{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Kastration af kat {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg fik for lidt over en måned siden kastreret min hankat, Ramses.
Jeg fik lov til at følge med i indgrebet, hvilket var ret interessant. Der blev ikke brugt så mange redskaber. Dyrlægen sprættede bare posen op og fik testiklerne fjernet. Herefter bandt han en knude på posen med hvad jeg går ud fra var sædstrengene. Dette var for at undgå fremmedlegeme i kroppen, frem for at han skulle syes. Smart trick, og der har da heller ikke været nogen som helst komplikationer overhovedet. Det er helet så fint, og Ramses har heller ikke haft symptomer på smerter efter. Det ligner dog, han stadig er hankat, hvilket er ret sjovt.

Vi fik desuden også udleveret ormekur til ham, da han var ved at blive lidt tynd. Han har nu fået sin kur, men det undrer mig, at han tager så langsomt på. Selvom han ser tynd ud, så vejer han alligevel 5,3 kg. Han er ret høj og dyrlægen sagde, at han var en solid bygget hankat.
KAN det være, at min kat bare er en slank bygget kat, som ikke rigtig kan blive "fed". Jeg regnede bare med at se mere hængebug end jeg gør nu. Nu ved jeg godt det kun er en måned siden, men oven i ormekuren, burde det måske gå lidt hurtigere? Kan også være jeg bare er utålmodig, fordi jeg glæder mig til at få en stor, lidt slasket kastrat.

Han har desuden ikke skiftet adfærd siden kastrationen. Han er stadig meget aktiv og legesyg, til trods for, at han er indekat.
Er der nogen katte, der ikke skifter adfærd efter neutralisering?

(Negative kommentarer frabedes)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af kat
  • #1   12. feb 2014 Du må ikke hænge mig op på det smiley Men mener først de skifter adfærd efter nogen måneder smiley Min han er blevet kastart for en uge siden og han er stadig han gamle jeg fra før smiley men som sagt synes jeg har læst et sted der kan gå op til nogen måneder inden de ikke opfører sig som hankatte smiley

    Ikke bid mig hvis det er forkert, det er kun noget jeg mener smiley


  • #2   12. feb 2014 Ja, det kan sagtens passe det med nogle måneder, hormonerne skal jo nok lige have lov til at indstille sig. Jeg mener bare, at der SLET ikke er nogen forskel at mærke på ham, hvor jeg havde forventet en mere glidende overgang at se allerede nu smiley

  • #3   12. feb 2014 Der går 4-6 uger før han ikke længere "kan levere varen", fik jeg at vide med min dreng.
    Min er nu 1,5 år og har ikke ændret sig siden han blev fixet for over et år siden. Han er stadig aktiv, tosset og slank...


  • #5   12. feb 2014 Nu ved jeg ikke hvordan Louie var som fertil, da jeg købte ham på internat som 13 mdr. gammel og han blev fixet på internatet....men nu er han snart 4 år og han blir mere og mere legesyg, der er intet doven eller slatten kastrat over ham overhoved smiley

  • #6   12. feb 2014 Jeg fik ordnet en voksen han og hun samtidig og stadig groggy efter indgrebet forsøgte han og parrer hunkatten som også stadig var groggy. så mange af tingene er også oppe i hovedet det foregår. Det er også derfor jeg personligt kastrerer/steriliserer mine killinger inden de blvier kønsmodne og inden de flytter hjemmefra


  • #7   12. feb 2014 Tænker lidt at det jo ikke er sikkert katten hverken bliver mere rolig eller slasket af at blive neutraliseret.

    Nu er min godt nok en hunkat, men hun blev sterilliseret, inden hun overhovedet kom i løb, og hun er en meget fin og slank kat på 3,5 kg. Det er lidt over 3 år siden. Og hun opfører sig stadig, som om hun er teenager og raserer hele huset fra tid til anden smiley

    Det er ikke alle katte der er ens smiley Heldigvis da smiley


  • #8   12. feb 2014 Det er ikke alle katte der skifter personlighed af at blive neutraliseret..

    Især ikke hvis de bliver det før hormonerne rigtig raser


  • #9   12. feb 2014 to af mine katte er brødre, den ene Bob Johnson er en stor typisk kastreret hankat, broderen Cleatus er slank og stadig meget aktiv. Det skal måske lige nævnes at de er ved at være nogle modne herrer. er født d.6/6-06. Så det er nok meget forskelligt fra kat til kat hvordan en kastration påvirker dem.

  • #10   12. feb 2014 Ja, nu er Ramses jo i sin "bedste alder" eftersom han er 2 år. Og jeg synes næsten, at han er blevet MERE aktiv og tosset. Det er i hvert fald blevet mindst 2-3 gange dagligt, at han mener han skal ligge helt afslappet i stuen og pludselig fare op og spurte ud på badeværelset i den anden ende af lejligheden og så tilbage igen smiley Gerne lige give hunden et dask på vejen smiley
    Vores dyrlæge sagde: "Ja, I skal nok regne med at hans personlighed bliver skærpet en lille smule."
    Ja tak, Lars, du har skabt et lille monster smiley


  • #11   12. feb 2014 Men jeg ved ikke, om det kan være andre af andre grunde, derfor jeg skrev, at han ikke rigtig havde ændret adfærd... Har han jo heller ikke som sådan, da han også havde sine "flip" inden han mistede los cojones smiley


Kommentér på:
Kastration af kat

Annonce