3.806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

BCKL
BCKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132

Katte urin - fjerne lugten? Katte urin - fjerne lugten?

Hej kattemennesker smiley

Sagen er den at der har været 2 "uheld?" indenfor den sidste uges tid eller halvanden, hvor der i forbindelse med jeg ikke har været hjemme er blevet tisset samme sted på gulvet et sted i min lejlighed - lige ved siden af den ene kattebakke.. første gang var det meget lidt tis, måske endda bare lidt opkast? anden gang opdagede jeg fordi der stank af katte urin i rummet da jeg kom hjem, så jeg søgte efter årsagen, og fandt ud af der lå tis ved siden af kattebanken og på meget af gulvet under andre ting også. Jeg fjernede tingene, fik dem vasket, vaskede gulvet, og stillede derefter kattebakken på det punkt hvor der var blevet tisset - for at vise dem at de skulle tisse i den (har jeg læst flere gange herinde er en god ide). Godt så. Der er så går nogen dage siden, intet sket. Igår tog jeg så afsted igen, til min fars fødselsdag, overnattede der og kom så hjem igen. Nu, hvor jeg er hjemme igen stinker der frygteligt af kattepis i rummet igen, men der er intet tis!?.. jeg synes det er meget mærkeligt, og jeg vil gerne høre jer om jeg kan fjerne lugten med rodalon eller hvad ville i anbefale mig at bruge? det er meget slemt, og jeg er ikke sart ellers, men det her stinker virkelig og jeg begriber det ikke, da det ikke har lugtet ellers siden jeg vaskede gulvet der efter der var tis?! håber nogen har en god ide smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte urin - fjerne lugten?
  • #1   2. feb 2014 Hvilken slags gulv er der i det rum hvor der er tisset??

Jeg vil anbefale dig at bruge R10, det kan købes i Matas, det syntes jeg personligt er rigtig godt, bla. fordi det tager både lugt og bakterier, og det fjerner også lugten for katten, det gør Rodalon ikke..

• #2   2. feb 2014 Jeg ville gerne kunne fjerne det værste af lugten idag i hvert fald, da det er i mit soveværelse.. og det lugter så meget jeg kan lugte det i stuen også, fra soveværelset af. Men så kan jeg vaske gulvet i aften og så imorgen købe R10? ville det fungere?

• #3   2. feb 2014 Her er et billede, hvor du kan se gulvet hvis det kan hjælpe smiley

profilbillede
  • #4   2. feb 2014 Jeg kan se det er et træ gulv, hvilket forklarer hvorfor du kan lugte tis endnu..

Urinen er trængt ned mellem og gennem træet og det er noget rigtig skidt, det jeg vil anbefale dig at gøre er at vaske rigtig grundigt med en masse vand, jeg ville ikke bruge rodalon i aften, pga det er gift for kattene, men brug et gulvaskemiddel og en masse varmt vand, gør grundigt rent og efterfølgende drys et godt lag kartoffelmel ud på stedet, det suger fugten op af træet, så i morgen kan du støvsuge kartoffelmelen op igen og så rengøre med R10 og igen drysse kartoffelmel på stedet og lad det være et par dage, proceduren skal måske gentages et par gange før alt er suget op..

• #5   2. feb 2014 Det er noget rigtig TIS... da 1: gulvet er lagt ovenpå det gamle gulv.... 2: jeg har ikke noget kartoffel mel i lejligheden.... SHIT smiley

• #6   2. feb 2014 smiley
    Det er det bedste råd jeg kan give, desværre smiley

• #7   2. feb 2014 Jeg takker også mange gange Heidi smiley

Jeg må vaske det i aften... og købe kartoffel mel og R10 imorgen... og så lave gentagne behandlinger over en periode og håbe det hjælper... står og skal fraflytte lejligheden den 1.... så det er noget rigtig træls noget det her... smiley

• #9   3. feb 2014 Hej Felis.

Jeg besvare lige dine punkter:

1: Begge mine katte er neutraliserede
    2: Jeg gætter selv på at jeg er gået i lugten og vænnet mig til den på trods af rengøringsforsøget - og så, som du siger lugtet det da jeg kommer hjem.
    3: Jeg har kigget alt igennem om der skulle være nyt utrin
    4: Bakkerne er tømt lige inden jeg tager afsted ved 17 tiden igår og kom hjem idag klokken 18
    5: Jeg går ud og køber R10 og kartoffel mel imorgen

• #10   3. feb 2014 prøv med alm eddike til at vaske gulvet med det er også sindsyg godt til det. Sæt også nogle glas omkring steder med eddike i. Det er rigtig god til at fjerne lugte med. Brugte det i slutningen da jeg havde en fertil hanilder gående det tog lige det værste:)

• #11   3. feb 2014 Fedt, det havde jeg slet ikke tænkt på! smiley tak smiley det vil jeg også prøve smiley

• #12   3. feb 2014 Måske kunne det være en god ide med en ekstra bakke eller to bare når du er væk i et døgn.

• #14   3. feb 2014 Kristina, tak for dit svar, jeg overvejer også kraftigt endnu en bakke, bare generelt smiley for at de har flere muligheder for toilet besøg. Nu flytter vi også i en lejlighed den 1/3 som er 23 kvm. større, så tænker at det nok er en smart ide, især da det også f.eks. indebære en gang, så der vil være længere at gå mellem stue og soveværelse osv smiley mange tak Winnie, det skal jeg nok lige holde øje med smiley

• #15   3. feb 2014 Tænker at der kan være trængt urin gennem det nye gulv ned i det gamle gulv :-\ så kan det blive nødvendigt at tage det nye op, for at fjerne lugten fra det gamle gulv også...

• #16   3. feb 2014 Ja, det er jeg desværre også bange for smiley

• #17   4. feb 2014 Urine Off er super godt til at fjerne lugten af katte urin. Bedre end hvad jeg ellers har prøvet af forskellige ting smiley
    Har fertil hankat, og ting skal vaskes på 60-90 grader, og overflader grundigt behandles, hvor han har været.

Kommentér på:
Katte urin - fjerne lugten?

Annonce