{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Mad og afføringslugt {{forumTopicSubject}}

Har det foder man bruger til katte noget at gøre med hvor lidt eller meget afføringen lugter, eller stinker en kat bare uanset?

Jeg er ikke sart og ved dyr kan lugte mere eller mindre men hele lejligheden stinker i ca 30-45 min efter hun har skidt og jeg har fjernet bæen. Hun laver stort set altid efter morgenmaden og så bærer jeg posen ud med det samme. Alligevel er her fælt i det tidsrum.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad og afføringslugt
  • #1   15. feb 2014 hvad foder du med

• #2   15. feb 2014 Mine katte får stort det samme at æde - pt. en hulans masse forskelligt - og nogle gange stinker Bjarnes bæ smiley , andre gange ikke. Men Brunos bæ er (næsten) altid lugtfri smiley .

Hvis der er en ubalance i tarmen og afføringen er lidt lind, kan noget mælkesyrebakteriehalløj (fx canikur eller zoolac) måske rette lidt op på floraen.

Pt. stinker Bjarnes bæ forresten ikke smiley - om det er et tilfælde, eller om det skyldes alt det forskellige foder (bl.a Kattovit mave-tarm-tørfoder) ved jeg ej.

• #3   15. feb 2014 Her lugter det kun et minut eller to, selvom bæen bliver liggende i bakken... Tror nok at de lugter mere, hvis de får et foder der ikke er godt dem.
    (jeg ved I hvert fald at jeg bliver giftig hvis jeg spiser noget jeg ikke kan tåle smiley

• #5   15. feb 2014 Jeg tror da der kan være forskel på lugten, alt efter foder men jeg tror ikke der er en. Fasitliste for hvilket foder som lugter i den anden ende smiley for der et selvfølgelig forskel på kattene også.

Hvis lugt følges de tynd mave ( det lugter altid mere) så kan man med fordel prøve at skifte foder eller få lavet en prøve hos dyrlægen, fordi der kan være parasitter.

• #6   15. feb 2014 Jeg tror foder i en vis grad har en effekt på lugten fra bæen, men kun en vis effekt, for det er ikke fodermærket, men hvordan det foder du giver egner sig til din kat, så der er ikke en sådan facitliste, for der er jo forskel på katte, og så er der jo også måske forskel på tarmfloraen fra dag til dag..

Jeg har også erfaringer med at det stinker mere hvis katten ikke dækker den til frem for når den bliver dækket til med det samme..

• #8   15. feb 2014 Her lugter det kun nogle gange, og jeg fodre 100% kornfrit + vådfoder hver dag.

Hos min mor, hvor kattene kun fik tørkost fra aldi, var det kun 1 ud af 3 katte der lugtede helt vildt. Min mor blev næsten helt flov, når der var gæster, og han så gik på bakken smiley Føj da.

Kommentér på:
Mad og afføringslugt

Annonce