{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

AaB
AaB
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Loppefrit hjem ??? {{forumTopicSubject}}

Hej kan man have et total loppe frit hjem med kat som kun går indenfor ? Og hvad hvis den har enkelte lopper ved køb? Er Frontline combo vet månedligt nok og hvad med sprøjte hjemmet i lister osv? Vi har haft hund og fået at vide selvom vi ikke var plaget af lopper kan æg gemme sig i revner , lister osv og klække ud når der kommer nyt dyr i huset og så er det jo allerede der ....vi har et barn der ikke kan tåle loppebid smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppefrit hjem ???
  • AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#2   31. jan 2014 Okay tak smiley

• AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#3   31. jan 2014 Hvad bruger i i hjemmet / omgivelserne ?

• #4   31. jan 2014 Activyl kan også fås til hunde efter hvad jeg har læst. Jeg bruger Frontline combo Vet og det kan være noget tid om at virke og til sidst var jeg lidt i tvivl om at det overhovedet virkede. Da jeg gav nogle kure med Activyl forsvandt lopperne hurtigt. Jeg kender også en anden som virkelig var plaget af rigtig mange lopper og han mener Activyl er bedre end Frontline og han siger dyrlægerne har fået mange gode tilbagemeldinger fra Activyl. Grunden til jeg ikke bruger Advantage er at jeg mener Activyl er mere ugiftigt. Og da du har børn der måske rører dyrene var det måske værd at prøve.

• #5   31. jan 2014 Activyl virker i omgivelserne. hvis du slår det op på nettet kan du selv læse om det.

• #6   31. jan 2014 Frontline er noget lort, advantage har virket meget bedre her hjemme (: Da vi var slemt plaget af lopper her hjemme fik de advantage i nakken, samt jeg købte nogle piller der hedder capstar, de slår ihjel men forbygger ikke. Derudover købte jeg noget til at sprøjte i omgivelserne, og så støvsugede jeg hver dag, over det hele ikl. møbler. når jeg havde støvsuget puttede jeg støvsuger posen i en tæt lukket pose med et par sprøjt af det jeg bruge til omgivelserne. efter en måned var i loppefri (:

• #8   31. jan 2014 Brug trinol810 (fås i matas) til hjemmet. Tag et rum af gangen, som kan lukkes af 2 timer, hvor hverken dyr eller mennsker kommer i rummet. Læs anvisningerne grundigt, da det er noget farligt stads smiley

Og advantage i stedet for frontline, da mange lopper er imune overfor frontline, hos mig, har det ikke virket på 2 katte, selvom de blev behandlet i 3 - 4 måneder, hvorefter jeg skiftede til advantage, og lopperne var væk efter 48 timer. Dog skal der stadig behandles 4 - 6 måneder, fra der har været lopper.

• AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#10   31. jan 2014 Okay skønt med gode svar smiley tusind tak

• #12   31. jan 2014 Jeg er meget enig med Felis. Personligt har jeg ikke problemer med at Frontline ikke virker. Jeg tror bare det handler om at man forventer at en pipette er nok og ikke får gjort rent nok i omgivelserne. Nu vil der så komme nogen, der skriver, "jeg gav frontline og der var stadig lopper, men da jeg gav *noget andet* gik de væk med det samme". Kunne det tænkes at hvis man havde givet en pipette mere af Frontline, så var det også sket. En pipette er ikke nok, især ikke hvis der er mange lopper og/eller kilden til lopperne ikke bliver fundet og behandlet. Kilden kan være en selv, der tager lopper med hjem eller gæster der har dem med.

• AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#14   31. jan 2014 smiley

• #15   31. jan 2014 Hvis du allerede har lopper, så tager det en evighed at komme dem til livs.
    Mine får en injektion med Program Vet hver ½ år og til at starte med fik de Capstar som slår lopperne ihjel nu og her.
    Desuden meget grundig rengøring i ugevis - så skal du nok komme dem til livs og dit hjem vil ikke kunne udvikle sig til en lopperede, for æggene fra de lopper der nu er på katten kan ikke klækkes, lopperne bliver ufrugtbare, så de uddør smiley

• #16   31. jan 2014 kan man have et total loppe frit hjem med kat som kun går indenfor ?
    Ja det kan man godt, jeg har haft Tøsen 7 år og hun har oven købet en løbegård, men hun har aldrig haft en loppe på sig..

Men har du haft hund er risikoen for at den har haft lopper med hjem, og de har efterladt loppeæg rundt sprækker som ligger i dvale, indtil der kommer et nyt dyr i huset og så har du et loppeproblem..

Du skal give katten en loppebehandling og så skal du støvsuge hele huset grundigt, smide posen ud, sprøjte hele huset med trinol 810 lad det virke efter anvisningen og så støvsuge igen og smide posen ud med det samme..

Måske er en omgang af den procedure ikke nok, den skal måske gentages igen efter en måned og måske endnu en gang, for at komme det helt til livs..

• AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#17   31. jan 2014 Tusind tak for jeres gode råd smiley

• #18   1. feb 2014 I England havde jeg indoorex der kunne dræbe lopperne i hjemmet men det er ikke tilladt på det danske marked(man skulle også holde kattene væk i mindst 4 timer når man have sprøjtet et rum)

Nu har jeg så lige fundet en produkt tilladt i DK. Det har fået gode anmeldelser og jeg har lige sprøjtet med det her hjemme så kan desværre først komme med svar om det hjalp om en måneds tid smiley
    Jeg synes dog at det virker lovende og mine katte har ikke haft nogen negativ reaktion selvom det er sprøjtet på kradsetræer og det hele. De var faktisk pænt ligeglade med at jeg sprøjtede.

http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html#reviewlist

• AaB
    AaB Tilmeldt:
    jan 2012

#19   1. feb 2014 Okay du må meget gerne melde tilbage senere smiley lyder spændende smiley

Kommentér på:
Loppefrit hjem ???

Annonce