1.523 visninger
|
Oprettet:
Loppefrit hjem ??? {{forumTopicSubject}}
Hej kan man have et total loppe frit hjem med kat som kun går indenfor ? Og hvad hvis den har enkelte lopper ved køb? Er Frontline combo vet månedligt nok og hvad med sprøjte hjemmet i lister osv? Vi har haft hund og fået at vide selvom vi ikke var plaget af lopper kan æg gemme sig i revner , lister osv og klække ud når der kommer nyt dyr i huset og så er det jo allerede der ....vi har et barn der ikke kan tåle loppebid
jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
jan 2012
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Og advantage i stedet for frontline, da mange lopper er imune overfor frontline, hos mig, har det ikke virket på 2 katte, selvom de blev behandlet i 3 - 4 måneder, hvorefter jeg skiftede til advantage, og lopperne var væk efter 48 timer. Dog skal der stadig behandles 4 - 6 måneder, fra der har været lopper.
jan 2012
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2012
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Mine får en injektion med Program Vet hver ½ år og til at starte med fik de Capstar som slår lopperne ihjel nu og her.
Desuden meget grundig rengøring i ugevis - så skal du nok komme dem til livs og dit hjem vil ikke kunne udvikle sig til en lopperede, for æggene fra de lopper der nu er på katten kan ikke klækkes, lopperne bliver ufrugtbare, så de uddør
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Ja det kan man godt, jeg har haft Tøsen 7 år og hun har oven købet en løbegård, men hun har aldrig haft en loppe på sig..
Men har du haft hund er risikoen for at den har haft lopper med hjem, og de har efterladt loppeæg rundt sprækker som ligger i dvale, indtil der kommer et nyt dyr i huset og så har du et loppeproblem..
Du skal give katten en loppebehandling og så skal du støvsuge hele huset grundigt, smide posen ud, sprøjte hele huset med trinol 810 lad det virke efter anvisningen og så støvsuge igen og smide posen ud med det samme..
Måske er en omgang af den procedure ikke nok, den skal måske gentages igen efter en måned og måske endnu en gang, for at komme det helt til livs..
jan 2012
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Nu har jeg så lige fundet en produkt tilladt i DK. Det har fået gode anmeldelser og jeg har lige sprøjtet med det her hjemme så kan desværre først komme med svar om det hjalp om en måneds tid
Jeg synes dog at det virker lovende og mine katte har ikke haft nogen negativ reaktion selvom det er sprøjtet på kradsetræer og det hele. De var faktisk pænt ligeglade med at jeg sprøjtede.
http://www.petdreams.dk/loppespray-eliminerer-lopper-i-kattens-miljo.html#reviewlist
jan 2012
Loppefrit hjem ???