2.689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Sol, varme og sort kat? Sol, varme og sort kat?

Hej KG smiley

Jeg kom til at tænke på hvor varmt en kat kan have det uden sådan at blive for varm? Hvis i ved hvad jeg mener smiley

Min lejlighed ligger sådan at jeg får eftermiddags solen lige ind i stuen, hvilket gør at den bliver utrolig varm, selv med dør og vinduer åbne smiley Så tænkte på om der til sommer kan blive for varmt inde i min stue til at min kat Milo som er sort kan holde til det? Hvis ikke han kan har jeg overvejet at købe noget allá dette:

http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteseng_kattepude/varmekilder_termotaepper_katte/280400

Han drikker allerede utrolig meget vand selvom der ikke er så varmt igen, og det blive værre til sommer jo.

Ved ikke om der er nogen der har erfaringer med en varm lejlighed og kat samtidig smiley Skal dog lige siges at han lige nu har adgang til vores altanen som er kattesikre så han ikke kan hoppe ud over den eller ind til naboen. (vi bor på 1 sal)

Hold jer til emnet tak smiley og tak for rådene på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sol, varme og sort kat?
  • #1   11. mar 2014 Om katten er sort eller en anden farve har ikke den store betydning for hvor varmt den kan få det i en varm lejlighed..

Kattens pels er så smart indrettet at den både beskytter katten mod kulde men også mod varme, pelsen fungere som en slags isolering, lidt ligesom huse, hvis huse ikke var isoleret godt så ville de være meget varme om sommeren og iskolde om vinteren..

Når det er sagt så kan katten selvfølgelig godt få det for varmt i en lejlighed hvor der ikke kommer frisk luft ind, ofte vil det køligste sted i en sådan lejlighed være badeværelsesgulvet, så sørg for at der er fri adgang dertil, og elles kan du gøre det at du hver morgen inden du forlader hjemmet tager nogle fryse elementer som du pakker ind i et håndklæde og ligger på gulvet, så kan katten altid finde et sted der er køligt, og så selvfølgelig sørg for der altid er vand til katten..

• #2   11. mar 2014 Lige nu har han også fri adgang til badeværelset da hans anden kattebakke står derinde.

Havde ikke lige tænkt på det med fryse elementer det var en smart idé smiley og nok også en billigere løsning end hvad jeg linkede til smiley Lige pt går jeg hjemme det meste af tiden da jeg er på en uddannelse jeg ikke synes om så venter på jeg kan komme over på en anden efter sommerferien smiley Så fylder hans vandskål op hver gang jeg kan se den er ved at være tom eller hvis jeg selv tag lidt vand så der altid er frisk vand smiley Har også overvejet at købe en fontæne til ham smiley

Angående det med pelsen det vidste jeg ikke, så blev jeg så meget klogere idag jo smiley

• #3   11. mar 2014 altså en kat er faktisk et dyr fra varme lande, og de fleste katte kan tåle mere varme end os mennesker. læste engang at det var over 40 grader inden at en kat faktisk for det for varmt. De er bedre til det med varme end fx hunde er.

faktisk søger de fleste katte varmen. Jeg har flere som elsker at ligge på vores brændeovn når der er ild i den. Og så er den altså så varm at jeg ikke vil lægge hånd på den, men kattene elsker den.

til sommer er det vigtigt at de drikker. og her bruger jeg is i vandet. Vandfontænen holder det koldt, men har nogle skåle stående også og her kommer jeg lidt is i.
    vi har også en blæser om sommeren men den syntes de ikke om. faktisk ligger de hellere ude i solen i løbegården - prøver dog at skærme lidt af for den kraftigste sol.

• #4   11. mar 2014 Min sorte Loke ligger og koger direkte i solen hele dagen udenfor.... bliver det alligevel for varmt finder han bare en skygge smiley

MEN hver sommer lykkes det ham alligevel at blive solskoldet på ørerne... men det er umuligt at smøre solcreme på den fis smiley

profilbillede
  • #5   11. mar 2014 En fontæne er en rigtig god ide hvis katten ellers vil bruge den, jeg købte en sidste år i håb om at Tøsen ville drikke mere hvis der var sådan en, men nej det håb brast, men Smilla er meget glad for den, det at vandet er i bevægelse gør åbenbart også at vandet virker koldere i længere tid, begge mine katte vil nemlig helst have koldt vand, så det er o rigtig dejligt..

