{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Kastration af kat??? {{forumTopicSubject}}

Når vores dyrelæge skal kastreres Hikke, så skal han blive der til næste dag - det da ikke normalt procedure ved andre dyrelæger??
De vil gerne sørge for han er smertedækket korrekt det første døgn efter indgrebet.... Hvad tænker I lidt mere garvet katteejer om det?

Da vi var der til almindelige sundstjek og fik tiden til det lød det meget fornuftigt... Nu jeg nok bare mere ved at "dø" over at han ikke er hjemme ved mig....
Jeg stoler på min dyrelæge, men kan nok ikke undvære min kat når alt kom til alt - måske kan jeg blive medindlagt smiley

KH Cecilius

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration af kat???
  • #1   20. jan 2014 Jeg har aldrig hør de skulle blive så længe, ikke med mindre der er sket noget uforudset under operationen, og de kan han da ikke vide på forhånd.
    Hvad er prisen så når der er indlæggelse med?

• #2   20. jan 2014 Den første kat jeg havde blev der natten over.. Jeg havde ikke mulighed for at komme med ham om morgenen, derfor kom han derhen dagen før smiley

• #3   20. jan 2014 Jeg har fået en samlet pakke på de to vaccinationer samt chip og kastrering for 1875 ... Er det dyrt?? Synes sgu der så svært med de dyrelæger, så tog en vi fik anbefalet smiley

• #4   20. jan 2014 Synes ikke det lyder rigtigt, synes det lyder som om at dyrlægen prøver at tjene unødvendige penge på dig

• #5   20. jan 2014 Jeg kan forstå hvis det er om eftermiddagen, og næsten uden for normal tid, at han så skal blive, men er han fixet om formiddagen burde du kunne hente mellen 15-17.

• #6   20. jan 2014 Arrrgggg... Jeg har også en underlig mavefornemmelsen ...kan bare ikke sætte finger på hvorfor!!!

Tror nu ikke de vil snyde mig, da de er i den ok ende af hvad dyrelæger ellers tager i Århus... De mangler måske bare overnattende gæster i deres dyrehospital smiley

• #7   20. jan 2014 Vi skal aflevere ham kl 8 .... smiley

• #8   20. jan 2014 Jeg vil ikke mene det er normal procedure, men det kommer jo an på hvad tid på dagen at indgrebet er sat til..

Nu har jeg næsten kun haft hunkatte og der er indgrebet betydeligt større og ingen af dem har været indlagt et døgn..

Men ja jeg syntes at 1875kr lyder som en lidt dyrt, min dyrlæge vil kunne give samme procedure for 1525 og så er reg. i dansk katteregister incl.
    850kr for Kastration af hankat, samtidig vaccination + ID (øremærkning eller chip) og inkl. bedøvelse og smertebehandling
    125kr for reg. i dansk katteregister
    450kr for nr. 2 vaccine (faktisk kan det godt være den er billigere, mener jeg selv kun gav 300 kr.) men det er de priser hun har på sin hjemmeside..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #10   20. jan 2014 Cecilius.. Hvilken dyrlæge er det,? håber ikke det er den berygtede dyrlæge, som har mange klinikker. smiley

• #11   20. jan 2014 Korrekt Lotte S

Nej det er nok en ok pris smiley
    Men forstår kke hvorfor de vil beholde katten natten over..

• #12   20. jan 2014 F.eks. Bygholm Dyrehospital som er et meget dygtigt og anerkendt dyrehospital plejer gerne at ville beholde deres neutraliserede katte natten over - simpelthen fordi de har oplevet at det giver ejerne mere ro i sindet og de har den bedre ekspertise til at holde dem smertedækket og varme og i ro end de fleste katteejere smiley Det koster det samme hos dem uanset om man gør det eller ej.

Jeg synes ikke to vaccinationer samt chip og kastrering for 1875 kr lyder spor dyrt i forhold til at det er i Østjylland (generelt et ok dyrt sted). Min dyrlæges priser står her
    http://oestergaards-dyreklinik.dk/prisinformation/

• #13   20. jan 2014 Det Malling dyrehospital - hvis der ikke er nogen der om natten så flipper jeg... Tror lige jeg ringer til dem imorgen.
    Synes dog de er meget søde og har indtil videre fået rigtig god behandling også da han havde rod med maven...

