{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Øv øv :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg havde oprettet et indlæg i sidste uge omkring min hankat, Pjuske, som havde brunt snask til at sidde ved tissemanden samt hævelse omkring.
Jeg fik af vide af dyrlægen, at det formentlig var forhudsbetændelse, og jeg skulle derfor rense med brintoverilte ugen ud.
Fredag, da jeg kiggede på ham deromme, var snasket væk og hævelsen var også forsvundet, så jeg var glad for, at det havde hjulpet med at rense - MEN glæden var kort, for nu er det kommet tilbage, og det ser endnu værre ud samt, at han er MEGET sur, når man rører deromme (det kan jo skyldes, at han er blevet renset med brintoverilte, som vi jo alle ved svier temmelig meget) smiley
Der er fortsat ingen ændring i hans toiletbesøg eller drikkevaner, og han er, som han plejer.

Nu skal han til dyrlæge i morgen, og jeg frygter virkelig for, hvad hun har at sige til ham, og så er jeg ikke mindst skide nervøs for, at han skal bedøves under undersøgelsen, for han er simpelthen så hysterisk, og dyrlægen kan ikke komme til at undersøge ham ellers, for ikke engang min mor kan få lov til at kigge deromme, når jeg holder ham smiley
Og så vil jeg heller ikke stå til ansvar for, at han kommer til at sætte kløerne i dyrlægens arme eller hænder.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende med deres hankatte??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv :/
  • #1   2. maj 2012 Nej, har jeg aldrig prøvet, men vil da ønske jer pøj, pøj imorgen og kom gerne med en opdatering smiley Det kan vi andre jo måske lære noget af smiley

  • #3   2. maj 2012 Yvonne - jeg skal nok lige komme med en opdatering og håber virkelig også det bedste for min lille dreng smiley

    Jesper - Ja det ved jeg godt, at de har. Men nu er han meget hysterisk, og det er faktisk ret slemt - selv når han bare skal have en simpel pipette i nakken


  • #5   3. maj 2012 Katte er jo tit hys, når de er syge eller smerter smiley

  • #6   3. maj 2012 Jesper - Det med at holde ham er efterhånden ikke noget problem, for nu kender jeg ham så godt, at jeg ved, hvordan han er, og hvordan han reagerer smiley

    Anne - Det har skam intet med smerter eller sygdom at gøre, at han er hysterisk, for sådan har han altid været, og hvis han ikke selv beder om at blive holdt, så bliver han først rigtig hysterisk smiley Havde det været pga sygdom eller smerter, så skulle han jo være syg eller have smerter konstant, og det ved jeg, at han ikke har.
    Nu ved jeg ikke, hvad der er sket med ham, inden han blev efterladt hos os tilbage i 2008, men én eller anden form for mishandling har han været udsat for, for lige så snart, man løfter i nakkeskindet, så skriger han, og giver man ikke slip (altså i forbindelse med, at han skal stikkes), så får man lige set hele hans flotte tandsæt - og han er tjekket af dyrlæge med det også smiley


  • #7   3. maj 2012 Men ellers er det forresten rigtig nok det, du skriver med, at de kan være hysteriske, når de er syge eller har smerter smiley

  • #9   3. maj 2012 Jeg kan helt sikkert godt følge dig, men nu er Pjuske ret voldsom, når han først bliver hysterisk - derfor skal det kun gå ud over mig, hvis kløerne ryger ud. Han gør det jo ikke i nogen ond mening, og det plejer at virke med godbidder og noget ekstra lækkert, når man kommer hjem smiley
    Men jeg har lige snakket med dyrlægen, og vi er blevet enige om, at han får en beroligende sprøjte under undersøgelsen, så hun kan få tjekket ham ordenligt og få givet ham det medicin, som han har behov for.


  • #11   3. maj 2012 Syns ellers det lyder som en god ide principielt, hvad Susan sir: specielt med en lidt "sart" kat.... smiley

