3.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bilanx kattemad Bilanx kattemad

Hej.
Bilanx har for noget tid siden lanceret et nyt kattefoder, det har jeg fået en gratis smagsprøve af i dag og vores 4 katte elsker det simpelthen.
Nu overvejer jeg så om jeg skal ud og købe det i stedet for kingsmoor som de får nu, eller blande bilanx og kingsmoor.
Så vidt jeg kan se er Bilanx også kornfrit som kingsmoor men er der nogen der kan fortælle mig om Bilanx indeholder det et godt foder skal indeholde? Jeg har nemlig ikke så meget forstand på hvor meget der skal være af de forskellige vitaminer og mineraler.

EDIT: Jeg har fået varianten active complete chicken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilanx kattemad
  • #2   11. feb 2014 Synes ikke der stod nogen former for korn men det står på svensk så jeg er slet ikke sikker på det.

Jeg har også tvivlet meget på det fordi det er bestfriend og jeg aldrig har hørt noget godt om dem. Jeg har dog kigget på analysen af indholdet på den jeg fik og kingsmoor til steriliserede katte og der var kun voldsomme forskelle på indholdet af zink, selen og jod. Jeg ved dog ikke om det er godt eller dårligt at der er mindst af de ting i Bilanx,

Men jeg spørger her for at få vejledning for jeg ved ikke en fløjtende fis udover at det selvfølgelig er vigtigt at der er masser af kød i foderet, jeg har valgt at fodre med Kingsmoor fordi så mange herinde anbefaler det smiley

• #3   11. feb 2014 BILANX er fremstillet af 1.klasses råvare, nøje sammensat efter kattens specielle næringsbehov og med et velafbalanceret magnesiumindhold.

BILANX er et af markedets mest velsmagende fuldfoderprodukter til katte, og det er fremstiller helt uden brug af konserveringsmidler og kunstig smags og farvestoffer.

Ingredienser: Majs, kylling (min. 16%), fiskemel, kyllingefedt, oksetalg, grevemel, hvedegluten, hydroliseret kyllingeprotein, helæ gspulver, ris, svinefedt, ø lgæ r, roetræ vler, vallepulver, svineprotein, DL-methionin, fosforsyre (urinforsurende), inulin, ammoniumklorid, taurin, yucca ekstrakt.

Billanx første ingrediens er majs, så vil jeg ikke sætte det som et godt foder, første ingrediens bør være et kødprodukt..

Og Momo Billanx kan desværre købes i flere dyrefoder forretninger, og ikke kun i supermarkeder: (link fjernet)

• #4   11. feb 2014 Bilanx er lige kommet med en kornfri variant..

• #5   11. feb 2014 Igen, det står på svensk på min pose så jeg forstod ikke alt hvad der stod, og jeg var ikke lige så smart at google smiley
    Men så kan jeg godt se at det ikke er optimalt.

Jeg er så nødt til at spørge hvorfor foder med ærter (ærtemel) er bedre? Det er der i den kingmoor variant jeg bruger? Dog står det ikke som første ingrediens.

• #7   11. feb 2014 Jeg ville aldrig fodre med det, desuden er det dyrt forhold til den ringe kvalitet

• #8   11. feb 2014 Jeg har ikke tjekket prisen, hvis det havde været et godt foder havde prisen ikke været så vigtig. Men jeg er kommet frem til at jeg holder mig til Kingsmoor.

• #9   11. feb 2014 Kingsmoor er nu heller ikke et godt produkt... det består af slagteriaffald, kartoffelmel og ærter. Så personligt går jeg langt uden om det. smiley

• #10   11. feb 2014 G.H: hvor har du dog det fra???

• #11   11. feb 2014 Slagteri affald er da ikke en dårlig ting, meget af det man køber i barf butikker er slagteri affald. Dyrene kan jo sagtens spise det

• #13   12. feb 2014 Jeg får mine oplysninger fra Kingsmoor indholdsfortegnelse. "Forarbejdet animalsk protein (kylling), kartoffelstivelse, ærter (ærtemel)"

"Forarbejdet animalsk protein" Det der er mest af... derefter kartoffelmel og ærter.

Forarbejdet animalsk protein har INTET med reelt kød at gøre. Det er alt det der overhovedet ikke kan anvendes til menneske konsum.

Det er alt fra ben/hud/hove/hønseføder/hønsehoveder/klove/tarme osv. Det bliver knust/hakket/kogt og tørret.

Husk at tjekke ingredienslisten (og ikke kun proteinindholdet). Et højt proteinindhold er nemlig ikke automatisk ensbetydende med, at maden er sund for din kat. Proteinerne SKAL hovedsagligt komme fra animalske kilder for at være gode for din kat. Ofte kommer proteinerne fra grøntsager – og det er altså ikke lige så sundt for din kat.

Jeg fodre selv med bla. Porta 21 "malet hønsekød (64%), hønsekød (9,15%), hønsefedt, "
    Og Acana "Lammekød (uden ben), tørret lammekød, tørret laksekød,"

Orijen "Frisk laksefilet (20%)*, laksemel (17%), sildemel (10%), frisk sildefilet (8%)*, frisk sandartfilet (5%)*, frisk heltfilet (5%)*, lakseolie (konserveret med tokoferol) (5%),"

Og nogle af disse mærker er faktisk meget billigere end Kingsmoor smiley

Jeg blander altid 3 forskellige slags til mine 6 katte. Og bruger flere mærker end dem jeg lige har remset op. Samt de selv fanger byttedyr og får vådfoder (Råt og LUX) 3 gange om dagen... så tørkosten er faktisk kun sekundær smiley

• #15   12. feb 2014 G.H de ting du nævner som slagteri affald får mine dyr da også som barf, kan virkeligt ikke se det dårlige i det

Kommentér på:
Bilanx kattemad

Annonce