jeg skal af med min elskede kat jeg skal af med min elskede kat
hej...
mine forælde er kommet frem til at min kat skal fjernes fra vores hus efter at den utallige gange har kradset i mine forældres dyrebare lædersofa....
den gider heller ikke kæle med os udover når det er mad tid, men har haft katten længe og siden starten har der været noget galt med den. den har vist haft en dårlig barndom, men nogle børn som ikke behandlede den ordenligt der hvo den kom fra.
hvad gør vi når den skal væk. vores venepar som bo 2 km væk fra os ude på landet vil gerne tage sig af den.
mine forældre har så snakket om at de gerne vil have en kat ude fra et dyre-internat og det skal være en kasteret hankat. hvor længe skal der gå inden vi må bringe den med hjem?
kan min kat så komme tilbage igen(den er ikke specielt klog og er mest en ude kat og vi bor inde i et villa kvarter).
hvad gør jeg....
hilsen katrine
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Det er et ganske almindeligt porblem at katte kradser, så i stedet for, at skifte kat var det måske værd, at se på om jeres hjem er indrettet godt nok til kat, og om dine forældre er villig til, at ændre på det, hvis det ikke er optimalt.
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 142 Katte: 1 Emner: 101 Svar: 616
hilsen katrine
Du forbereder dig på en ordenlig omgang fra alle herinde. Dette er noget af det mest latterlige jeg længe har set.
At smide en kat ud for og anskaffe sig en ny...........
maj 2012
mar 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
aug 2013
Ja undskyld den var heller ikke så meget til dig men dine forældre.
mar 2013
mar 2013
maj 2012
Og det er synd for dig, at du mistet din kat, og jeg tror oprigtigt ikke dine forældre har den rigtige indsigt og holdning til, at have kat. Så du må vist tænke alternativt
mar 2013
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Men du skal vide, at det er ikke dig eller katten det galt med - det er udelukkende dine forældre!!
Ja, hvad gør man så:
Ring til Inges Kattehjem og Dyrenes beskyttelse og skynd dig at få fat i en masse pjecer om det at holde kat. Fortæl rådgivningen hos IK historien som den er og bed dem om at sende materialet med det samme.
Dem giver du til dine forældre og samtidigt så er du gammel nok til at sige: "Er I overhovedet klar over hvor meget jeg elsker den og hvor meget den betyder for mig?"
Det vil måske appellere til deres hjerte og udsætte afskaffelsen af katten - og anskaffelsen af en ny.
Sig til dem at den skal have klatretræer og evt. hylder den må springe rundt på.
Sig at de skal give den opmærksomhed og kærlighed.
Til sidst kan du sige, om den nye også skal skaffes af vejen hvis den ikke lige gør som de ønsker?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
1. du skriver du har haft katten siden 2008, altså i 5 snart 6 år..
2. den kat du har oprettet Frida, hun er født i 2011, hvor er hun henne i billedet??
3. hvis du har haft katten i 5-6 år, er det så en adfærd den altid har haft eller er det noget den er begyndt med for nyligt??
4. Hvad har dine forældre forestillet sig der skal ske hvis en ny kat har samme uheldige adfærd??
Den adfærd du beskriver er faktisk ret normal, katte som ikke har andre kradsemuligheder i hjemmet vil bruge møbler og den er totalt lige gad med om det er en dyr sofa eller en gammel las..
Adfærden med at kradse er også en måde for katten at sætte duftmarkering, så hvis det er en ny sofa så er det måske fordi han vil have den skal dufte af ham..
