{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Syg maine coon {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri. Jeg har brug for jeres hjælp!

Sagen er den at min maine coon hankat på lige godt 7 måneder, er begyndt at opfører sig underligt og det kunne godt virke som om han er lidt syg.
-. Han har igennem de sidste 2 dage kastet op 3x dagligt. Første gang var det en gang gul snask ( meget tyndt ) og de andre gange har det varieret fra tynd gul uden klumper til nærmest vand. Han spiser ikke rigtig, og har ikke gjort det i 3 dage. Afføring er helt normal.

Jeg har lige haft ham på vægten og den sage 4,8 (normalvægt 5,2kg) energien er moderat til lav og han sover lidt mere end normalt, dog formåede han at lege igår, og han snakker stadig lidt og løfter halen og søger opmærksomhed.

Jeg har ikke søgt dyrlæge endnu, burde jeg det? begrund venligst svaret, da jeg ikke er så pylret smiley

Det skal lige siges jeg har prøvet alt fra (meget lidt) tun, vådkost, og godbidder, han rør ikke noget af det smiley
Han har adgang til græs og har spist græs i hans faste periode. Så nu er spørgsmålet, hvad er der galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg maine coon
  • #1   17. feb 2014 kan være en hårbolle der sidder fast og gør han ikke har lyst til maden pt. En hårbolle kan faktisk godt være farligt da den stopper for alt og der kan blive akut operation nødvendigt i grelle tilfælde. Ikke at det behøver ske i dit tilfælde men jeg ville da hoppe forbi Doktor dyr og få dem til og kigge på ham, evt. få taget røgent så de kan se om noget sidder fast i maven....
    God bedring med det lille pus smiley


  • #2   17. feb 2014 Tak for svaret, har godt læst mig frem til det evt kunne være det smiley Det kan godt være jeg må et smut forbi lægen, hans energi er også faldet yderligere
    Mange tak for det smiley


  • #4   17. feb 2014 Tak for svaret Jesper. Jeg bestiller en tid hurtigst muligt.

    Er der noget jeg kan gøre, give ham indtil da?


  • #6   17. feb 2014 Hvis der er en hårbolde kan det hjælpe med kattemalt. Et par cm et par gange om dagen . Mine er pjattede med den fra gimpet. smiley
    Kog evt lidt fisk eller kylling og giv sammen med kogevandet så han ihvertfald får væske i sig. Sådan en suppe plejer at vare populær hos mange katte.


  • #7   17. feb 2014 Tak for rådene. Vægt tabet ligger ca over 4-5 dage. Men jeg forstår pointen smiley Jeg prøver med lidt "kyllingesuppe" Kattemalt har han også fået, men klemte kun lidt ned. sammen med lidt græs fra haven. Håber det lindre lidt indtil dyrelæge besøg.
    - vand drikker han stadig, dog ikke ligeså meget som normalt. igen tak alle sammen.


  • #9   17. feb 2014 Ja jeg mener også du er ude over det punkt hvor gode råd fra os er nok, du må afsted til dyrlægen hurtigt smiley


  • #11   17. feb 2014 afsted til dyrlægen. Det kan være for mange ting. alt fra hårboller, til dårlig nyrer, gallegangsbetændelse, mave/tarm katar mm


  • #13   17. feb 2014 Tak for svar. Han er hos dyrelæge nu, og vi afventer.

  • #14   17. feb 2014 Jeg håber på et godt udfald for din kat, for som Lotte nævner så kan det have fatale følger at en kat ikke får mad i mere end 48 timer..



  • #15   17. feb 2014 Mange tak for alle svarerne. i fortjener lige en opdatering. Dyrlæge sagde det var en slem infektion i mave/tarm. Doktormanden sagde ligeledes at det var akut og det kun var for tidligt vi kom.. Han fik væske, og to sprøjter samt tabletter og noget mad til at få genoprettet tarm/mave flora. Dette kan skyldes han har været i nærheden af nogle ben/knogler som har ligget i hans løbegård. tabletterne skal gives i 5 dage og hvis ikke det hjalp skal han igen til dyrlæge.

  • #18   17. feb 2014 Nej lige præcis. Min holdning er bestemt også ændret og jeg må indrømme det var ret dumt det her. Jeg håber på Milo får det bedre og jeg slipper med en lessons learned. Næste gang hvis det skulle blive aktuelt så køre vi afsted med det samme, uden spørgsmål. Tak C C D smiley

  • #19   17. feb 2014 Hvor er det godt at du tog rådene her i tråden til dig og kom af sted, ellers havde du mistet din skønne kat..

    Ja som CCD siger så selv om man ikke er pylret og render til dyrlæge, hver gang katten hoster, så er det altid en god fingerregel at hvis katten ikke vil spise eller drikke og mister energi, så hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt..

    Håber sådan at han kommer sig med behandlingen..
    Hold os opdateret, vi vil gerne følge det til dørs og glædes med dig når han bliver frisk smiley


  • #20   17. feb 2014 Og Jesper - helt sikkert, mange tak. Jeg holder jer opdateret smiley

  • #22   17. feb 2014 Dokterens sprøjter hjalp en del på humøret og energien. Vi fik en lille pose gastro intestinal med fra royal canin, som jeg fik besked på at servere for ham så hurtigt som muligt. Han snuser til det og vil kun smage hvis jeg hånfodrer, men spytter det ud igen smiley han er begyndt og drikke lidt mere. Måske han skal have tid til at få appetiten igen.

  • #23   17. feb 2014 Hvis han ikke spiser det alene, hvad så med, at blande det med noget af hans normale? Eller knuse og drysse på noget vådt han kan lide, så kan stikkerne blive større når han har vendte sig til det nye.

  • #25   18. feb 2014 Tjekkede dyrlægen også hans mund og tænder?
    At han godt vil have foderet i munden, men spytter det ud igen, kan godt tyde på, at der er noget galt i hans mund.


  • #26   18. feb 2014 Jette, han måtte kun få det her foder. og jeg har ikke prøvet at blande det op, ville lige give sprøjterne en chance, og det virkede også lidt senere på aftenen. og han spiser nu igen. Og humøret er helt i top hos ham, han kan nærmest ikke få opmærksomhed nok. det virker næsten som om han viser taknemmelighed til mig smiley det er rigtig dejligt. Tak Winnie smiley
    Mega - ja han tjekkede også mund, og den ser fin ud smiley


  • #27   18. feb 2014 Hvor godt at høre at der er bedring med ham..

Kommentér på:
Syg maine coon

Annonce