{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Anne H
Anne H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Blærebetændelse og foder {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
vores dejlige ragdoll har for nylig haft blærebetændelse. hun er indekat og får royal canin sterilised 37. Efter sygdom fik vi at vide at hun skulle skifte til Hill's Prescription Diet Feline c/d hvis vi skulle mindske risikoen for at det skete igen. vi ville bare gerne give hende den anden pose færdig først, og er det nu nødvendigt med det der meeget dyre mad (Hill's Prescription Diet Feline c/d) Hvad er jeres erfaring ? Håber i kan hjælpe
KRAM

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse og foder
  • #1   11. mar 2014 Min Tøsen har både haft krystaller i urinen og blærebetændelse, jeg er blevet anbefalet af dyrlægen at give Royal Canin Young female (det findes også til hankat så hedder det blot young male) det forebygger mod urinvejssten m.m.

Men vigtigst af alt så sørg for at han får væske nok, giv vådfoder 2-3 gange om dagen og kom ekstra vand ved, så bliver nyrer og blære skyllet godt igennem hver dag og det er den bedste forebyggelse..

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    maj 2013

#2   11. mar 2014 Hej =) Tak for svar.. hun er færdig i behandling, men dyrlægen, ville have at jeg skulle give hende det forebyggende... som i, resten a hendes levetid. og vores kat drikker rimelig meget vand selv =)
    men når du giver hende vådfoder, hvad er det så for noget ? (mærke)

• #3   11. mar 2014 katte drikker aldrig/sjældent nok vand selv, det ligger ikke i deres natur at drikke nok vand, da katten alle dage som vilddyr har fået væske igennem deres bytte. Og den eneste måde man kan sikre at katten idag stadig får nok væske er ved at fodre med råt kød og vådfoder. Mange sværger til LUX fra aldrig, men eftersom det er enten pate eller gele og mine dyr kun gider sovs, får de whiskas og kitekat herhjemme. Også det jeg personligt synes ser lækrest ud, meget andet vådfoder ligner most kød.

Men det der er med whiskas og kitekat er, at det er fyldt med sukker og korn. Dog fokuserer jeg på at mit tørfoder er uden korn og det får råt kød et par gange om ugen.. Det er for mig vigtigst at de får væsken i vådfoderet og så pyt med at der er korn i (De må også gerne få lidt korn, som der normalt vil være at finde i en fugle eller gnavermave)

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    maj 2013

#4   11. mar 2014 tak for svar.. min dyrlæge sagde dog (i forhold til urinvejene) så er whiskas totalt forbudt pga deres alt for høje salt indhold.. men jeg vil da lige gå på jagt. jeg er stadig interesseret i at vide hvad jeg skal stille op i forhold daglig tørfoder... jeg ville personligt, også tro at royal canins vetcare produkter ville være gode nok ?

• #5   11. mar 2014 Af vådfoder er jeg så lidt omvendt af Heidi J, for jeg har ikke noget i mod korn i tørfodret, men vil helst undgå korn og sukker i vådfodret, mine kan bedst lide pate eller bidder i sovs, gele er de ikke meget for, som i at de spiser det ikke smiley

Jeg køber lidt forskelligt: LUX fra Aldi - dem med pate, Multifit fra Maxi Zoo - bidder i sovs, BioPlan fra Max Zoo, Select Gold fra Maxi Zoo, Real Nature fra Maxi Zoo, jeg variere lidt efter humør og tilbud samt for at det ikke skal blive for ensformigt for kattene smiley
    (link fjernet)

Og så kommer jeg vand ved så det lige dækker maden, så det bliver en slags suppe, begge mine elsker det, de smasker i hvert fald godt og grundigt smiley smiley

• Anne H
    Anne H Tilmeldt:
    maj 2013

#6   11. mar 2014 Mange tak smiley
    smiley

• #7   11. mar 2014 tja, indtil jeg finder en producent, der producere vådfoder i sovs, hvor det er kødstykker og ikke kødsmat, så holder jeg mig til whiskas og kitekat, ellers bliver det ikke spist smiley

Og så vil jeg ikke fodre med RC som primær-foder. Der er korn i RC's tørfoder og vil derudover ikke nøjes med et enkelt tørfoder. Jeg kan godt lide at blande flere varianter, så føler jeg mig bedst sikker på, at kattene får alt det de har brug for

edit: og så er jeg sikker på der er et eller andet i RC, som gør at katte ELSKER det, måske sukker. Jeg har en blanding pt, hvor der er RC i (til Gizmos pels) og det er tydeligt at se, at de piller fra RC er dem der bliver fisket op først

• #8   11. mar 2014 I min verden kan man ikke helbrede urinvejs sygdomme ved at spise flere tørre kiks smiley

Den bedste måde er at sørge for rigeligt væske... og på den naturlige måde som kattens system er opbygget på... igennem deres byttedyr.
    Hvis du ikke vil råfodre... så er godt dåsemad med ekstra vand to gange om dagen en god erstatning... så krystaller og andet skidt ikke får mulighed for at ophobe sig smiley

Mine får LUX og Porta 21 i vådfoder... men der er masser af muligheder... dog skal du undgå salt/sukker/korn og tilsætningsstoffer smiley

• #9   11. mar 2014 Heidi J

Der er masser af mærker der har hele reelle kødstykker i sovs... men jeg kan love dig for at det er en dyr kilo pris... så er det meget bedre selv at koge en kylling og give dem lækker kogte kyllingestykker i suppe smiley

• #10   12. mar 2014 jeg har selv et styks hankat som har haft mange blærebetændelser, så da han var på internattet fik han rc urinay (staves ???) men da jeg ikke havde mulighed for at kører alle mine katte på dette, ja så ringede jeg til RC og fik en god snak
    Steriliseden er lavet til katte med tendens til urinvejsproblemer. Der er noget i som gør at de drikker mere end ved andet foder.
    Så de får ikke andet + vådfoder.

vådfoder kører jeg med Bozita og smilla fra zooplus. Og skal de lige forkæles så bliver det pussi, det er de nemlig helt vilde med - ja det er fy fy mad. Men vi går også på md en gang imellem.

Til Heidi:
    Prøv at tjek Bozita fra zooplus, de har noget vådfoder med bidder i.

• #11   12. mar 2014 eller Prota 21, Godt nok lidt dyrt med det er med rent kød i.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/porta_21/306824

• #12   12. mar 2014 nu er der jo også flere grunde til at en kat får blærebetændelse.
    oftes er hunkattene ramt af en bakterie-betændelse, hankatte har oftes noget med sten (forskellige slags).

min får det af stress. typisk når vi havde fået de tidligere missemøder ind i internattet, så var der meget uro, og så startede Micky. Og det var kun i efteråret.

• #13   12. mar 2014 GH

Glemte selvfølgelig at nævne at det også skal være til at betale smiley
    En dåse må ikke koste over 7-8 kroner, så bliver det for dyrt pr. måltid og det er billigere at give dem en kyllingeinderfilet.

Er dog ikke sikker på, de vil spise sådan en kyllingesuppe... eller om mew vil. Hun er meget kræsen, når det gælder sit vådfoder.

Kommentér på:
Blærebetændelse og foder

Annonce