{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

øv det er sku ikke nemt, at miste en kat. {{forumTopicSubject}}

I weekenden var vi så uheldige at den, ene af vores kastrart af en han kat, blev kørt over.. (RIP Casper).. smiley han var bare sådan en dejlig kat, en som vores datter på 8 år, havde rigtig meget glæde af, da hun stort set kunne gøre alt med ham..

og han fulgte os som en anden hun, var meget social og kælen.. det var rigtig hårdt at finden ham, og derefter begrave ham.. samtidig med at skulle trøste, en meget grædende datter.. :'(...

nu har vi så kun hans bror tilbage, og heldigvis for det.. men han er detsværre ikke på samme måde, som Casper var.. han er lidt mere sin egen, vil gerne kæle men det, er når han vil.. og han gider ikke at blive sådan rigtig løftet op.. men hold op hvor vi dog savner Casper... :'(...

vi den anden føle savn.. og hvilken tegn skal man være opmærksom på..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv det er sku ikke nemt, at miste en kat.
  • #1   10. mar 2014 Først af alt:
    Det gør mig ondt at I har mistet Casper og at det skulle ske på denne måde.

    Ja, en kat kan føle savn.
    Hvis de har været tæt knyttet, så vil du opleve at den anden begynder at søge og blive urolig. Den kan også pludselig kaste al sin kærlighed på jer - helt overdrevent.
    Mit middel har ved samtlige katte været en ny kammerat inden for kort tid (1 mdr.).
    R.I.P. Casper.


  • #2   10. mar 2014 de var jo brødre.. og leget og tumlet en del.. men vi må jo se hvordan han tager det, for frygter lidt at skulle, føre en killing sammen med ham.. selvom jeg ikke har oplevet ham strid, men nu har jeg jo heller ikke set ham, med andre katte før..

    jeg tænker jo også på vores datter, skal hun have en ny katte ven... eller skal hun bare have jesper som den anden hedder...men det kan jo også være at Jesper ændre adfærd, og bliver mere kælen.. åh.. syndes der er mange ting der skal tænkes over, og så det store faktum som vi detsværre ikke kommer udenom.. vi bor ret tæt på landevejen... så det kan jo ske igen... ved ikke hvordan det skal fungerer med indekatte.. og åben døre til sommer... hm..


  • #3   10. mar 2014 Du kan jo hegne haven ind.

  • #4   10. mar 2014 det er ikke så nemt.. da vi bor på en land ejendom.. med ridecenter.. og haven er ret stor..


  • #6   10. mar 2014 Først R.I.P Casper, det er så trist at miste et elsket kæledyr, en del af familien..

    Når det er sagt og jeg siger det ikke for at være ond, men at miste et kæledyr er en del af livet, og det er også en del af at vokse op for din datter..
    Når jeg siger det så er det fordi jeg som barn altid har haft kæledyr, både katte og kaniner, og en del af min opvækst var at dyr ikke lever evigt, det var sygt hårdt hver gang man mistede, men børn kommer ligesom videre på andre måder end vi voksne..

    Ja når man bor tæt på en befærdet vej med fritløbere så er risikoen for nedkørsel ekstra stor, sådan er det desværre, hvilket også er grunden til at jeg fra jeg var 5 år til jeg var 19 år nåede at miste 5 katte til trafikken (og det er blot mine egne, så var der naboens oven i) så er det man skal spørge sig selv: vil man tage den chance, eller vil man stoppe med at have kat, eller vil man bygge en løbegård???

    At hegne haven ind, behøver jo ikke at være hele haven, det kan være en del af haven, ja det er mere besværligt at have indekat, for man skal tænke sig om hver gang man åbner en dør eller vindue, bedste løsning er at laven en løbegård i forbindelse med en dør, et vindue eller en kattelem, resten af vinduerne får man så sat net for, så vinduerne stadig kan åbnes, men katten ikke kan komme ud..

    Det kan lade sig gøre hvis man vil..

    Men hensyn til om Jesper vil savne Casper så er det ikke sikkert, men hvis han gør så vil han ændre adfærd og sikkert blive mere kontaktsøgende, mere hjemme, og måske kalde, men fordi han savner så er det jo ikke sikkert at han vil acceptere en ny katteven, men det er klart en mulighed og så bør det nok være en killing, men at tro at i kan få en med samme sind som Casper, det skal i ikke sætte næsen op efter, for katte er forskellige, ingen af de 7 katte jeg har haft til dato har på nogen måde haft samme sind, men har været dejlige på hver deres måde..


  • #7   10. mar 2014 Så kan i vel hegne noget af den ind? smiley

  • #9   10. mar 2014 Vi har for 14 dage siden mistet en af vores, som måtte aflives pga. sygdom desværre.....

    Om i skal have en ny? Se tiden lidt an, måske 14 dage til 3 uger, så kan i bedre se om den anden kat forandrer sig smiley

    Trøstekram fra mig....


  • #10   10. mar 2014 Lotte selvfølige behandlet hun ham ordentligt.. det andet bryder jeg mig ikke om.. det var ment sådan, for at få jer til at forstå..at han var en kat.. som var meget kærlig og tolerant overfor vores datter.. som udemærket godt ved, hvordan katte skal behandles.. så ro på... han fulgte hende næsten overalt, og elskede at være på hendes værelse, når hun leger..

    ja vi må se tiden an.. og det er jo også detsværre en af de ting, der høre med at have dyr, at vi mister dem igen.. og det er jo også, noget hun skal lære..


Kommentér på:
øv det er sku ikke nemt, at miste en kat.

Annonce