1.563 visninger
|
Oprettet:
Blærebetændelse og foder {{forumTopicSubject}}
Hej
vores dejlige ragdoll har for nylig haft blærebetændelse. hun er indekat og får royal canin sterilised 37. Efter sygdom fik vi at vide at hun skulle skifte til Hill's Prescription Diet Feline c/d hvis vi skulle mindske risikoen for at det skete igen. vi ville bare gerne give hende den anden pose færdig først, og er det nu nødvendigt med det der meeget dyre mad (Hill's Prescription Diet Feline c/d) Hvad er jeres erfaring ? Håber i kan hjælpe
KRAM
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men vigtigst af alt så sørg for at han får væske nok, giv vådfoder 2-3 gange om dagen og kom ekstra vand ved, så bliver nyrer og blære skyllet godt igennem hver dag og det er den bedste forebyggelse..
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
men når du giver hende vådfoder, hvad er det så for noget ? (mærke)
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Men det der er med whiskas og kitekat er, at det er fyldt med sukker og korn. Dog fokuserer jeg på at mit tørfoder er uden korn og det får råt kød et par gange om ugen.. Det er for mig vigtigst at de får væsken i vådfoderet og så pyt med at der er korn i (De må også gerne få lidt korn, som der normalt vil være at finde i en fugle eller gnavermave)
maj 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg køber lidt forskelligt: LUX fra Aldi - dem med pate, Multifit fra Maxi Zoo - bidder i sovs, BioPlan fra Max Zoo, Select Gold fra Maxi Zoo, Real Nature fra Maxi Zoo, jeg variere lidt efter humør og tilbud samt for at det ikke skal blive for ensformigt for kattene
(link fjernet)
Og så kommer jeg vand ved så det lige dækker maden, så det bliver en slags suppe, begge mine elsker det, de smasker i hvert fald godt og grundigt
maj 2013
feb 2012
Og så vil jeg ikke fodre med RC som primær-foder. Der er korn i RC's tørfoder og vil derudover ikke nøjes med et enkelt tørfoder. Jeg kan godt lide at blande flere varianter, så føler jeg mig bedst sikker på, at kattene får alt det de har brug for
edit: og så er jeg sikker på der er et eller andet i RC, som gør at katte ELSKER det, måske sukker. Jeg har en blanding pt, hvor der er RC i (til Gizmos pels) og det er tydeligt at se, at de piller fra RC er dem der bliver fisket op først
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Den bedste måde er at sørge for rigeligt væske... og på den naturlige måde som kattens system er opbygget på... igennem deres byttedyr.
Hvis du ikke vil råfodre... så er godt dåsemad med ekstra vand to gange om dagen en god erstatning... så krystaller og andet skidt ikke får mulighed for at ophobe sig
Mine får LUX og Porta 21 i vådfoder... men der er masser af muligheder... dog skal du undgå salt/sukker/korn og tilsætningsstoffer
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Der er masser af mærker der har hele reelle kødstykker i sovs... men jeg kan love dig for at det er en dyr kilo pris... så er det meget bedre selv at koge en kylling og give dem lækker kogte kyllingestykker i suppe
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
Steriliseden er lavet til katte med tendens til urinvejsproblemer. Der er noget i som gør at de drikker mere end ved andet foder.
Så de får ikke andet + vådfoder.
vådfoder kører jeg med Bozita og smilla fra zooplus. Og skal de lige forkæles så bliver det pussi, det er de nemlig helt vilde med - ja det er fy fy mad. Men vi går også på md en gang imellem.
Til Heidi:
Prøv at tjek Bozita fra zooplus, de har noget vådfoder med bidder i.
jul 2008
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/porta_21/306824
jul 2008
oftes er hunkattene ramt af en bakterie-betændelse, hankatte har oftes noget med sten (forskellige slags).
min får det af stress. typisk når vi havde fået de tidligere missemøder ind i internattet, så var der meget uro, og så startede Micky. Og det var kun i efteråret.
feb 2012
Glemte selvfølgelig at nævne at det også skal være til at betale
En dåse må ikke koste over 7-8 kroner, så bliver det for dyrt pr. måltid og det er billigere at give dem en kyllingeinderfilet.
Er dog ikke sikker på, de vil spise sådan en kyllingesuppe... eller om mew vil. Hun er meget kræsen, når det gælder sit vådfoder.
Blærebetændelse og foder