20. dec 2013 Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 23
Åhh så få da jeres katte neutraliseret!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle KG'ere, nu har jeg igen igen oplevet min kastreret hankat blive overfaldet af hankatte som IKKE er blevet neutraliseret og synes simpelthen ikke det er fair at han ikke kan være tryg på sin egen grund pga folks "dumheder".
Jeg har flere gange set ham blive trængt op i et hjørne af hvæsende sure hankatte udenfor og for en uge siden kom han ind haltende på bagpartiet hvor han måtte sove/slappe af i 3dage før han kom på benene igen.
Og op til flere gange nu, er den samme hankat kommet direkte ind i vores lejlighed og tisset op ad sofaen!
Jeg er ved at blive vanvittig!!!
Jeg forstår simpelthen ikke folk kan anskaffe sig dyr uden at få ordnet det som hører med til det at have dem!
Min kat Jakob som er blevet overfaldet flere gange ligger slet ikke op til noget, han er så rar og venlig overfor alle andre væsner og synes bestemt ikke det er fair at han skal mobbes sådan.
HUSK at få alle jeres katte kasteret/steralizeret!!!
Mvh Morten, Pernille og Jakob.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Desværre er det jo så "nemt" at få sig en kat idag... Så folk har jo sjældent penge.
dec 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 23
Ja er helt enig i alle katte self kan slås om de er kastreret eller ej,
men lige nøjagtig disse katte er fertile og jeg er meget chokeret
over deres "opførsel" overfor min Jakob. Jeg er bare dybt chokeret
over at folk ikke vågner op og står indenfor det ansvar de får når
man anskaffer sig en kat og det synes jeg altså bestemt indeholder
kastration/vacc/sht m.m.
Og ja helt bestemt, har skrevet en beskrivelse om katten
som jeg håber kattens ejer vil se og tænke over!
Det kan simpelthen ikke passe at jeg ikke kan lukke min
kat ud uden jeg skal have en anden kat med ind også.
~ Sofie P, ja det er desværre alt for nemt og det er jo også
netop pga folk ikke neutralisere deres katte at flere og flere
"uønskede" killinger kommer til verdenen som folk ikke kan
komme af med og derfor bliver de jo gratis og meget nemme
at anskaffe sig. Det gør mig sku ked af se.
_ Spild af dyreliv og sund fornuft!!!
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Det kan ikke være så svært!!
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
Og fatter ikke at andre ikke kan finde ud af at få det gjort.
jeg så så også at folk ville holde deres kat på egen grund. Man gør det med hunde, og så kan man også gøre det med sin kat. Ja det er besværligt, men det kan altså godt lade sig gøre.
Hvis nu alle gjorde det, ja så ville man ikke være uvenner med naboer pga at ens kat bruger folks bed til kattebakke, naboens bil som seng, eller endnu værre går ind til folk og stjæler mad. Man ville undgå at skulle igennem sorgen når ens kat forsvinder, bliver kørt ned, eller bliver smittet med en eller anden kønssygdom. og hvis alle fik ordnet deres kat - både hunkatte og hankatte, ja så ville der ikke være så store behov for katteninterenatter. Der ville ikke være alle de uønsket killinger/katte som bare bliver smidt væk i kasser på rastepladser, golfbaner mm.
Men desværre er det en drømmeverden.For mange gider ikke at tage ansvar for de dyr de nu engang har købt/fået.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
Katte ses ofte mere som en forbrugsvare, end et levende dyr.
Kender en som konstant køber(får) ny killing, og når den er ved at være kønsmoden, så bliver den lukket ud, og kommer aldrig ind igen.
Har prøvet at snakke med hende, men hun er dummere end vådt bølgepap!
dec 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 23
~ Det var da også noget helt hul i hovedet at gøre!
Bare at tænke tanken at gøre sådan noget giver mig gåsehud.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Den anden dag var mine katte vildt stressede, jeg havde ikke lukket den lille låge i forhaven hvor kattene ikke kommer, og det betød, at der var ?? En kat eller ræv som gjorde dem meget bange da den kikkede ind ad vinduet ved døren,, jeg tror det var en ræv,for har aldrig set dem så ophidsede ( jeg lå i min seng og nåede ikke ud før den var væk
Åhh så få da jeres katte neutraliseret!!