{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tankevækkende blog om udekatte
  • #1   24. mar 2014 ^^ Åh kunne være så sjovt, hvis det så viste sig de fleste klatter kommer fra en vildkat smiley

  • #2   24. mar 2014 fordi fritløbende katte jo kun bruger deres indendørs bakke og deres egen have... det ved alle jo...
    Hvor tror du den vildkat stammer fra...netop fritøbende katte og katte der er smidt ud fordi ejer ikke vil have dem mere. Der er jo ikke naturligt forekomne vildkatte i DK som f.eks ræve


  • #5   24. mar 2014 Den er altså sjovt skrevet;)
    Forstår godt ironien og frustrationen hos folk der ikke selv har kat.
    Jeg har en fritløber og gudskelov naboer som synes at han er såååå dejlig, selvom han lægger lorten i deres have i stedet for vores smiley


  • #6   24. mar 2014 Tzari: Nej men nu er de her, og det er svært at gøre så meget ved, når kattens værn ikke engang selv gider gøre noget ved det.
    Nu lyder det meget, som om den tekst er myntet på en bestemt person, og der er simpelthen heller ikke noget værre, end sure mennesker, der tror at bare fordi man har en kat, og der er en kat der skider i deres have, så er det helt sikkert ens kat der gør det. Det kunne ikke tænkes det var en kat et andet sted fra?


  • #7   24. mar 2014 DB anderkender da slet ikke at der findes vildkatte i dk.

    men der skulle laves regler til katte på samme måde som til hunde.
    ja det kan være svært at skulle holde styr på det, men det er for mange som smider deres katte ud, og de får killingere, som igen får killinger. Og ingen af disse killinger bliver tamme.

    læste på fyns stiftstidende om en kat som var blevet skudt i hoften. Nu var ejeren bange for at det skulle ske igen. ååhh det var så også sket for 3 år siden. skulle man så ikke overveje at holde sine katte på egen grund, i fx løbegård eller hegne haven inde? hun var altså avler!

    jeg har valgt for mange år siden at mine har løbegård. Gider ikke at slås med naboerne omkring ens kat. syntes nemlig selv at det er træls at kattene bruger ens køkkenhave til kattebakke. Værre er nu at hankattene strinter på ens dør


  • #8   24. mar 2014 Jeg har overhovedet IKKE dårlig samvittighed over at ALLE mine 5 katte er friløbere her på landet og i min landsby...

    Jeg ser mine katte sidde i engen/på marken og s.... men oftere har de mere travlt med at fylde deres kattebakker indendørs.

    Jeg har dagligt besøg af naboens hunkat og en vildkat jeg fodre på... og pøller de i mit blomsterbed så tager jeg det med.

    Jeg sætter også pænt flag i ALLE de hundelorte der bliver lagt på mit fortov OG på trappen til min hoveddør... for det må da være min fødselsdag med alle de "gaver" der dagligt ligger på min grund, fra alle hunde ejere der slentre forbi.


  • #9   25. mar 2014 Hmm jeg har læst bloggen, om den er sjov????? Det ved jeg skisme ikke, jeg kan godt se at det er super træls at skulle skovle kattelorte op af sandkassen og det er ikke let for børn at huske at sætte et låg på sandkassen, den del er jeg med på..

    Men den del jeg ikke er med på det er hvad skete der med kommunikation???

    Havde han prøvet (han virker til kun at henvende sig til en nabo) at banke på hos naboen forklare problemet og måske få naboen til at spytte i kassen og evt hjælpe med problemet??

    Jeg har ikke selv udekat, men kom en nabo til mig (og jeg var eneste nabo på vejen med kat) og sagde at min kat altså besørgede i deres sandkasse, ja så betalte jeg altså gladelig for nyt sand hvert forår, jeg kan ikke lære min kat at lade være, men jeg kan forsøge at holde et godt naboskab på trods..

    Hvis der er flere katteejere på vejen så kunne hver ejer jo give en skærv til projektet, men folk er ski så berøringsangste i dag at det kan være farligt at henvende sig til en nabo man end ikke hilser på..

    For fanden det er da utroligt smiley så hellere skrive en åndsvag blog og brokke sig smiley


  • #11   25. mar 2014 Hvor sjovt smiley Men hvor må det være træls at skulle rende og tilpasse sig andre folks kræ

  • #14   25. mar 2014 Nemlig Jesper smiley

    (jeg mangler en tommel op smiley smiley )


  • #15   25. mar 2014 Det kan jo tænkes at hende indlæg er et opråb til eventuelle ude katte ejere der følger hendes blog

  • #17   25. mar 2014 jesper: Mindre detalje, men ikke at det gør nogen forskel

  • #18   25. mar 2014 Og selvfølgelig kan man da altid indhegne haven eller lave løbegård..

    NEJ! Det er ikke alle steder i almen boligbyggeri at det er tilladt. Jeg havde på et tidspunkt en fritløber, jeg gik konsekvent ind til naboen og forelagde hende sagen.

    Der kom ingen klager smiley

    Tænk at bruge så lang tid på en blog når han kunne invitere naboen på en kop kaffe, det lyder jo ikke som om at det er en særlig farlig nabo..

    Plat!


  • #21   25. mar 2014 Jesper: Indlægget er da tydeligvis skrevet i en sjov mening og for at få hans følgere til at grine. Jeg tror du læser det meget mere højtidelig end det egentlig skal. Men sådan er det jo ofte med blogs,de er til for at folk kan få afløb for deres "tuden".