  • #12   3. maj 2012 Så har jeg været til dyrlæge med min lille misser, og ja det var ikke ligefrem nogen sjov oplevelse - faktisk ret voldsom.
    Det startede med, at jeg skulle have ham ud af kassen, og det ville han selvfølgelig ikke, og da han endelig kom ud endte det med, at jeg fik kradsemærker hele vejen op af den ene arm, hvorefter jeg slap ham, og han fik lov til at rende lidt rundt på gulvet, og dyrlægen sprayede feliway på bordet.
    Derefter tog de ham selv (de var to dyrlæger), og hun tog meget hårdt fat i nakken på ham, og han begyndte at skrige, hvæse og savle. Derefter tog den anden dyrlæge over med at holde ham i nakken, og hun tog godt fat på begge sider af nakken, og totterne fløj rundt på bordet.
    Han kæmpede virkelig imod, og han blev ved med at skrige, hvæse og savle, og dyrlægen, der holdte ham, kunne godt se på mig, at jeg ikke brød mig om det, og jeg måtte da også knibe et par tårer, for det skærer mig ærlig talt meget dybt i hjertet, når han skriger sådan, selvom jeg godt selv ved, at det er noget, han gør, fordi han er hidsig.
    Men den anden dyrlæge fik kigget på ham, og det var ganske rigtig forhudsbetændelse, det sad bare lidt dybere end beregnet, så derfor kom det tilbage igen, selvom jeg havde renset. Udover det havde han også en smule tandkødsbetændelse, men hun synes i det hele taget, at han havde nogle pæne tænder. Han fik en indsprøjtning med penicillin, som holder i 3 uger, da hun vurderede, at jeg ikke skulle slås med at give ham piller, når han var så strid. Og penicillinen ville også hjælpe på tandkødsbetændelsen samt rense hele hans system igennem.

    Da han var kommet i kassen, måtte hun jo så pænt give mig ret i, at han var en meget hysterisk kat, og så var hun MEGET overrasket over, hvor mange muskler han havde i nakken og ryggen, og at hun sjældent havde set en kat med så mange muskler. Eller det var de begge sådan set enige om, for han er en ufattelig stærk kat. Og så fik jeg også lige af vide, at jeg havde en meget flot kat smiley

    Alt i alt er jeg glad for, at han kom til dyrlæge, selvom det var en voldsom oplevelse, og han er blevet godt forkælet med noget lækkert mad - han er nu også en del træt efter kampen smiley


  • #14   3. maj 2012 Puha....det var vodsomt ..... jeg troede han vie få noget beroligende ?

  • #16   3. maj 2012 Ja, det troede jeg egentlig også, men det synes hun ikke var nødvendigt, og derfor valgte de at tage hårdt fat i hans nakke - og jeg mener så hårdt, at han ikke kunne lukke munden.

    Jeg måtte åbenbart ikke selv få lov til at bestemme det - men nu er han blevet behandlet for hans betændelse, og så går der forhåbentlig lige så lang tid igen, inden han skal til dyrlæge.

    Og han blev også ekstra forkælet, fordi jeg synes, at det var så voldsom en omgang smiley


  • #18   3. maj 2012 Altså jeg synes ikke, at det var ok, og det kunne jo også ses på mig, for ellers ville den ene dyrlæge ikke have spurgt mig, om jeg var ok.
    Men jeg var fuldstændig lamslået og kunne ikke finde ord til at sige, at jeg synes, at det var alt for voldsomt - tårerne trillede bare ned af mine kinder, for det er absolut ikke særlig sjovt at høre sin lille "baby" skrige, hvæse og knurre samtidig med, at der kommer savl ud af hans mund.

    Til en anden gang vil jeg bede dem om at give ham noget beroligende eller evt. finde en anden dyrlæge, som respekterer mit valg omkring det, for han fortjener bestemt ikke at blive holdt så hårdt, selvom han er hysterisk.

    Mange tak, han er heldigvis lige så glad, som han plejer at være smiley


  • #20   4. maj 2012 Det har du fuldstændig ret i - hvis man selv kunne helbrede sine dyr, så havde man jo ikke brug for dyrlægernes viden, men det kan man som regel ikke, så derfor vælger man jo at stole 100% på, at de ved, hvad de gør.

    Ingen tvivl om at jeg siger fra, hvis der bliver en næste gang, for han skal aldrig udsættes for det igen! smiley

    Ja han er blevet godt forkælet med vådmad, kylling og kattesticks smiley


  • #21   4. maj 2012 Nu er det jo ikke sikkert, at de havde forestilet sig, at de ville blie SÅ slemt...men så kunne de jo ha undskyldt / forklaret bagefter ...

    Det yder i hvertfald slet ikke rart

    Jeg har faktisk fået nogle beroligende piler af min dyrlæge, som jeg vil kunne gi Pjevsen på forhånd, hvis det skulle blive nødvendigt.
    Han er normalt meget rolig, men der kunne jo ske noget, som gør så ondt, at det kunne bli nødvendig at gi ham noget.
    Han er jo udsat for kattebid..


Kommentér på:
Øv øv :/

Annonce