447 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Flåtbid og reaktion herpå Flåtbid og reaktion herpå

I forgårs fik Flocke så årets første flåt! en monster flåt bag det ene øre. Givet placeringen er jeg ret sikker på hun også har fået den i løbet af dagen. Den blev selvfølgelig fjernet med en tang - og det så ud som om det hele kom med, den sprældede med alle sine ben i hvert fald!
MEN - her til aften troede jeg der var en mere - men det viste sig at være en reaktion på det gamle sted, en hævelse, vel en lille bule på måske 2 mm i diameter (nok til at jeg troede at det kunne være en flåt). Det er måske lidt rødt, men det er lidt svært at se.
Missen har det fint og viser ikke tegn på at være dårlig tilpas.
Jeg læser på netdyredoktor, at man skal tage til dyrlæge, hvis der er en reaktion omkring et flåtbid - og nu til spørgsmålet:

Når hun har det ok, så kan det vel vente til mandag?
Er der nogen af jer som har prøvet tilsvarende?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåtbid og reaktion herpå
  • #1   14. mar 2014 Sådan her i løbet af sommeren kan jeg fjerne op til 40 flåter på en dag, på mine katte. Jeg tror allerede jeg er oppe på de første 20 styk i den her uge...

Jeg fjerner dem også med en flåttang.... og ja de har sådan en lille hævet kugle... og lidt rødt om såret.. det er helt normalt og forsvinder i løbet af et par dage...
    Selvfølgelig kan der gå betændelse i såret og så bliver det til en byld... så hold lige lidt øje smiley

Og NEJ der er ingen af de midler der lover, at de virker mod flåter, der virker en snus... jeg har været igennem dem alle sammen smiley

• #2   14. mar 2014 tak - så jeg vil holde øje og så ellers bare slappe af. smiley
    Det er jo uundgåeligt for en udekat. Sidste sommer havde hun kun 2-3 styk - og det må godt blive på det niveau, men ak, bare hun aldrig får lopper, så er jeg glad og hun får advantage, så jeg gør hvad jeg kan for at undgå lopper - det er jo ret ulækkert og meget bøvlet. Sådan en flåt sprælle-fætter er jo ingenting.

• #3   14. mar 2014 Jeg må nu indrømme da jeg opdagede Milo havde loppe fik jeg dem utroligt hurtigt væk smiley Gjorde hele lejligheden ren og kæmmede ham hver dag flere gange. I løbet af nogen dage var de helt væk smiley Selv dyrlægen kunne ikke finde nogen sidst vi var ved hende smiley

• #4   14. mar 2014 #3 Det lyder da rart for dig - nu uheldet var ude. Men jeg tror vi alle helst er dem foruden... smiley

• #5   14. mar 2014 Helt bestemt smiley synes bare det var helt utroligt at jeg fik dem væk så hurtigt smiley

• #6   14. mar 2014 Nøj hvor er jeg glad for at have indekat, synes lopper og flåter er ulækre smiley

• #7   14. mar 2014 Maria

Både lopper og flåter kan ramme indekatte... for du kan slæbe dem med hjem smiley

Flåter hopper på alt der er varmt når man går forbi dem... de er ikke kræsne smiley

• #8   15. mar 2014 Ej lad dog være med at sige sådan noget, nu forlader jeg ikke min lejelighed igen smiley

Kommentér på:
Flåtbid og reaktion herpå

Annonce