 2014 jeg er gået i strejke med alt hvad der hedder med pligter at gøre

• #7   19. jan 2014 vi har haft katten siden 2008....

• #8   19. jan 2014 Ja du er ikke ansvarlig for hvad de voksne gør, men deres holdning er ikke noget jeg råber hurra over smiley

Og det er synd for dig, at du mistet din kat, og jeg tror oprigtigt ikke dine forældre har den rigtige indsigt og holdning til, at have kat. Så du må vist tænke alternativt smiley

• #9   19. jan 2014 hhmmm det den er tricky smiley

• #10   19. jan 2014 Jaa Katrine, den er tricky.
    Men du skal vide, at det er ikke dig eller katten det galt med - det er udelukkende dine forældre!! smiley

Ja, hvad gør man så:
    Ring til Inges Kattehjem og Dyrenes beskyttelse og skynd dig at få fat i en masse pjecer om det at holde kat. Fortæl rådgivningen hos IK historien som den er og bed dem om at sende materialet med det samme.
    Dem giver du til dine forældre og samtidigt så er du gammel nok til at sige: "Er I overhovedet klar over hvor meget jeg elsker den og hvor meget den betyder for mig?"
    Det vil måske appellere til deres hjerte og udsætte afskaffelsen af katten - og anskaffelsen af en ny.
    Sig til dem at den skal have klatretræer og evt. hylder den må springe rundt på.
    Sig at de skal give den opmærksomhed og kærlighed.
    Til sidst kan du sige, om den nye også skal skaffes af vejen hvis den ikke lige gør som de ønsker?

• #11   19. jan 2014 Hmm Katrine, der er nu flere ting i din historie jeg ikke lige forstår..
    1. du skriver du har haft katten siden 2008, altså i 5 snart 6 år..
    2. den kat du har oprettet Frida, hun er født i 2011, hvor er hun henne i billedet??
    3. hvis du har haft katten i 5-6 år, er det så en adfærd den altid har haft eller er det noget den er begyndt med for nyligt??
    4. Hvad har dine forældre forestillet sig der skal ske hvis en ny kat har samme uheldige adfærd??

Den adfærd du beskriver er faktisk ret normal, katte som ikke har andre kradsemuligheder i hjemmet vil bruge møbler og den er totalt lige gad med om det er en dyr sofa eller en gammel las..
    Adfærden med at kradse er også en måde for katten at sætte duftmarkering, så hvis det er en ny sofa så er det måske fordi han vil have den skal dufte af ham..

Hvad skal du gøre, tjaa du er ikke myndig, så du er jo nok nød til at acceptere dine forældres beslutning, men jeg vil ikke anbefale at i får en ny kat før dine forældre har lært en del mere om katteadfærd, så lån en masse bøger og skal en masse piecer læg dem fremme så dine forældre ikke kan undgå at se dem, og så oplær dem i alt det du lære om katte..

• #12   19. jan 2014 Du er skarp i dag Heidi smiley

Havde slet ikke lagt mærke til det du spørg om i spørgsmål 1 og 2 smiley
    Men venter spændt på svaret

• #13   19. jan 2014 Hvorfor tror dine forældre at en kat fra et dyreinternat ikke vil kradse i sofaen?

• #14   19. jan 2014 En ting er at de vil af med den kat de har nu, men så skal de gudhjælpeme ikke anskaffe sig en ny! Man skiller sig ikke af med en kat for at få en ny, bare fordi dens personlighed ikke lige passer en!

Nogle mennesker skulle bare ikke have lov at holde kat..

• #16   19. jan 2014 min kat er helt sin egen...vi har kradse træ og tæppe. den har legetøj og prøver virkelig at få den til at jage eller kæle lidt, men når den har fået mad går den enten uden for eller under mine forældres seng.....

• #17   19. jan 2014 1:(og 2) hahah tak det er en fejl retter den lige smiley
    3:den ha altid haft det adfærd eller kun efter den blev steriliseret...? er steriliseret huskatte altid sådan???
    4: Min kat er konstant på slankekur da den er pænt overvægtig (siger min far) pga den har en dynge under maven som bare hænger, derfor er den altid parat til at gøre at for at den kan få mad. de gange den har gjort det har gjort det er når den har glemt at den allerede har fået mad. så sætter den sig ved siden af sofaen og miaver højt. så kigger den på os og så kradser den i sofaen og så bliver min far jo mega sur og kalder den alt muligt som ikke står i renskrivnings ordbogen...

• #18   19. jan 2014 Hmm jeg ved sku ikke rigtig. Der er for meget der ikke hænger sammen her.

• #19   19. jan 2014 En dynge under maven er ikke = den er tyk... Hvis den er kastreret er det ret normalt at den vil få sådan en "delle"

Jeres kat opføre sig som en kat skal, den er helt normal, og en ny kat vil opføre sig lige sådan...

Syntes dine forældre skulle tage og lære noget om katteadfærd (og helbred)

• #20   19. jan 2014 Min kat er bare ikke en familie kat....den kan bedst lide når der kun er 1 i nærheden.... smiley vil ikke af med den, det er meget synd for den da jeg skal på efterskole næste år og jeg er dens støtte og en den kan lide (den eneste)

• #21   19. jan 2014 Igen, det er normal katte adfærd

• #23   19. jan 2014 Heidi på det billede er hun vist ikke steriliseret og der var hun den sødeste kat jeg kunne drømme om smiley

• #24   19. jan 2014 okay felis hvor meget skal sådan en kat have af mad, hun for kun tørfoder

• #25   19. jan 2014 Katrine.

