{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser!
  • #2   14. feb 2014 Det kan også være fordi hun ikke er neutraliseret eller at hun har en lille usikkerhed, der gør at hun vil blande sin duft med din.

    Det kan være mange ting. Lige fra hun ikke længere kan lide gruset, eller hvis du har overdækket bakke, så tag toppen af.
    Det kan også være en protest, hvis du fx ikke har haft så meget tid til hende på det seneste.


  • #4   14. feb 2014 Haha hej taz ?? puha blærebetændelse.. Det koster ??
    Puha der skak nogle tanker igang over hvad der kan være skyld i det...I forgårs gjorde hun det på hundens pude, der troede jeg bare det var et uheld ??


  • #6   14. feb 2014 Suk, det er sikkert ikke billigt at få undersøgt ??

  • #7   14. feb 2014 Tag jer ikke af de 2 ?? Der kommer efter mine svar, sådan ender mine smileys åbenbart ud fra tlf...

  • #8   14. feb 2014 Det kan nemt være den markere terrirorie

  • #10   14. feb 2014 Så dyrt er det nu heller ikke at få undersøgt en kat for blærebetændelse..

    Du kontakter din dyrlæge, beder om at købe et urinprøvekit, hos min dyrlæge hedder det Catrine, så går du hjem rengør din kattebakke grundigt, fylder friskt grus i ikke for meget, køber en plastpose halløjsa til kattebakker, hælder de der Catrine perler i bakken, sørger for at det hele er gjort i dyrlægen åbningstid, venter på at katten går i bakken og tisser, og så snart den har gjort det, suger du urin op med pipetten der medfølger og fylder det i reagensglasset der også medfølger, skynder dig til dyrlægen og får prøven undersøgt, det tager max 10 min..

    Og hos min dyrlæge har jeg lige givet 41,5 kr for Catrine og selve undersøgelsen af urinprøven mener jeg koster lige under 150 kr ( mener det er 130 et eller andet, men der omkring)..

    Hvis katten så har blærebetændelse så koster det selvfølgelig antibiotika og måske specialfoder i en periode, og det kan ske at smertestillende også er nødvendigt..
    Men det er altså ikke en herregård du skal op med..
    Det hele burde ikke løbe op i mere end 5-600 kr.


  • #11   14. feb 2014 Okay det lyder jo ikke slemt, må forbi dyrlægen på mandag, Tak

  • #12   14. feb 2014 Nu tør jeg jo selvfølgelig ikke sige om din dyrlæge er anderledes end min, men i tilfælde af at man selv har mistanke om urinvejssygdomme, der kræver min dyrlæge ikke at se katten, blot man kan aflevere en urinprøve, husk at prøven ikke må være mere end en time gammel når du aflevere den, og den skal opbevares koldt indtil aflevering..

    Det er muligt at hvis urinprøven viser at der er noget galt at dyrlægen vil se katten, min ville ikke sidst, men om det er fordi de kender mig ret godt det tør jeg jo ikke sige..


  • #13   14. feb 2014 Nej og jeg har aldrig brugt dyrlæge heromkring, så jeg aner det ikke engang....

  • #14   14. feb 2014 jeg har prøvet det et par gange, og her har jeg haft katten med, og så har dyrlægen bare tjekket den. Nu har jeg så også set min del af blærebetændelser, så jeg ved hvad jeg skal se efter. Så jeg plejer bare at få pencilin med hjem, og så er det det.
    Pris ca 700 kr (odense)


  • #15   15. feb 2014 Nu reagere katte jo forskelligt på blærebetændelse, eller i det hele taget på sygdomme..

    Da min Tøsen fik blærebetændelse sidste sommer, da blev hun ikke urenlig eller viste store tegn på at noget var galt, faktisk så ændrede hun så lidt adfærd at en person der ikke lige kendte hende ikke ville opdage noget var galt, ja faktisk tror jeg ikke at min bror som også bor sammen med hende lagde mærke til noget, grunden til at jeg blev mistænksom, var at hun pludselig ikke spiste sin vådmad med samme ivrighed som normalt og så havde jeg bidt mærke i at hun kun tissede 1 gang i døgnet, hvor det før plejer at være 2 gange, hvilke var årsagen til jeg mistænkte blærebetændelse, og fik taget en urinprøve og -ding ding- jeg havde ret smiley

    Men Janni jeg ville prøve at gøre som jeg foreslår, og hvis dyrlægen siger de vil se katten så er det jo det, så koster det en konsultation oveni men jeg kan fktisk ikke forestille mig at de finder det nødvendigt.