  • #23   25. mar 2014 "Overdrivelse overdrivelse. En kattelort ligger ikke ret længe fordi lige så snart den er blevet fugtig af vejret forsvinder den efter meget kort tid. Ligefrem at samle så mange at bilen skal startes op for at køre afsted med et læs lort, kan jeg kun trække på skulderne af.
    Nogen gange skal man lige trække vejret inden man sender en skriflig spand lort ud. "

    Nu ved jeg ikke ikke hvad kort tid er. Jeg ved dog at jeg hvert forår kunne fjerne mere end en sort affaldssæk med kattelort fra under en busk i haven - produceret af 2 til 3 katte


  • #25   25. mar 2014 Jeg snakker ikke om denne vinter - men flere vintre for år tilbage

  • #29   25. mar 2014 Kattelort er kattelort - det skal andre end dem der ejer katten ikke belemres med. Om så det holder en måned eller et år før den er nedbrudt har ikke noget med sagen at gøre. Det er så klamt - i øvrigt kan der være smitte i kattelort ....

  • #30   25. mar 2014 Lis:
    Der er ligeså meget smitte i råt kød hvis du tænker i toxoplasmose.


  • #32   25. mar 2014 Jeg kan skam godt se han synes der er træls...
    Men når det så er sagt, så kan han jo også se lidt lyst på det, ved fx at få et låg over sandkassen. Hvis børnene ikke er så gamle de selv kan finde ud af at åbne og lukke låget, så er de nok også ude i haven i begrænset antal timer i hverdagene (fra forældre har fri til tidlig sengetid). Og sandsynligheden for at katten skider i sandkassen i den periode er nok ikke så stor. Samtidig med det holder kattelort ude, så holder det jo også andet skidt og møg ude. - Blade, grene, fuglelort osv.

    Og ellers så kan man sige det på en ordentlig måde, i stedet for at skrive et (efter min mening) ret provokerende blogindlæg. Det irriterer mig lige så meget, som folk i bussen, der ikke gider spørge om man vil flytte sin taske fra sædet, men bare sætter sig og forventer, man når at opdage deres numses landingsplads, og flytte den i ninja-fart inden deres numse rammer. Ja tasken må måske ikke stå på sæderne, men derfor kan man da godt spørge pænt, om en person vil flytte den i stedet for bare at sætte sig. -Lidt et sidespring, men med hentydning til, at ham der skriver godt kunne snakke pænt til katteejer i stedet smiley


  • #35   25. mar 2014 NFO:
    Jeg kan sagtens forstå det hvis det er en rockerborg man har som nabo eller bare nogle som elsker at genere andre.
    Men her i de mindre provinsbyer, der kan det altså - hvis man vil, stadig lade sig gøre at ringe på hos naboen.
    Men det er nemmere at lave en brokke-blog.......


  • #36   25. mar 2014 Jesper smiley
    Her i Jylland må jorden også være god smiley
    For kattelort ser jeg ikke . smiley
    Og ja det er nemt bare at brokke sig på bloggen hvor man ikke står til ansvar.

    Det minder mig om bloggen Bitterfissen smiley


  • #37   25. mar 2014 Er der rent faktisk nogen her inde der ved at ham fyren ikke har henvendt sig til naboen eller hvem der nu ejer katten? Det kan han jo rent faktisk godt have gjort og så skrevet indlægget som et sjovt lille opråb til evt. læsere som er katteejere, for det tror jeg virkelig er alt det er, et humoristisk lille opråb (: I lægger ALT for meget i det...

  • #39   25. mar 2014 Bitterfissen er.... ja jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal synes smiley

  • #40   25. mar 2014 Ja jeg synes stadig at det var et ganske morsomt indlæg;)
    Og næsten endnu sjovere med det brok der bliver skrevet her, over en der brokker sig over skidende katte i stedet for at tale med naboen ;-D
    Er der overhoved nogen der ved med sikkerhed om vedkommende har talt med naboen??


  • #42   25. mar 2014 Er der noget der indikerer at han ikke har?

  • #48   25. mar 2014 Tænkte nok at han var reklamemand, og han er sgu dygtig - skriver skidegodt - ligetilpas fordeling af revs og selvironi.
    Selvom jeg fuldt ud accepterer (neutraliserede) fritløberkatte, så kan jeg sagtens se humoren smiley

    Her er hans undskyldning - den er også lidt sjaw. smiley
    http://www.hjemmehoskaya.dk/?p=1134


  • #50   25. mar 2014 # 49) Har jeg skrevet noget sjawt?

  • #52   25. mar 2014 Nåeh sådan, Jesper. Ja, han er sgu herlig smiley . Han giver den virkelig som offer (som klummeskrivere jo ofte gør, om det så omhandler kattelort, kedelige julegaver eller mærker i nakken af T-shirts)

  • #65   26. mar 2014 # 64) Ja nemlig, det er jo overdrivelserne og (selv)ironien, der gør det så morsomt.

    Jeg er temmelig overrasket over, hvor bogstaveligt mange læser hans tekst, men det er måske fordi der er så mange der er kronisk indstillet på at se rødt, så snart emnet fritløbende katte kommer på banen ;-).
    Tror også at skribenten er blevet meget overrasket over reaktionerne.


  • #66   26. mar 2014 Nemlig tinka, mange lægger alt for meget i det.

  • #68   27. mar 2014 Maja
    Hvem brokker sig ?? smiley
    Vi kommentere det er ikke det samme som brok smiley


Kommentér på:
tankevækkende blog om udekatte

Annonce