{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.292 visninger | Oprettet:

katrine P
katrine P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

egner Maine Coons sig som udekatte? {{forumTopicSubject}}

er det en god ide at vælge en maine coon hvis man vil have en udekat? har læst rigtig meget om maine conns og alt ved dem er lige det jeg leder efter i en kat:) men har læst i en bog at den ikke egner sig som udekat da der er mange farer i det fri som den ikke opfatter. Passer det? eller kan de sagtens være udekatte?
jeg bor oppe på en bakke hvor at der er en lang skrænt fuldt med træer og buske ned til en jernbane. Vil den opfatte at det er en farlig ting og at den ikke skal gå der ned? eller skal jeg leder efter en helt anden katterace?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere brusestang 800 kr.
  • Havemand til fræsning 840 kr.
  • VVS-installatør 1.000 kr.
  • Hængt billeder op 500 kr.
  • Rengøring af hus 800 kr.
  • Install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  egner Maine Coons sig som udekatte?
  • #1   7. feb 2014 Jeg tror sagtens den kan være ude kat, kan ikke se hvorfor den ikke skal kunne (: Dog vil jeg anbefale dig at hvis du har have, så hegn haven ind så den kun kan være i haven, på den måde ske der den ikke noget, og den bliver ikke snuppet af nogen (:

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#2   7. feb 2014 har allerede hegnet haven ind da vi også har hund men kan de ikke springe over det?

• #3   7. feb 2014 Tror også sagtens en main coon kan være udekat. Hvis du kun vil have den i haven, skal hegnet været 180 højt og så skal der være et stykke der går skråt ind mod haven, men ellers søg i forum på indhegning af have smiley

• #4   7. feb 2014 Hegnet skal nok være ret højt, men søg på det her inde, der er mange der har billeder lagt på af katte venligt hegn.

• #5   7. feb 2014 Her på den side kan du finde ideer til indhegning.
    http://www.raarup.eu/

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#6   7. feb 2014 men hvis jeg ikke indhegner haven kan den så stadig være en udekat?

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#7   7. feb 2014 skal man bruge eltråde eller er det nok bare at lave et vandret vedhæng på toppen af indhegningen ?

• #8   7. feb 2014 En MCO kan nemt være udekat, men at have fritløber udløser jo altid en vis risiko for forskellige ting..

Ingen kat forstår at en jernbane involvere en vis fare og det er uanset race, hvorfor tror du at så mange katte dagligt bliver kørt ned af biler??

Men hav i mente at en langhårskat giver anledning til langfingrede typer der ønsker sig en smuk racekat, og generelt er en MCO en ret tillidsfuld kat som ofte er nem for fremmede at komme til, selvfølgelig er der undtagelser..

• #9   7. feb 2014 Heidi: Lige min tanke, main coon er en ret populær kat for tiden.

• #10   7. feb 2014 Min MCO kunne jeg have i indhegnet have, trådhegn på 140 cm, der er intet som der kan landes på smiley og jeg har stadig 3 katte som er trygge og glade for haven, nu er der så lavet en kant ind på ca 30 cm.
    De er vænnet til det fra små, og Manne havde sele på i starten, de kommer når jeg kalder, fordi der så vanker vådmad smiley det er den måde de er trænet til, at komme, og den første lange tid var de kun ude sammen med mig smiley

profilbillede
  • #11   8. feb 2014 Jeg har 3 MCO og 3 huskatte... de er alle ude/indekatte uden problemer... men jeg bor ude på landet.. og her er ikke langfingret katnappere smiley

• #12   8. feb 2014 Jeg har et par stykker, som let og elegant hopper over 160 i højden, så jeg ville i hvert fald ikke turde binde an med kun at have 140 cm. hegn.

Min Luna hopper værre end en springmus. Og det ER set, at katte kravler i tråden. Så skal det gøres, så gør det hellere grundigt fra start.

Jeg ville ikke lade mco gå som friløbere. Der er en Norsk opdrætter, der lige har fået stjålet en hulens masse katte. Og hvert år forsvinder der en del friløbere, fordi semi-langhårs katte er i høj kurs.

Ingen af mine killinger sælges normalt til friløb. Det tør jeg simpelthen ikke.

• #13   8. feb 2014 Selvfølgelig kan en maine coon godt løbe ude men der er jo en del fare derude i den store verden f.eks. biler, kattetyve, tog osv. Vores maine coon har altid brugt vores terasse som var hegnet ind pga. hunden med et ganske lille hegn på 80 cm. han har aldrig sprunget over det, men det høre nok til sjældenhederne. Eneste problem med at han var ude var alt det der hænger i pelsen så han skulle redes hver dag. Efter vi fik to små killinger valgte vi at lave en kattevoliere og det er vi rigtig glade for. Du kan se den under mine album.

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#14   8. feb 2014 jeg bor i et område hvor jeg tror at der er ingen der vil tage katte smiley min nabo har også 3 norske skovkatte som også er udekatte smiley
    jeg har en ret stor have på 900 m2 med store træer så kan ikke helt se hvordan jeg skulle kunne indhegne haven så katten ikke kan komme ud

• #15   8. feb 2014 Åh jeg kender en, der har hegnet 5000 m2 have - delvis skov ind til sine Norske Skovkatte. Hvor der er vilje, er der vej. Og ellers kan man vælge at hegne noget af det ind. Ingen siger jo, at HELE haven skal inddrages til katten. smiley

• #16   8. feb 2014 Jamen det er da super at hun ikke har mistet sine katte endnu men nu er det langt fra alle der er så heldige, jeg kender en som har på mystisk vis mistet sin norske skovkat som hun er ret sikker på ikke er blevet kørt ned, og nogle år forinden fik hun direkte stjålet sin Main coon. Jeg har valgt at mine skal være indekatte fordi jeg ikke vil have at der skal ske dem noget, nu er mine kun huskatte, men de kan stadig blive kørt ned osv. Og så er der bare utrolig mange dumme og uvidende mennesker der for tiden tager katte ind fordi de lige ser ked af det og alene ud og så bare giver dem et nyt hjem fordi de tror at udekatte ingen ejer har. Jeg vil i hvert fald ikke tage chancen med mine katte (: Når du nu har mulighed for at hegne din have ind synes jeg virkelig du skal gøre det!

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#18   9. feb 2014 hvis man vælger at lave en indhegning til katten bliver det så betegnet som en udekat eller indekat?

• #19   9. feb 2014 Jeg siger mine er indekatte med udgang til have ( lukket) smiley

• #20   9. feb 2014 Ja, med en indhegnet have så har jeg ikke fritløbere, men indekatte med adgang til indhegnet have smiley
    Det er klart det bedste, man kan give katten noget frisk luft og nogle oplevelser, men uden de farer der er ved biler, ræve, hunde og mennesker der ikke kan lide katte osv. smiley

Kommentér på:
egner Maine Coons sig som udekatte?

Annonce