{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

Line S
Line S
Tilmeldt:
9. feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hjælp - vores perser har fået lopper :( {{forumTopicSubject}}


Kære alle

Vi købte i maj sidste år vores perserkat Charlie på Roskilde Dyreinternat. Charlie var på det tidspunkt kun et år og havde haft en hård medfart i hans første år. Charlie blev indleveret til internatet fuldstændig filtret sammen, så man var nødsaget til at klippe ham fuldstændig ned - stakkels kat

Det ser ikke ud til at Charlie nogensinde har fået lært at blive børstet og få ordnet pels, i det vi næsten ikke kan få lov til at børste ham. Vi kan børste ham på ryggen stort set uden problemer, men når vi kommer til maven og benene/poterne bliver han nærmest hysterisk.

Nu står vi i den uheldige situation, at Charlie har fået lopper(det skal siges han er en indendørs kat, og kommer ALDRIG ud). Vi laver ikke andet end at kæmme og kæmme, men vi kan ikke få lov til at kæmme ham på maven. Vi kan se der sidder loppeafføring på maven af ham, men vi kan simpelthen ikke få lov til at kæmme ham der.

Perserkatte er jo kendt for deres dejlige store pels og deres sind, men i den her situation er hans pels virkelig et problem.

Er der nogen der har gode råd til hvordan vi kan komme vores børsteproblemer til livs eller selv har stået i sådan en situation, som er kommet ud af kattepinen med succes?

Desperate hilsner fra
Line & Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - vores perser har fået lopper :(
  • #1   9. feb 2014 Ja først skal han jo behandles for lopper, advantage skulle være bedst, er der mange så brug også capstar, det fåes hos dyrlægen sammen med den rådgivning i har brug for.
    Jeg ville så finde en kattefrisør, så jeres kat kan blive ordnet og i får lært, at børst og måske en bedømmelse af hans pels? For er den virkelig vanskelig og ikke kan genoprettes via kosten, og ved god børste teknik og redskaber, ja så må han klippes igen og igen, så han kan have et godt liv.
    Jeg ved der er en kattefrisør ved Herning og hun ordner katten uden bedøvelse og kan hun ikke det, så koster det ikke noget smiley hun klipper kun hvis andet ville være synd for katten, og får den nogle gode oplevelser kan han måske lære det med børsten og også jer ( altså få en god oplevelse, når der børstes)


  • Line S
    Line S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   9. feb 2014 #1
    Charlie har fået loppekur(Frontline) for snart 4 uger siden, men der bliver ved med at komme nye. Jeg har før hørt om Capstar, er det bedre end Frontline?


  • #5   9. feb 2014 Selvfølgelig bliver der ved med at komme nye. Lopper er hårdføre og dig hjem skal behandles.

    Så du behandler katten
    Totalrengøre dit hjem (husk æg kan gemme sig i sprækker i gulve og paneler). Alt hvad du kan fryse, skal fryses i et døgn og resten skal vaskes ved så høje temperaturen som muligt
    Så behandler du katten
    Totalrengøre dit hjem (husk æg kan gemme sig i sprækker i gulve og paneler). Alt hvad du kan fryse, skal fryses i et døgn og resten skal vaskes ved så høje temperaturen som muligt
    Så behandler du katten

    Og så er du måske i bund med lopperne.
    Du skal rengøre dit hjem med noget specielt til lopper (kan ikke huske hvad det hedder) og behandle med hvad det allerede er blevet nævnt


  • #7   9. feb 2014 Og mht til hans pels, synes jeg i skal få klippet ham ned.. Helt ned og starte forfra. Arbejdet bliver så meget nemmere, hvis i først kan vende ham til børsten uden at han skal forholde sig til smerten ved at få børstet knuder. Så af med pelsen, så ryger lopperne også. Og så køb en trimmer/barbermaskine, til de knuder det ikke nytter at kæmpe med og et godt udvalg af børster
    Læs eventuelt mine tråde om mit børste-eventyr med gizmo og se dertil min nyeste video
    http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/104415-bidsk_kat___soeger_raad
    http://www.kattegalleri.dk/video/diverse_kat/10777-saa_langt_er_vi_naaet