• #6   11. mar 2014 hihi G.H det har jeg faktisk aldrig prøvet at katten fik solskoldede øre smiley hvor er det synd for ham smiley

Ja mine katte har det også med at finde en solstråle at sole sig i, og når man så røre ved dem så brænder man næsten hænderne, de kan tåle imponerende meget varme, men det er jo netop fordi pelsen også beskytter dem mod varmen, hvis man stikker fingrene ned gennem pelsen til underulden og huden, så vil man erfare at huden slet ikke er så varm som ydrepelsen, =isolering..

(Tøsen som killing der snupper sig en solstreg)

profilbillede
  • #7   11. mar 2014 Katte er forskellige ligesom mennesker. Min pige elsker at ligge under dyne og putte og bliver ekstremt varm, før hun flytter sig. Sofus derimod får hurtigt hedeslag og må ligge udstrakt på gulvet og køle af, før han kommer tilbage og putter lidt igen (aldrig under dynen, det er for varmt)

• #8   11. mar 2014 Mange tak for svarene alle sammen smiley

Ville sådan set også bare være sikker på jeg ikke stod og var en ond ond katte-ejer ved at min kat rendte rundt og føles varm:)

• #9   11. mar 2014 da jeg var på internattet passede vi tit en dame-mis og hun havde altid et tykt uldtæppe - og det var virkelig tykt!. Selv når vi passede hende om sommeren så lå hun altid under tæppet.

vedr vandfontæner, så prøvede jeg først en billig, og ingen af dem var rigtigt glad for den. Den larmede en del. Så købte jeg en dyr, og den er faldet i god jord hos alle 18.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/261036

• #10   11. mar 2014 Altså jeg planlægge at købe en billig en til en start og se om det er noget for ham:)

Dog skal jeg nok lige snakke med min kæreste om det. Han synes jeg har købt for meget til katten end til videre smiley og at den har lidt for mange ting smiley Men må ikke jeg må købe en vandfontæne for så meget fylder de vel heller ikke? smiley

• #12   11. mar 2014 Heidi J selvfølgelig er du ikke en ond ond katteejer smiley

Jeg har selv købt e "billig" vandfontæne for hvis ikke kattene gad bruge den sååååå, men det var faktisk også den der var en del der anbefalede her inde..
    Det er denne: http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/274844

Hvis ikke din kæreste vil give dig lov til at købe en fontæne så må du gå i strejke indtil du får lov smiley

Jeg er glad for der ikke er nogen der bestemmer over hvor mange penge jeg bruger på kattene smiley for det kan hurtigt løbe op smiley smiley

• #13   11. mar 2014 Ved ikke hvor meget en strejke vil virke da min kæreste kun er hjemme i weekenden da han er inde til hans værnpligt smiley

Det er egentlig også mine egen penge jeg bruger på katten smiley men kæresten synes den fylder lidt meget haha smiley men når han ikke er hjemme må jeg jo nusse om katten smiley

• #14   11. mar 2014 smiley :D smiley
    Så kan jeg jo godt se dilemmaet smiley

• #15   11. mar 2014 Nemlig smiley

Nu må jeg se om jeg kan lokke ham til at jeg må købe den fontæne du linkede til smiley Den er jo ikke dyr og den fylder ikke så meget ligner det smiley

• #16   11. mar 2014 Nej i diameter fylder den ikke mere end en stor vandskål, og i højden passer den til en kat..
    Den er relativt lydløs, man kan godt høre en svag brummen, men høre man radio eller ser fjernsyn så bemærker man den ikke..

Og ja prisen er rimelig, men der findes andre der nok er bedre, jeg havde det blot sådan at jeg ville se om rovdyrene overhovedet gad den smiley

• #17   11. mar 2014 Ja vil også gerne se om Milo overhovedet gider den smiley Og hvis han kan så kan man jo altid se hvor længe den holder, også måske købe en lidt dyrere senere eller ønske sig den smiley

• #18   11. mar 2014 Nemlig også det der var min plan smiley

• #19   11. mar 2014 Og tror nu nok vi kan holde lidt brummen ud. Vi er vant til at udluftning larmer lidt hele tiden smiley

Kommentér på:
Sol, varme og sort kat?

Annonce