Katte urin - fjerne lugten? Katte urin - fjerne lugten?
Hej kattemennesker
Sagen er den at der har været 2 "uheld?" indenfor den sidste uges tid eller halvanden, hvor der i forbindelse med jeg ikke har været hjemme er blevet tisset samme sted på gulvet et sted i min lejlighed - lige ved siden af den ene kattebakke.. første gang var det meget lidt tis, måske endda bare lidt opkast? anden gang opdagede jeg fordi der stank af katte urin i rummet da jeg kom hjem, så jeg søgte efter årsagen, og fandt ud af der lå tis ved siden af kattebanken og på meget af gulvet under andre ting også. Jeg fjernede tingene, fik dem vasket, vaskede gulvet, og stillede derefter kattebakken på det punkt hvor der var blevet tisset - for at vise dem at de skulle tisse i den (har jeg læst flere gange herinde er en god ide). Godt så. Der er så går nogen dage siden, intet sket. Igår tog jeg så afsted igen, til min fars fødselsdag, overnattede der og kom så hjem igen. Nu, hvor jeg er hjemme igen stinker der frygteligt af kattepis i rummet igen, men der er intet tis!?.. jeg synes det er meget mærkeligt, og jeg vil gerne høre jer om jeg kan fjerne lugten med rodalon eller hvad ville i anbefale mig at bruge? det er meget slemt, og jeg er ikke sart ellers, men det her stinker virkelig og jeg begriber det ikke, da det ikke har lugtet ellers siden jeg vaskede gulvet der efter der var tis?! håber nogen har en god ide
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg vil anbefale dig at bruge R10, det kan købes i Matas, det syntes jeg personligt er rigtig godt, bla. fordi det tager både lugt og bakterier, og det fjerner også lugten for katten, det gør Rodalon ikke..
apr 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 132
apr 2013
jan 2012
Urinen er trængt ned mellem og gennem træet og det er noget rigtig skidt, det jeg vil anbefale dig at gøre er at vaske rigtig grundigt med en masse vand, jeg ville ikke bruge rodalon i aften, pga det er gift for kattene, men brug et gulvaskemiddel og en masse varmt vand, gør grundigt rent og efterfølgende drys et godt lag kartoffelmel ud på stedet, det suger fugten op af træet, så i morgen kan du støvsuge kartoffelmelen op igen og så rengøre med R10 og igen drysse kartoffelmel på stedet og lad det være et par dage, proceduren skal måske gentages et par gange før alt er suget op..
apr 2013
jan 2012
Det er det bedste råd jeg kan give, desværre
apr 2013
Jeg må vaske det i aften... og købe kartoffel mel og R10 imorgen... og så lave gentagne behandlinger over en periode og håbe det hjælper... står og skal fraflytte lejligheden den 1.... så det er noget rigtig træls noget det her...
apr 2013
Jeg besvare lige dine punkter:
1: Begge mine katte er neutraliserede
2: Jeg gætter selv på at jeg er gået i lugten og vænnet mig til den på trods af rengøringsforsøget - og så, som du siger lugtet det da jeg kommer hjem.
3: Jeg har kigget alt igennem om der skulle være nyt utrin
4: Bakkerne er tømt lige inden jeg tager afsted ved 17 tiden igår og kom hjem idag klokken 18
5: Jeg går ud og køber R10 og kartoffel mel imorgen
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
apr 2013
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.080
apr 2013
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
apr 2013
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Har fertil hankat, og ting skal vaskes på 60-90 grader, og overflader grundigt behandles, hvor han har været.
Katte urin - fjerne lugten?