  • #16   15. feb 2014 nemlig. min ene hunkat rendte flere gange med små tissetåre, men den anden slet ikke viste de tegn. Hun er nemlig ikke meget for at bruge bakken når vi er der.
    Men hun havde lige haft en omgang gallegangsbetændelse, så jeg troede faktisk at det var det, indtil vi kom hjem fra dyrlægenNu er behandlingen faktisk den samme, så det gjorde faktisk ikke noget. Her opdagede jeg så at hun kun tissede små tårer. hun havde virket utilpas, ville ikke rigtig spise og sådan noget.
    på internattet havde vi en i pensionattet, hvor det var helt tydeligt, hun rendt hele tiden.



  • #17   15. feb 2014 Tak for jeres svar, kan se den nærmeste dyrlæge har åbent idag så kører lige forbi, så må katten samle flasker til det imens smiley

  • #18   15. feb 2014 Er din hunkat steriliseret ? ellers ville det være en god ide at begynde at spare op, for en hunkat der ikke er steriliseret kan også finde på at tisse overalt ligesom en hankat.

  • #20   15. feb 2014 Der er i hvert fald ikke svaret på det, selv om jeg spørger i starten. Den information er i disse tilfælde meget vigtig at få med.

  • #21   15. feb 2014 Nej det tror jeg at du har ret i. Det er kun for at forberede hende på at der kommer en udgift igen der.

  • #23   16. feb 2014 Nå, jamen det forklare jo ligesom hvorfor hun så er urenlig.

  • #25   17. feb 2014 Tak taz ??
    Jeg har en tid til hende imorgen se må vi se.....


  • #26   17. feb 2014 Skal lige siges hun ikke har gjort det siden, men nu bliver Hun undersøgt

  • #27   17. feb 2014 bare en oplysning: mange hunkatte bliver urenlige når de går i løb. En på internattet, hvor jeg var, var urenlig, så vi begyndte at snakke om at hun skulle aflives. Dagen efter kom jeg til at kigge rigtig på hende. Så var den lille dulle i løb. Hendes løbetid var bare så svag at vi ikke havde kunne se det. Og det passede med at hun var urenlig i de perioder. Hun var så ikke blevet ordnet, da hun var smådårlig da hun blev testet, og så havde alle lykkeligt glemt at hun manlgede.

  • #28   18. feb 2014 Tror også hun så småt er i løb, hun er ihvertfald meget snakkesalig og pisse irriterende at gøre på hehe

  • #29   18. feb 2014 Så skynd dig at få en tid hos dyrlægen så hun kan blive steriliseret. Det bliver kun værre og hvis hun får lov til at komme i løbetid gentagende gange så kan det være svært at få hende til at stoppe, for ikke at sige umuligt, med at tisse selvom hun bliver steriliseret.

  • #30   18. feb 2014 Jamen hvad så med at få hende fixet, det er da synd at hun skal gå løbetid efter løbetid igennem hvis hun ikke skal have killinger..

  • #31   18. feb 2014 Dyrlægen sagde det ikke hastede med at få hende steriliseret, men til den pris det kostede at få hende undersøgt idag, kunne jeg ligeså godt have fået det gjort, har grædefærdig da jeg fik regningen...
    Hun fejler intet, men får lidt smertestillende for en sikkerheds skyld, samt noget beroligende, da det nærmere var forbundet med stress...


  • #32   18. feb 2014 Smertestillende når hun ikke fejler noget? Hmm, men få hende ordnet. Og angående udgifterne, så høre det jord til at have dyr så det kan da ikke komme som en overraskelse

  • #34   18. feb 2014 Ja i tilfælde af at der skulle have været noget, for at berolige blæren...Jeg får hende ordnet, hvis dyrlægen mener det er nødvendigt, og jeg er udemærket godt klar over at der er udgifter ved dyr, men derfor kom prisen stadig bag på mig

  • #35   18. feb 2014 Det er næsten 100% fordi hun er fertil hunkatte pisser også for at afmærke territorie ligesom hankatte jo længere du venter med neutralisering jo større chance for at det bliver en dårlig vane og så er det ikke sikkert det hjælper..

  • #36   19. feb 2014 tænkte det nok. Men så er der da heldigvis noget man kan gøre ved det

    Jeg trak det også med mine piger, af forskellige årsager, men der var ingen af dem som forblev urenlige. Mine fik dog så p-piller, bare ½ om ugen,da det kunne holde deres løbetid væk, og det var fint nok ifølge dyrlægen.
    Men da så min gamle Misse fik livmodersbetændelse, og vi nær havde mistet hende, ja så rør de alle af sted. Vi boede godt nok i campingvogn, men det gik da.


Kommentér på:
tisser!

Annonce