Tror jeg panikken lidt, da min mors nabos hund døde under kastrering - den historie kunne jeg godt have undværet det var dog ved Skærring dyrelæge og det vist ham der er doktor død??

• #14   20. jan 2014 Der er ingen grund til at flippe smiley Bare forklar dem du ikke er tryg ved at lade din kat være alene så længe, at du gerne vil have den hjem i vante omgivelser

• #15   20. jan 2014 Eva, jeg havde faktisk overvejet at spørge dig, da vi bor i samme område smiley

Tror præcis, at de beholder ham for at han skal komme sig over narkosen og være smertedækket korrekt det første døgn og ikke fordi de vil tjene mere....
    Jeg bare så glad for den kat, at tanken om at han ikke er hos os er nok mere end mit bløde hjerte lige kan klare.... Og så puster den historie jo ild i mine bekymringer !!

• #16   20. jan 2014 Jeg flipper vist indvendig smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #18   20. jan 2014 Cecilius.. Du kan evt. sige at du ikke ønsker at din kat skal overnatte på klinikken og du har snakket med mange om det og du har ikke hørt om nogen der har måtte have deres hankat overnatte for at blive kastreret da det jo i forvejen er et lille indgreb på en hankat.

Jeg synes også det lyder mærkeligt at din kat skal være der fra kl 8 om morgenen til næste dag. Men du bestemmer jo heldigvis selv om du ønsker din kat overnatter på klinikken. smiley

• #19   20. jan 2014 Man kan sagtens smertedække en kat hjemmefra. Neutralisering er det mest udførte indgreb på katte og har aldrig hørt at det har været nødvendigt at indlægge katten. Mew afleverede jeg om morgen og hentede om eftermiddag. En aften var hun skæv og næste dag var alt fint igen.

Der er ikke nogen om natten på et dyrehospital, medmindre denne har lægevagten tilknyttet

• #20   20. jan 2014 Tror jeg ringer til dem imorgen, så kan jeg jo lige fortælle hvordan jeg har det med det....

Tak for jeres svar smiley

• #21   20. jan 2014 Cecilius - Du spørger bare hvis det er smiley Jeg bruger selv Østergaards i Tranbjerg, og er Meget glade for dem. Malling kender jeg ikke lige.
    Hmm, Skæring, er det dem der ligger derude lige op til Grenåvej? For det er ikke Dr. Dyredød, men han har huseret i området (bl.a. i Risskov). Men Skæring har ikke umiddelbart imponeret mig, og jeg synes de er lidt dyre, så selvom de ligger 5 min væk fra mig i Egå tager jeg troligt helt til Tranbjerg. For netop med en dyrlæge er tilliden bare så vigtig!

Så, rigtig gode idé at du vil ringe og spørge hvorfor de vil beholde ham, og husk at fortæll hvordan du har det med det, så de også ved det. God kommunikation er alfa omega smiley

• #22   20. jan 2014 Malling er hvor jeg boer, og jeg bruger ikke Malling dyrehospital, men de har da siden jeg brugte dem, fået en kvindelig dyrlæge med speciale i små dyr tilknyttet, og har hørt ok om hende.
    John, den gamle er mest til heste og landbrugsdyr, og har ikke meget til overs for katte og små hunde smiley
    Min oplevelse var at de var dyre end Abild dyreklinik for samme behandling ( indlæggelse, og tog for en konsultation hver dag, det var 5 min i Tlf for at fortælle hvordan det gik + alt det andet)
    Men de der faste ting som vaccination og kastration var billigere.

• #23   20. jan 2014 # 3) det er næppe herindefra KG, du har fået Malling anbefalet :-S

Lyder mærkeligt, at en hankat skal overnatte på dyrehospital efter en ganske almindelig ukompliceret kastration smiley . Og alene på den baggrund (og et par andre) ville jeg aflyse min tid, og finde en anden dyrlæge. Der er så mange andre dyrlæger i Århus-området.
    Jeg bruger selv Østergaards i Tranbjerg.
    Boede jeg nord for Århus ville jeg nok vælge Nordre Dyrehospital i Lystrup.

