{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Navn
  • #1   20. jan 2014 Ved ikke om det er noget alle katte lære. Vores reagere på deres navn, og vi har bare sagt det mange gange. smiley

  • #2   20. jan 2014 Tid tålmodighed og belønning smiley

    Min kat på knapt 9 mdr er ikke så god til det endnu, men det eneste jeg har gjort, er at kalde når der er vådkost,og det gør jeg tit når de skal ind fra haven ( den er lukket) og så er det i begyndelsen hvergang de får lidt og så bliver det til hver anden gang og så nu og da.

    Og det skal jo have vådkost alligevel, så det er bare med hvornår.


  • #3   20. jan 2014 Kald ham Sofus.. Så om et års tid forstår han at den lyd du laver, når du siger sofus, er din måde at kommunikere med ham på.
    Han ved ikke du siger sofus, men det er lyden der gør det.
    Derfor er det vigtigt at sige det i samme tone og toneleje hver gang

    Har haft gizmo et år og hun var egentlig hurtig til at reagere på sit navn, både ved gizmo og gizzi. Men tænker hun har heddet noget i den retning før.

    Begge mine katte kommer eller reagerer når jeg kalder. Nogengange er det bare et slag med halen, men får altid en reaktion... Især hvis det er efterfulgt af "er du sulten".. Det ved de begge betyder MAD:D


  • #4   20. jan 2014 Tålmodighed. Bliv ved og ved med at sig navnet. F.eks har vi gjort det at når vores kom gående imod os, så siger vi hej Tilde (som vores hedder) Nu er det sådan, at hvis hun er på vej væk, stopper hun, og vender rundt når vi siger hendes navn

  • #5   20. jan 2014 Som de andre siger så kræver det tålmodighed og utallige gentagelser..

    Så hver eneste gang du skal i kontakt eller ser din kat så sig dens navn, men husk at indtil han har lært sit navn så må du kun bruge han navn, ikke noget med at begynde på kælenavne samtidig, så finder han ikke ud af det..

    Men forvent at det kræver du siger det ofte, og hvis du så begynder at give en godbid når han reagere så vil han forbinde sit navn med noget positivt, så skal han nok lære det og hen af vejen vil han også lære evt kælenavne..

    Min Tøsen reagere hver eneste gang på sit navn, enten ved at komme eller hvis hun ikke gider mig så laver hun et lille vip med halen smiley ofte hvis hun ved jeg bare vil sige hej smiley men hunreagere også når jeg kalder hende Putte, eller tykke smiley

    Smilla har lært sit navn men det tog lidt tid, tror hun i starten troede hun hed nej, for i starten var hendes navn næsten altid efterfulgt af et nej smiley :D smiley :D men kælenavne har hun ikke lært og hun reagere ikke lige som Tøsen..


  • #7   21. jan 2014 Du kan tage nogle godbidder i hånden og når han/hun er der kan du sige navnet og hvis han/hun kigger kan du belønne ham/hun med den

Kommentér på:
Navn

Annonce