{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
463 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring våd mad der har stået på køl. {{forumTopicSubject}}

Mine katte får serveret våd mad morgen og aften . Jeg har så det problem at de sjældent tømmer dåsen om morgenen . Resten bliver omhyggeligt pakket om og sat på køl. Når jeg så serverer det igen synes jeg ikke de vil spise af det. Og de får det ikke køleskabs koldt men lunet og evt med lidt vand fra el kedlen. Det er lige meget hvilket mærke det er Lux , Bozita og Applaws eller andre.
Kan de virkelig smage det har været sat i køleskabet. Er det bare pjat eller fordi de ikke er sultne . Jeg gider snart ikke mere stå og bøvle med at sætte den rest på køl bare for at få lov til at smide det ud igen. Det gør ikke så meget med Lux og det jeg selv laver kogt eller råt men hvis det er dyr dåse mad synes man jo godt de lige kunne spise hele dåsen over et døgn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring våd mad der har stået på køl.
  • #3   10. feb 2014 Jeg oplever det samme - at "gammelt" afkølet vådfoder ikke er lige så tiltrækkende, som det, der lige er åbnet. Jeg tror, at både smag og duft nedsættes, når foderet er afkølet og lader det derfor helst stå ½-1 time ved stuetemperatur eller giver det nogle sek. i micro-ovnen, inden det serveres.

Og det giver i virkeligheden meget god mening, når man tænker på, at katte er bygget til at spise friske byttedyr med kropstemperatur smiley

• #4   10. feb 2014 nu har jeg så ikke de store problemer med for meget vådfoder (med 19 katte som bliver der spist en del)
    men jeg putter det aldrig i køleskabet, for det kan godt holde sig i skabet når det bare bliver brugt samme dag. Og ingen af mine vil have fra køleskabet.
    til posemad har jeg nogle dimser til at lukke med, og til dåserne har jeg nogle låg.

• #6   10. feb 2014 det er da ikke særlig mange smiley og da slet ikke når de alle er indekatte smiley
    de kan da ses på mit galleri -her er de alle sammen

men de spiser nu ikke alle sammen vådfoder, heldigvis.....

• #7   10. feb 2014 Jeg lader det aldrig stå i dåsen, så det bliver pakket om plastikbokse eller flamingo bokse men måske skulle jeg prøve at lade det stå længere tid ude. Det afprøver jeg lige og ser om det hjælper. Jeg har nok været lidt hurtig til at smide det ud efter en halv time. Jeg prøver at kigge på det Multifit. Det kunne da være det lige var favoritmærket. Min ældste kat som jeg ellers aldrig har kunne få til at spise ret meget vådt er nu begyndt at slikke meget mere i sig i efter den nye killing kom til. Det skal dog helst være med sovs. Så det har åbenbart hjulpet på appetitten Sille kom. Hun vil heller ikke spise Lux. Men det er rart at se hun er blevet lidt mere mad glad.

Anja n - 19 katte det er godt nok mange. Hvad i alverden gør du når de vil snakke med dig allesammen på samme tid. Jeg synes det kan være svært nok at fordele sig nogenlunde ligeligt mellem to katte. smiley

• #8   10. feb 2014 Mine får det lige fra køleskab, og de æder det lige ivrigt hvad enten det lige er en ny dåse eller..

• #9   10. feb 2014 Mine æder ikke noget som ikke lige er åbnet smiley så det har jeg helt opgivet.

Når jeg nu og da har store dåser, får de alt på en gang og de kan æde til de revner og resten ryger ud!

• #10   10. feb 2014 vi er 3 voksne så der er hele tiden nogen til at nusse.
    har da også et par stykker som slet ikke vil nusse, andet end hvis de selv lige gider. det er hellere ikke sådan at alle gider at snakke på samme tid, nogen af dem vil helst om eftermiddagen, og nogen vil hellere når vi går i seng.

• #11   10. feb 2014 Ja jeg kan ikke lige give råd, for jeg har 2 meget madglade misser og de spiser det gerne lige fra køleskabet tilsat koldt vand, sååå de er nu ikke specielt kræsne smiley

• #12   11. feb 2014 Tak for jeres svar . Jeg kan da se at jeg lidt har Jette L med på mit hold af katte, der kun spiser af ny åbnede friske dåser. smiley

• #13   11. feb 2014 Derfor køber jeg mest 100g poser smiley men også 150g dåser, så de kan nå at spise det hele.

Kommentér på:
Spørgsmål omkring våd mad der har stået på køl.

Annonce