• #24   20. jan 2014 Jette - fra "gamle dage" havde jeg nu indtryk af, at John var glad nok for katte - han var da helt vild med en af vores (voldskatten).
    Vi brugte ham dog kun til vaccine og en enkelt byld, for jeg fornemmede at at omsorg og gefühl ikke var hans stærkeste side.
    (og kommer IKKE til bruge ham igen, efter det du har fortalt om den sørgelige aflivning)

• #25   21. jan 2014 Vi gav 1250 kr. på dyrehospitalet i vordingborg for kastrering, øremærke og vaccination. Vi afleverede ham kl. 9 og hentede ham kl. 15. Der var han helt upåvirket af det hele, vi kunne overhovedet ikke mærke noget på ham. Han spurtede rundt da vi kom hjem og var fuldstændig som han plejer.

• #26   21. jan 2014 John er en flink mand og rigtig snaksalig og god til heste mm, men jeg har hørt lidt for mange historier om ham og kan vist ikke gentage noget jeg bare har hørt smiley har vist fortalt nok om ham.

• #27   21. jan 2014 Hej

Fik desværre ikke ringet, da jeg kom på arbejde til en lidt hektisk dag - skal nok ikke holde fri om mandagen smiley Så kom først i tanke om det på vej hjem.... smiley

Skriv dog lige en notet til mig selv, så drukner det nok ikke i arbejdsopgaver imorgen...

Vi har hende den "nye" kvindelig dyrelæge og hun er MEGEt sød og synes at det relative korte erfaring jeg har med dem er jeg helt tilfreds..
    Har fået dem anbefalet af en bekendt og ikke herinde fra, selvom jeg vist nok en gang spurgte indtil dem, men fik ikke noget ej de så dårlige svar ...

Måske jeg bare skal ringe en gang til Tranbjerg også - de har nu heller ikke altid den pæneste omtale....det sgu en hård verden at være dyrelæge i smiley

KH Cecilius

• #28   21. jan 2014 Har de ikke? Bare tanken om alle de katte de neutralisere ude ved tingskoven gør mig mere end tryg ved dem og deres kompetence indenfor katte:)

• #29   21. jan 2014 Som sagt nul erfaring har kun spurgt folk ... Og der jo altid en eller to der ikke er tilfredse .... Det vist også blot den danske mentalitet til at se udover vise ting der til tider træder i kraft :P. Det jo så dejligt at brok sig - det har jeg selv lige gjort i mit nye indlæg ...

• #30   21. jan 2014 Cecilius - havde du spurgt mig for to år siden, havde jeg anbefalet dem pånær én specifik dyrlæge de havde ansat mig, som de nu siden har afskediget smiley Men du har ret, det kommer bare aldrig til at være lutter gode anbefalinger for en dyrlæge, men jeg har haft alt for meget kontakt til dem de sidste par år (syge og tilskadekomne katte), og har kun haft gode oplevelser med dem smiley

• #31   21. jan 2014 Ja det er jo det som gør der svært at skifte smiley
    Jeg var glad for Abild, begge dem som var der dengang, Knud Stensborg og Dorthe, men jeg kender nogen som ikke var vild med Dorthe og nogen som ikke var vild med Knud, men det var som person smiley
    Og ja Tranbjerg har også været blandet, men man høre jo mest fra dem som ikke er tilfreds smiley

• #32   21. jan 2014 Er det dem i Brabrand ??

• #33   21. jan 2014 Jeg er så ikke vild med Abild - har haft et par episoder med abyer. Men det er der mange andre der er.

Jeg kender Johan på Åbyhøj fra hans tid på Skovlunde, dygtig og dejlig dyrlæge

• #34   22. jan 2014 Ja dem i gammel Brabrand, jeg skiftede da jeg flyttede her til Malling.

Vi ( mine piger og jeg) startede med Abild da min datter havde papegøje og der har Stensborg stor ekspertise, og blev anbefalet af andre med eksotiske fugle,,, den sidste tid jeg brugte dem opererede han ikke længere, jeg tror synet svigtede noget.
    Lige nu har jeg dyrlæge i Beder og vi har en del samtaler omkring snap test og vaccinationer smiley men det bliver som jeg vil have det smiley

Kommentér på:
Kastration af kat???

Annonce