Flåtbid og reaktion herpå Flåtbid og reaktion herpå
I forgårs fik Flocke så årets første flåt! en monster flåt bag det ene øre. Givet placeringen er jeg ret sikker på hun også har fået den i løbet af dagen. Den blev selvfølgelig fjernet med en tang - og det så ud som om det hele kom med, den sprældede med alle sine ben i hvert fald!
MEN - her til aften troede jeg der var en mere - men det viste sig at være en reaktion på det gamle sted, en hævelse, vel en lille bule på måske 2 mm i diameter (nok til at jeg troede at det kunne være en flåt). Det er måske lidt rødt, men det er lidt svært at se.
Missen har det fint og viser ikke tegn på at være dårlig tilpas.
Jeg læser på netdyredoktor, at man skal tage til dyrlæge, hvis der er en reaktion omkring et flåtbid - og nu til spørgsmålet:
Når hun har det ok, så kan det vel vente til mandag?
Er der nogen af jer som har prøvet tilsvarende?
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg fjerner dem også med en flåttang.... og ja de har sådan en lille hævet kugle... og lidt rødt om såret.. det er helt normalt og forsvinder i løbet af et par dage...
Selvfølgelig kan der gå betændelse i såret og så bliver det til en byld... så hold lige lidt øje
Og NEJ der er ingen af de midler der lover, at de virker mod flåter, der virker en snus... jeg har været igennem dem alle sammen
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Det er jo uundgåeligt for en udekat. Sidste sommer havde hun kun 2-3 styk - og det må godt blive på det niveau, men ak, bare hun aldrig får lopper, så er jeg glad og hun får advantage, så jeg gør hvad jeg kan for at undgå lopper - det er jo ret ulækkert og meget bøvlet. Sådan en flåt sprælle-fætter er jo ingenting.
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Både lopper og flåter kan ramme indekatte... for du kan slæbe dem med hjem
Flåter hopper på alt der er varmt når man går forbi dem... de er ikke kræsne