  • #8   9. feb 2014 Momo

    Selvfølgelig stofting som lopperne kan gemme sig i:)


  • Line S
    Line S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   9. feb 2014 #5 VI har købt noget insektspray der hedder Bio som skulle være ret godt til bekæmpelse at lopper(Charlie kommer selvfølgelig ind i et andet værelse, når vi sprøjter med det)

    Men lopper er åbenbart meget svære at komme af med, når først de er kommet ind smiley


  • Line S
    Line S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   9. feb 2014 #7

    Hold da op hvor er det vildt med Gizmo smiley

    Hvordan er I nået så langt ?

    Det bedste ville nok være at klippe ham helt ned og så "starte forfra", men det er også bare synd når han nu er en perserkat.

    Charlie er min første kat og da jeg købte ham fra internatet vidste jeg godt han krævede meget pleje. Men havde slet ikke tænkt over at muligheden for han ikke ville børstes var der smiley


  • #11   9. feb 2014 Perserpels vokser også ud igen.
    Vi er nået så langt med en masse tålmodighed, altid på kattens præmisser (siger katten stop, stopper man), børstning jævnligt (også selvom det bare er for hyggens skyld) en masse vundet tillid, godbidder og vigtigst af alt, tid:)


  • #12   9. feb 2014 # 7) Det er mere synd, at han skal døje med hårknotter.

    Hvad angår lopper, oplever mange at frontline slet ikke virker, så brug Advantage i stedet. Og gentag hver 3.-4. uge over nogle måneder.

    Frysning af ting er ikke nødvendigt (og det er måske også uden effekt). Vask ved min. 60 grader, er vist det man normalt gør + grundig støvsugning og smide søvsugerposer ud.


  • Line S
    Line S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #13   9. feb 2014 #12 Jeg vil give dig fuldstændig ret. Charlie har næsten ikke noget pels på maven fordi han tidligere for et par måneder siden blev klippet af samme årsag. Men kan se i den lille smule pels han har på maven sidder der loppeafføring i så vil jo bare gøre alt hvad jeg kan for at få det fjernet.

    Det kan godt være trimmeren er en bedste løsning på det hele ..


  • #14   9. feb 2014 Tinka
    Men frysning er nødvendigt ved de ting man ikke kan vaske varmt nok/ikke har mulighed for at vaske.

    Og lige en tilføjelse, husk at smid støvsugerposen HELT ud, ud af huset med det samme


  • #15   9. feb 2014
    # 13) Når der er så mange lopper på katten, så vil Capstar som supplement til Advantage nok være godt.

    #14) Jeg har aldrig frosset noget i min lillebitte fryser. Og har engang læst at pupperne indholder en salgs "kølevæske" så de overlever frysning. Skulle der komme magen lopper her ville mit uldtøj nok få en tur udenfor med noget loppespray.

    Fandt lige dette om lopper:
    http://dven.dk/01_dyreejer/02b_lopper/02b_lopper.html


  • #16   9. feb 2014 hvad siger han til at blive vasket

  • #17   9. feb 2014 Jep en jagt hytte hvor der ingen har været et helt år, der behøver der bare et besøg af en hund, for at starte udviklingen af de loppe æg og larver fra året før smiley
    Frys er godt til lus men ikke lopper.


  • #18   9. feb 2014 "VI har købt noget insektspray der hedder Bio"
    Det kunne måske hedde 810 , Trinol 810,hvis dette er tilfældet så husk at lufte godt ud efter brug da det er rimelig giftigt.


Kommentér på:
Hjælp - vores perser har fået lopper :(

Annonce