1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

katrine P
katrine P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

dreng eller pige? dreng eller pige?

jeg skal snart have en kat. jeg tænkte lidt på en maine coon, da jeg har læst at de er gode til at være sammen med andre dyr som en hund, som jeg selv har. Hvad er bedst at vælge en pige eller dreng? hvem kan hurtigst vænne sig til en hund, og hvem er mest kælende? jeg har hele tiden tænkt på at få en pige, da jeg troede at det var den som bedst kunne vænne sig til en hund og var mest kælen, men er det rigtigt?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dreng eller pige?
  • #1   21. mar 2014 først er din hund vant til kat ? hvis ikke, hvordan reagere den når den møder en ?

Ikke alle hunde har lyst til at få en kat i hjemmet.

normalt vil en hankat være mere kælen, og søgende end hunkattene. men der er undtagelser. Det vigtigste er at få dem ordnet med mindre man vil avle på dem. MEN man får altså en mere sød og nem kat når den er ordnet, om det er en hun eller han.

husk på at en main coon kræver lidt mere i pelspleje end end en almindelig huskat.
    Hvis du virkelig vil have en main coon, så sørg for at finde en god avler, som får teste kattene. Netop main coonerne har tendens til nogle avllige sygedomme, som man virkelig ikke behøver at få hjem.det kan være dårlig hjerte, dårlig hofter, dårlig tænder mm. Så se dig godt for. Du behøver ikke ligefrem at skulle stå med en syg kat om 2 år. Find en som tester for disse ting

• #2   22. mar 2014 Det er nu ikke kun Maine Coon, der bærer arvelige sygdomme, det gør huskatten også. Bare for at nævne en som stort set aldrig bliver nævnt. smiley

• #3   22. mar 2014 Ingen burde købe en kat som ikke er tjekket.
    Problemet er bare at når folk får/køber en huskat, så ved du ikke hvad der er i den, men køber man en racekat, ja så burde sælger kunne stå indenfor det vedkommende sælger

nu bliver problemet bare større når man som avler vælger at avle på katte som endelig ikke er egnet til det. Og desværre er netop main coon en af de racer som nogle vælger at avle på, til trods for deres måske ikke helt gode gener.
    jeg kender desværre nogle stykker.

de huskatte jeg har mødt som har båret dårlige gener har desværre været huskatte hvor vi kan se at dens afstaming hælder til racekat.

• #4   22. mar 2014 Anja, huskatte lider også af HCM, som Maine Coonerne også har tendens til. Problemet er bare, at ingen tester huskatte. Og mange får ikke deres huskatte undersøgt ved obduktion, når de pludselig dør eller må aflives akut.

smiley

• #5   22. mar 2014 Min mening er så også, at man slet ikke kan teste kattene for de sygdomme, som de kan være bærer af. I hvert fald ikke sådan noget som Hcm.

Man har dna-test ja, men det dækker kun nogle få gener ud af mange.

Og man kan hjertescanne katten ja. Men det give kun et her og nu billede af kattens hjerte. Om 3 år er den måske død af hcm.

Ingen opdrætter kan give garanti for, at katten ikke bærer på noget, man ikke kan se eller måle.

• #6   22. mar 2014 Det er ikke kattens køn, men personlighed, som kan sige noget om, hvorvidt den er kælen. I forhold til at omgåes hund, synes jeg du skal vælge at få en kat, som i forvejen er vant til hund.

• #7   22. mar 2014 Katrine P du fik vist ikke svar på dit spørgsmål smiley Hvis jeg var dig ville jeg vælge en hankat. Vi har tre kastrerede hankatte og de er meget kærlige og elsker hunden. Vi har før haft hunkatte men jeg synes at de har været mere deres egen og de kan være lidt stride. Det er selvfølgelig ikke sådan altid men det har været min oplevelse.

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#8   22. mar 2014 tak for alle svarende smiley
    min hund gør af katte når de er ude i haven men når han møder dem er han snuser han bare til dem smiley

• katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

#9   22. mar 2014 hvis der er nogle som kender nogle gode opdrætter som ikke er for dyre, så må i meget gerne skrive dem smiley

• #10   22. mar 2014 Hvad er dyrt?

En god racekat koster mellem 3-5000 (med tavle selvfølgelig) og så er den typisk også neutraliseret.
    Priser på Maine coons er meget ens hos hos opdrættere

• #11   22. mar 2014 Kan se at Nordic breed har killinger lige nu der er vaccineret og neutraliseret, med tavle til 3500. Ved dog ikke om de er testet for gensygdomme, men det skader ikke at spørge

• #12   22. mar 2014 http://www.naughtycoon.dk/kittens.html

hun tester sine katte

Kommentér på:
dreng eller pige?

Annonce