{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Kattemad... {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har 3 hellig birma og en perserblanding, og jeg søger lidt råd omkring foder til dem..

Min ene birma, Rose, har haft nogen problemer, så derfor får hun pt RC Gastro Intestinal...

Men... nu vil de tre andre katte ikke spise deres eget foder, de bryder ind i skabene hvis jeg prøver at gemme Roses mad væk, vælter foderspanden osv...

Så jeg er nødt til at finde på et alternativ..

Er der nogen der kan anbefale et godt foder?
Jeg synes at deres pels er lidt træls, ikke nær så flot som andre birmaers.. Perserens pels filtrer meget og han vil IKKE redes, så han bliver klippet to gange om året.. Foderet skal være i ret små bidder, da to af birmaerne mangler en del tænder... Vi har også problemer med hårboller herhjemme..

Jeg vil helst give dem det samme foder, så håber at kunne finde noget de alle 4 kan fungere på...
Jeg er villig til at betale en god sjat penge på foder, men gastro intestinal koster 1000kr for 12kg, og det er altså for dyrt med 4 katte.. smiley

Håber at nogen kan hjælpe?


Kommentarer på:  Kattemad...
  • #1   22. jan 2014 Applaws og Acana har jeg god erfaring med og synes ikke stykkerne er store

  • #2   22. jan 2014 Min ene birma har også haft en del problemer med mavsen og kastede nogle flere hårboller op end den anden gjorde... Og jeg har faktisk haft begge mine på Applaws, jeg husker det som at det gjorde maven en lille smule bedre, men det var vist ikke synderlig meget - de fik godt nok begge en pænere pels af det, husker jeg det som, og de synes at det smager MUMS! Men hende den enes mave var altså stadig ikke helt i orden på det, desværre, det betyder jo så ikke at det ikke er godt til Roses mave! Det er da i hvert fald et forsøg værd, for det virker som noget meget fornuftigt foder og ja, stykkerne er ret små i det. smiley

    Min den enes mave er først rigtigt blevet bedre her nu, ser det i hvert fald ud til indtil videre, hvor de er på en primært vådkost-baseret kost, så det kan vel også være en mulighed at prøve på at booste lidt op for vådfoder-mængden, hvis det andet ikke virker, selvom det selvfølgelig også kan være i den lidt dyre ende at fodre meget med det, desværre ...


  • #3   22. jan 2014 Orijen og acana er gode for pels og mave herhjemme. smiley
    De har ret små stykker, begge to. Du kan jo købe nogle prøveposer og se hvad misserne og Rosas mave siger til det.
    http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen
    http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/acana

    Min søsters kat der har bøvlet lidt med maven trives fint nu på sanabelle no grain.

    http://t.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/sanabelle




  • No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 73
    #4   22. jan 2014 Vores ene kat har en følsom mave, hun får Arion og der har intet været.

  • pernille t
    pernille t Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Katte: 2 Svar: 2
    #5   22. jan 2014 Mit råd hvis prisen også trykker ring til ellen og jan fra agrosam i rinkenæs jeg vil æde min hat på at jan kan give dig et godt råd og deres fodder er super godt plus billigt vil jeg mene og du kan få deres fodder leveret hvis du bestiller mere af gangenellers har de folk der sælger det rundt i danmark... google dem eller ring til ellen på 22604020 de har åben alle hverdage fra 10 til 17 30 ^^ håber du kan bruge det

Kommentér på:
Kattemad...

Annonce