{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Genboen klager :o( {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Netop som jeg parkerede i indkørslen kommer genboen (en ældre pensioneret mand) over og spørger om ikke de kan blive fri for at vores katte skider i deres have.
Jeg svarer ham, at vi skal gøre hvad vi kan, da jeg selvfølgelig godt kan forstå, at det kan være træls for dem.

Nu her bagefter sidder jeg og undrer mig...
Karen og Mary er udekatte, Sigurd er indekat. Karen og Mary kommer dog altid ind og bruger kattebakken, både til tis og pøller...?!?
Der render en del katte rundt i området, vores naboer har også katte, så hvordan kan han være sikker på at det er vores..?

Bliver lidt trist, da jeg ikke mener Karen og Mary vil kunne trives som indekatte ligesom Sigurd.
Omvendt kan jeg sq også sagtens forstå at ikke-katte elskere ikke gider det svineri i deres haver.
Hverken Mary eller Karen vil finde sig i at gå i sele, det ér prøvet :o(

Er der nogen der har et forslag til, hvordan vi undgår at få problemer med naboen, men samtidig at misserne trives?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genboen klager :o(
  • #1   3. maj 2006 har du spurgt ham om han er sikker på det er jeres katte som gør det?

• #2   3. maj 2006 Det er ikke nemt, men ifølge hegnsloven har man faktisk pligt til at holde dyr på egen grund - dette gælder osse katte. Netop derfor er flere og flere begyndt at lave indhegninger så deres katte kan være ude uden at rende rundt som det passer dem!

• #3   4. maj 2006 Her synes jeg bestemt, at du skal få ham til at bevise at det er din kat. Der er ingen grund til at det er dig der tager møgfaldet, hvis det slet ikke er dine katte.

En af dem der bor her i kvarteret, har også klaget over at det var 'min' kat der sad og generede hendes indekat foran hendes hoveddør.... Men da jeg ved hvor sky min Trille er vidste jeg at det kunne simpelthen ikke være muligt, snakkede jeg med hende, og viste hende et billede, og hun måtte så også erkende at det var ikke den kat der irriterede hende, og derfor var det ikke mig hun skulle blive sur på...

Så da der er mange løse katte omkring, ville det være godt hvis du kunne være sikker på at det er dine....

Jeg har det lidt sådan, at en kat er ikke et 'Indedyr', og føler nogle gange lidt at det er imod dens natur, hvis man spærrer dem inde... Og da katten har oplevet at være ude, så synes jeg ikke man skal tage den ind... Min trille ville ikke kunne acceptere at blive inde, hverken indenfor hjemmet eller i et hegnsområde, da hun, siden hun blev født, har haft mulighed for selv at vælge om hun skal være inde eller ude.. Men igen kattene er jo også forskellige...

Men før han maler fanden på væggen, så hver sikker på at det er dine katte han taler om, da der jo er en del. Og prøv at forklare ham at selvom at du holder dine inde, så er der jo stor sandsynlighed andre katte der vil 'lave' i hans have.... Men hvis det så ER dine katte der er snakke om, så snak med ham om nogle muligheder, som f.eks. det der 'gå væk kat' eller noget andet som virker, der kunne holde dem væk. Prøv at samarbejde med ham, og hvor du måske kunne betale for den evt. udgift. Der er ikke noget værre end en sur nabo.... *s*

Skriv endelig hvad i finder ud af....

• #5   4. maj 2006 -Go idé... Den vil jeg da lige læse så....

Kommentér på:
Genboen klager :o(

Annonce