Det har Felis jo allerede skrevet

Citat Felis : En kat skal have mad til rådighed hele tiden så den selv kan styre hvor meget den skal spise og hvornår.

• #26   19. jan 2014 Katrine...Du tager dine forældre og køre dem til nærmeste skov, der sætter du dem af...Så søger du på nettet efter nogle nye og bedre forældre...Kun for sjov, altså...Men du skulle vise dine forældre denne tråd, og ber dem læse den hele.

• #27   19. jan 2014 Felis har beskrevet det med maden aldeles tydeligt, en hænge mave er ikke tegn på overvægt, min lille Smilla har allerede i en alder af 1,5 år fået sin kastratdelle, og hun er bestemt ikke overvægtig, hun er helt normalvægtig, lille og fin og vejer blot 4,5 kg..

Du skal give din kat al den mad hun kan spise til fri afbenyttelse, i begyndelsen vil hun nok grovæde fordi hun ikke er vant til al den mad, men efterhånden vil hun udjævne det..
    Og så syntes jeg du skal overveje at give hende dåsemad 1-2 gange om dagen, det mætter meget bedre og længere, og vil også være med til at sørge for at hun ikke bliver overvægtig..

Du skriver at hun er meget knyttet til dig og at du skal på efterskole, så er det jeg tænker, hvad tror du der sker med hende når du ikke er der i dagligdagen???
    Har du tænkt på at hun måske vil finde sig et nyt mad sted??
    Jeg ved godt dette måske ikke falder i god jord, men måske er det bedst for katten at hun kommer ud til de venner på en gård og får lov til at leve et fint liv der, for når du flytter ud, så vil hun jo ikke have nogen det holder af hende mere, og hvorfor skulle hun så blive??

• #28   19. jan 2014 Jeg tror at du måske skulle prøve på at sætte dig ned med dine forældre og så forklare dem hvor glad du er for din kat smiley Og om at det altså er normal katteadfærd at skulle kradse - også selvom det er den dyre sofa, desværre. Jeg tror at det bedste at gøre i sådan en situation er at vise hvor "voksen og ansvarligt" man er og så tale til deres lidt bløde side, hvis man kan sige det sådan smiley

Og så er der nu noget man kan gøre for at få katte til at holde op med at kradse, hvor man ikke vil have det. Du siger at katten ikke gider sit kradsetræ? Kan den i stedet lide at kradse i rigtigt træ, i stedet for sisal? I pap? Gulvtæpper? Find ud af, hvad den kan lide at kradse i i stedet og så sig et bestemt "nej" eller lign. og tilbyd det andet i stedet, hver gang at den kradser, hvor den ikke må. Jeg læste også i en bog at man evt. kunne sætte film (husholdningsfilm) over det sted, hvor den normalt kradser. Det kan kattene ikke lide at kradse i og så igen tilbyd den noget den godt må kradse i, i stedet. Stil det i nærheden af sofaen. Med tiden skulle man - i teorien - kunne flytte dens tilladte kradsested længere væk og fjerne filmen. Jeg har ikke selv prøvet det, men det er da et forsøg værd, i stedet for bare at komme af med katten pga. den udviser sin naturlige adfærd...

• #29   19. jan 2014 den bruger sit kradse træ meget, men når den vil have opmærksomhed så kradser den i sofaen....

• #30   19. jan 2014 Og det gør den fordi det virker.. smiley

Negativ opmærksomhed er bedre end ingen.. smiley

• #31   19. jan 2014 Når man sætter sin sofas udseende højere end sin datters følelser og sin kats liv, skal man selvfølgelig <b>IKKE</b> anskaffe flere katte! Aldrig nogensinde!

• #33   19. jan 2014 vi har prøvet en del.... smiley

• #34   19. jan 2014 Der er en helt fantastisk katte rådgiver, der helt sikkert kan hjælpe jer med at rette op på uønsket opførsel og fortælle jer hvordan I skal forholde jer til katten. Hun hedder Michelle Ganier: Du kan gå ind på hendes hjemmeside og finde hendes nummer og få dine forældre til at snakke med hende, Hendes dråbe behandling koster ikke mere end 150kr, det har alle råd til.
    http://michellegarnier.dk/
    Jeg er ret sikker på at det er en dårlig ide at skaffe sig af med katten, for bare at få en ny.

• #35   19. jan 2014 "Min kat er konstant på slankekur da den er pænt overvægtig (siger min far) pga den har en dynge under maven som bare hænger, derfor er den altid parat til at gøre at for at den kan få mad. de gange den har gjort det har gjort det er når den har glemt at den allerede har fået mad. så sætter den sig ved siden af sofaen og miaver højt. så kigger den på os og så kradser den i sofaen og så bliver min far jo mega sur og kalder den alt muligt som ikke står i renskrivnings ordbogen..."

Så var det måske den idé at give den mad så den ikke er konstant sulten!
    Dellen under maven er fordi den er neutraliseret, den kan ikke slankes væk!

• #36   19. jan 2014 Rent ud sagt, dine forældre ved ikke hvordan man holder kat.
    Synes du skal finde en pjece om at holde kat (man kan finde den på nettet) og få dine forældre til at læse den.

Det er ikke kattens skyld, den er uopdragen

• #37   19. jan 2014 Eller bedre, vis dem denne tråd

Kommentér på:
jeg skal af med min elskede kat

Annonce