3.106 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar

17. jul 2013 Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Bilanx kattemad Bilanx kattemad
Hej.
Bilanx har for noget tid siden lanceret et nyt kattefoder, det har jeg fået en gratis smagsprøve af i dag og vores 4 katte elsker det simpelthen.
Nu overvejer jeg så om jeg skal ud og købe det i stedet for kingsmoor som de får nu, eller blande bilanx og kingsmoor.
Så vidt jeg kan se er Bilanx også kornfrit som kingsmoor men er der nogen der kan fortælle mig om Bilanx indeholder det et godt foder skal indeholde? Jeg har nemlig ikke så meget forstand på hvor meget der skal være af de forskellige vitaminer og mineraler.
EDIT: Jeg har fået varianten active complete chicken.
0 synes godt om
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Jeg har også tvivlet meget på det fordi det er bestfriend og jeg aldrig har hørt noget godt om dem. Jeg har dog kigget på analysen af indholdet på den jeg fik og kingsmoor til steriliserede katte og der var kun voldsomme forskelle på indholdet af zink, selen og jod. Jeg ved dog ikke om det er godt eller dårligt at der er mindst af de ting i Bilanx,
Men jeg spørger her for at få vejledning for jeg ved ikke en fløjtende fis udover at det selvfølgelig er vigtigt at der er masser af kød i foderet, jeg har valgt at fodre med Kingsmoor fordi så mange herinde anbefaler det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
BILANX er et af markedets mest velsmagende fuldfoderprodukter til katte, og det er fremstiller helt uden brug af konserveringsmidler og kunstig smags og farvestoffer.
Ingredienser: Majs, kylling (min. 16%), fiskemel, kyllingefedt, oksetalg, grevemel, hvedegluten, hydroliseret kyllingeprotein, helæ gspulver, ris, svinefedt, ø lgæ r, roetræ vler, vallepulver, svineprotein, DL-methionin, fosforsyre (urinforsurende), inulin, ammoniumklorid, taurin, yucca ekstrakt.
Billanx første ingrediens er majs, så vil jeg ikke sætte det som et godt foder, første ingrediens bør være et kødprodukt..
Og Momo Billanx kan desværre købes i flere dyrefoder forretninger, og ikke kun i supermarkeder: (link fjernet)
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jul 2013
Men så kan jeg godt se at det ikke er optimalt.
Jeg er så nødt til at spørge hvorfor foder med ærter (ærtemel) er bedre? Det er der i den kingmoor variant jeg bruger? Dog står det ikke som første ingrediens.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
jul 2013
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
sep 2011
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
"Forarbejdet animalsk protein" Det der er mest af... derefter kartoffelmel og ærter.
Forarbejdet animalsk protein har INTET med reelt kød at gøre. Det er alt det der overhovedet ikke kan anvendes til menneske konsum.
Det er alt fra ben/hud/hove/hønseføder/hønsehoveder/klove/tarme osv. Det bliver knust/hakket/kogt og tørret.
Husk at tjekke ingredienslisten (og ikke kun proteinindholdet). Et højt proteinindhold er nemlig ikke automatisk ensbetydende med, at maden er sund for din kat. Proteinerne SKAL hovedsagligt komme fra animalske kilder for at være gode for din kat. Ofte kommer proteinerne fra grøntsager – og det er altså ikke lige så sundt for din kat.
Jeg fodre selv med bla. Porta 21 "malet hønsekød (64%), hønsekød (9,15%), hønsefedt, "
Og Acana "Lammekød (uden ben), tørret lammekød, tørret laksekød,"
Orijen "Frisk laksefilet (20%)*, laksemel (17%), sildemel (10%), frisk sildefilet (8%)*, frisk sandartfilet (5%)*, frisk heltfilet (5%)*, lakseolie (konserveret med tokoferol) (5%),"
Og nogle af disse mærker er faktisk meget billigere end Kingsmoor
Jeg blander altid 3 forskellige slags til mine 6 katte. Og bruger flere mærker end dem jeg lige har remset op. Samt de selv fanger byttedyr og får vådfoder (Råt og LUX) 3 gange om dagen... så tørkosten er faktisk kun sekundær
sep 2011
Bilanx kattemad