Hvad skal du gøre, tjaa du er ikke myndig, så du er jo nok nød til at acceptere dine forældres beslutning, men jeg vil ikke anbefale at i får en ny kat før dine forældre har lært en del mere om katteadfærd, så lån en masse bøger og skal en masse piecer læg dem fremme så dine forældre ikke kan undgå at se dem, og så oplær dem i alt det du lære om katte..
aug 2013
Havde slet ikke lagt mærke til det du spørg om i spørgsmål 1 og 2
Men venter spændt på svaret
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Nogle mennesker skulle bare ikke have lov at holde kat..
mar 2013
mar 2013
3:den ha altid haft det adfærd eller kun efter den blev steriliseret...? er steriliseret huskatte altid sådan???
4: Min kat er konstant på slankekur da den er pænt overvægtig (siger min far) pga den har en dynge under maven som bare hænger, derfor er den altid parat til at gøre at for at den kan få mad. de gange den har gjort det har gjort det er når den har glemt at den allerede har fået mad. så sætter den sig ved siden af sofaen og miaver højt. så kigger den på os og så kradser den i sofaen og så bliver min far jo mega sur og kalder den alt muligt som ikke står i renskrivnings ordbogen...
aug 2013
maj 2007
Jeres kat opføre sig som en kat skal, den er helt normal, og en ny kat vil opføre sig lige sådan...
Syntes dine forældre skulle tage og lære noget om katteadfærd (og helbred)
mar 2013
maj 2007
mar 2013
mar 2013
aug 2013
Det har Felis jo allerede skrevet
Citat Felis : En kat skal have mad til rådighed hele tiden så den selv kan styre hvor meget den skal spise og hvornår.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
jan 2012
Du skal give din kat al den mad hun kan spise til fri afbenyttelse, i begyndelsen vil hun nok grovæde fordi hun ikke er vant til al den mad, men efterhånden vil hun udjævne det..
Og så syntes jeg du skal overveje at give hende dåsemad 1-2 gange om dagen, det mætter meget bedre og længere, og vil også være med til at sørge for at hun ikke bliver overvægtig..
Du skriver at hun er meget knyttet til dig og at du skal på efterskole, så er det jeg tænker, hvad tror du der sker med hende når du ikke er der i dagligdagen???
Har du tænkt på at hun måske vil finde sig et nyt mad sted??
Jeg ved godt dette måske ikke falder i god jord, men måske er det bedst for katten at hun kommer ud til de venner på en gård og får lov til at leve et fint liv der, for når du flytter ud, så vil hun jo ikke have nogen det holder af hende mere, og hvorfor skulle hun så blive??
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Svar: 12
Og så er der nu noget man kan gøre for at få katte til at holde op med at kradse, hvor man ikke vil have det. Du siger at katten ikke gider sit kradsetræ? Kan den i stedet lide at kradse i rigtigt træ, i stedet for sisal? I pap? Gulvtæpper? Find ud af, hvad den kan lide at kradse i i stedet og så sig et bestemt "nej" eller lign. og tilbyd det andet i stedet, hver gang at den kradser, hvor den ikke må. Jeg læste også i en bog at man evt. kunne sætte film (husholdningsfilm) over det sted, hvor den normalt kradser. Det kan kattene ikke lide at kradse i og så igen tilbyd den noget den godt må kradse i, i stedet. Stil det i nærheden af sofaen. Med tiden skulle man - i teorien - kunne flytte dens tilladte kradsested længere væk og fjerne filmen. Jeg har ikke selv prøvet det, men det er da et forsøg værd, i stedet for bare at komme af med katten pga. den udviser sin naturlige adfærd...
mar 2013
jan 2012
Negativ opmærksomhed er bedre end ingen..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
mar 2013
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 47
http://michellegarnier.dk/
Jeg er ret sikker på at det er en dårlig ide at skaffe sig af med katten, for bare at få en ny.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.288
Så var det måske den idé at give den mad så den ikke er konstant sulten!
Dellen under maven er fordi den er neutraliseret, den kan ikke slankes væk!
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Synes du skal finde en pjece om at holde kat (man kan finde den på nettet) og få dine forældre til at læse den.
Det er ikke kattens skyld, den er uopdragen
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jeg skal af med min elskede kat