{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om lidt af hvert {{forumTopicSubject}}

Jeg er sådan en dyreejere der skal kigge på alt i dyrebutikker mm. Kiggede lidt på grus i Kvickly. De har de krystaller mærket er Catz 5 L 50 kr der skal hømmerne fjernes og resten efter en måned.

De har også en Kitty Comfort fra Vitakraft 8 L til 5 kr. Det er ekstrem klumpende og fjerner al lugt. Det er noget meget Hvidt grus.

Er nogen bekendt med Kitty Comfortog hvor længe rækker 8 L til en kat

Jeg prøver også at læse indhold i vådfoder. Det kræver næsten en uddannelse! Hvs LUX har 60 % kød hvad er resten?

Det kan jeg ikke se nogen steder. På mange fodedåser og pakker opgav jeg at finde ud af noget. Det står ekstremt småt.

I går på zooplus læste jeg på Grau vådfoder. Det er vist den der kommer tættest på den ægte vare syntes jeg men er det prisen værdi forhold til LUX. Min vil ikke ret gerne have bidder i gele. Geléen ryger ned men hapserne falder ikke i så god jord.

Er det fint at have flere slags vådfoder til katten, skal man blande, eller bare give det værd for sig.

Jeg har noget ferskfisk til hende, skal det fryses inden hun får det?

Et måltid af ren fisk eller kød, skal mængden være den samme som ved vådfoder og det fra første måltid af?

Det var lidt for nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om lidt af hvert
  • #1   25. jan 2014 De har også en Kitty Comfort fra Vitakraft 8 L til 5 kr. Det er ekstrem klumpende og fjerner al lugt.

    Ja det står der på kassen, men det er ikke hvad jeg har oplevet.
    Så hellere den hvide klumpende (ikke krystaller) der hedder Catz. Den klumper godt og tager lugten ok, men er ikke drøj i brug.

    Jeg har fået anbefalet Golden Odeour herinde og er ved at prøvekøre det, det er bare rigtigt godt smiley


  • #3   25. jan 2014 Er også lige ved at udfase EC, det er altså blevet dårligere. Klumper mindre, støver mere.

  • #5   25. jan 2014 Den Catz jeg så på i Kvickly var ikke klumpende. Det var den hvor man kun skal skifte det hele efter en måned, ved 1 kat.

    Hvor købes cat&clean? Er det meget billigere at købe kattegrus og mad i Tyskland?

    Har i noget bud på foderet?


  • #7   25. jan 2014 Hvis du skal købe grus i supermarked, vil jeg anbefale den klumpende fra fakta, hos min mor har vi prøvet dem alle, og den fra fakta er bedst, dog støver den en del, når man hælder det i bakkerne.

    De 40% i LUX er alt mulig som vand (en stor del, og aninamalsk biprodukter (mener jeg det hedder (har en kat liggende på skødet, så kan ikke lige hente en dåse smiley Den røde og blå LUX er ikke bidder i gele, så dem kan du jo prøve smiley

    Meget gerne flere forskellige slags vådfoder, så de får noget forskelligt smiley Du ville jo også blive træt af, at spise det samme hver dag smiley Du kan bruge en dåse af det ene, når den er brugt op, så brug en dåse af en anden slags osv.

    Fisk skal frysen inden katten får det, ja smiley

    Når du giver råt, så start stille op, til katten har vænnet sig til det smiley Vurder selv, hvor meget katten spiser smiley
    Lucky luke har spist et kyllingelår i dag, og han kunne godt spise mere, (han spiser helst kød med knogler i, alm. kød leger han bare med, og synes ikke det er så lækkert, at have en kortelet klistret fast på væggen ;)) men han får også vådkost 2 gange dagligt, og har tørkost 24/7 smiley


  • #8   25. jan 2014 Vi har prøvet alle LUX udgaver og bidderne er klart et minus.

    Jeg købte en bakke med 500 gr skrubbefileer og delte det i 500 portioner. Er det for meget at give hende 100 gr? Som en af 2 vådmåltider?


  • #9   25. jan 2014 Mine katte gider ikke Grau vådfoder, og det stinker. Til gengæld er de vilde med Cosma og Feline Porta 21.

  • #10   25. jan 2014 Min mor og søster bruger grus fra Rema 1000 og de er meget tilfredse, men det støver meget og kræver at man renser kasserne i bund 1 gang om ugen. Så det er heller ikke drøjt smiley

  • #11   25. jan 2014 Vi bruger AK grus og Van Cat. Det er drøjt i brug og støver kun lidt.

  • #12   26. jan 2014 Æv at Grau stinker for indholdsfortegnelsen er fin.

    Nej kattegrus der støver duer ikke. Det går stadig godt med krystal gruset men jeg er spænd på om det virkeligt kan tage 14 dage mere uden skift. Det er nu ok skulle det blive før. Hun graver stadig lystigt i det smiley

    Nogen bud på min fiske historie?


  • #13   26. jan 2014 LUX vådfoder består af 60% kød og animalsk biprodukter og 40% vand smiley

    Jeg bruger Rema 1000 krystalgrus til 6 katte og det er min skaldemand glad for... og jeg er fri for at betale for tunge sække smiley
    Før i tiden brugte jeg klumpende... og jeg smed ca 10-15 kg brugt grus ud om ugen... nu er det kun ca 5 kg smiley



  • #14   26. jan 2014 Min skraldemand er ligeglad. Det er trods alt os, der betaler for en større container for at få plads til de mange sække brugt kattegrus, som vi har hver 14. dag.

  • #15   26. jan 2014 Mine var heller ikke vilde med "klumperne" i gele i starten, så jeg mosede dem med en gaffel og så gled de fint ned smiley nu vil de gerne spise klumperne, så jeg moser ikke mere.

    Mine er ikke så glade for fisk, så her kommer fisk i små portioner med kød ved siden af, så ryger begge dele gerne ned.
    Når katten kaster med kødet er det "for at slå det ihjel" det er knap så fedt når det klistrer fast på væggen, men er altså instinktet der slår til. Sofus kaster altid med maden inden han spiser den, både råt og tørt får en omgang. (vådt bliver bare spist)


  • #16   26. jan 2014 Hun fik et par bidder fisk i går da jeg skar det i stykker inden frys. Det spiste hun



  • #17   26. jan 2014 Har du ikke delt fiskene i 50 potioner? Ellers er det kun 1 gram pr. potion smiley
    Jeg ville mene 100 gram er en fin potion smiley


  • #18   26. jan 2014 Ha ha sikke nogen tal jeg får skrevet smiley jo 5 portioner

    Jeg tager en pose op i dag og giver hende i aften smiley

    Hun er lidt en tiggeprinsesse på den søde måde, så jeg kan ikke lade være med at give hende en stump makrel, kylling eller lidt osteskorpe men gør det noget sålænge det bliver ved en lille haps og der ikke er krydderi på?


  • #19   26. jan 2014 Det gør ikke noget, dog ville jeg ikke give fersk fisk, uden det har været frosset.
    Kylling kan de sagtens få, råt eller tilberedt, dog skal de ikke have kylling med tilsat lage, men tror ikke små bidder gør noget smiley Lucky luke elsker også ost, og i starten fangede han selv vores morgenmad med ost på, en lille bisse smiley
    Når jeg laver noget med hakket kød, eller andet, får kattene også en lille bid smiley


Kommentér på:
Spørgsmål om lidt af hvert

Annonce