{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Trisse A
Trisse A
Tilmeldt:
30. sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Kommende killinge ejere {{forumTopicSubject}}

Hej vi er et kærestepar som har tænkt os at anskaffe en killing, det bliver HELT sikkert en form for killing der enten er hitte killing & højst sandsyneligt fra killingehjaelpen.dk

Vi er ligeglade med farve osv. Det eneste vi søger er en dejlig nussetrold som er opmærksomhedskrævende osv.
Vi har kattebakke, kattetræ. Men ved godt vi mangler mere smiley
Vi glæder os meget!

Hvilket killingefoder kan i anbefale? Det bliver en kastrat højst sandsyneligt - også skal de jo have speciel foder. Derudover hvad med vådfoder osv?

Ved i om man kan få taget en test på sin kat ligesom man kan i tyskland på en hund. Vil jo gerne være sikker på om han ikke kan tåle kylling eksempelvis.

Legetøj hvad kan i anbefale der & NEJ en laser er IKKE et optimalt legetøj for katten så ingen henvisninger til dem Tak smiley

Evt. Andet jeg mangler så er i velkomne til at tilføje, i er også velkommen til at komme med gode råd - de bedste hilsner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommende killinge ejere
  • #1   16. mar 2014 Af legetøj kan jeg anbefale

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742

    ved en del andre også vil anbefale den smiley

    men kan også anbefale

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/catnip_legetoej/zoo/247803

    Det er i hvert fald hit legetøj hjemme hos os:)
    med foder er jeg nok ikke lige den rette og spørge smiley held og lykke med det smiley


  • #2   16. mar 2014 Der findes en bog der hedder "alt om katte" en stor rigtig flot bog. Jeg gav 70 kroner for den i fakta. Den handler ca halvt om racer og halvt om at have kat og den er faktisk rigtig god læse, når man skal have kat:)

  • #3   16. mar 2014 Trisse jeg håber du tænker på hvad der er skrevet i din tidligere tråd..

    At anskaffe sig en killing et sted hvor man ikke må, det er ikke tilrådeligt, for hvad vil i gøre når i står der på gaden med en kat i favnen og de andre burdyr i har??

    Og husk nu på at hvis det er en indekat du ønsker dig, så må den killing aldrig aldrig nogen sinde have været udenfor i det fri, den skal være født inde, for ellers er der en stor risiko for at når killingen bliver ældre så vil den mistrives, det kan være det går fint i et par år, men pludselig kan den blive destruktiv, urenlig og andet der udviser at den er frustreret..

    Men jeg syntes det ville være en god ide at du gik i boghandlen eller på biblioteket og fandt nogle bøger om killinger, hos Royal Canin kunne man en gang få sådan en lille bog der hed: Bogen om kattekillinger, den beskriver alt fra modtagelsen af killingen, opdragelse osv osv. den er rigtig fin til nye killingeejere..

    Jeg ved ikke om den findes mere, men ellers kan du stort set læse det hele på deres hjemmeside:
    http://www.royalcanin.dk/om-katten/killingen/livet-med-din-killing/valg-af-killing


  • #5   16. mar 2014 Trisse

    Og husk på, man skal ikke kun skaffe kat fordi man vil have selskab.
    Man skal også skaffe kat, fordi man tror på at man kan give en kat et trygt og stabilt hjem i hele kattens 10-20 år lange liv.
    Man skal være sikker på, at katten ikke skal kastes videre, fordi ens liv ændre sig.
    Man skal være sikker på at kunne give katten alt, hvad dens behov kræver.

    Hvis i en dag bliver opdaget med kat i hjemmet, er det ikke jer der taber.. Det er katten. Et lille liv i forpligter jer til at tage ansvar for i hele dens levetid, ender som taber hvis i ikke må have den.

    Tænk jer om. Brug pengene på professionel hjælp istedet, hvis dine psykiske problemer er så store


  • #6   16. mar 2014 Trisse - jeg synes altså virkelig I skulle vente med at anskaffe kat, til I er flyttet i en bolig, hvor man godt må have kat. Jeg ved godt det er svært at finde en bolig med kattetilladelse, men før eller siden vil det lykkes.
    Og ja, jeg har skam selv ventet i årevis på at få kat pga. boligforhold.


  • #7   16. mar 2014 Trisse: der står du bor på Nordsjælland.
    Jeg bor i virum/sorgenfri lige uden for Kbh.
    Her må vi gerne have indekat.
    Det må du i rigtig mange lejeligheder i Lyngby også.
    Så synes det er noget fis når du skriver i tidligere tråde at der intet er.

    Jeg synes i skulle vente.


Kommentér på:
Kommende killinge ejere

Annonce