Hvordan får vi ro om natten? Hvordan får vi ro om natten?
Af og til "sover vores katte igennem", men desværre alt for sjældent.
Vi har to katte på knap to år, som de nogle nætter har vækket os 10-12 gange om natten.
De skraber på skabslågerne eller vinduet for at få opmærksomhed. Nogle gange er det for at blive lukket ud, for ½ time senere at skrabe på vinduet udefra for at blive lukket ind igen - andre gange er det for at lege. Desværre følges de ikke ad, så den ene kat vil lukkes ud og derefter lidt senere ind igen, og kort tid efter følger nr. 2 kat så, hvor nr. 1 tager sig en "velfortjent" skraber - og omvendt.
Det er blevet os en plage nu, for når vi også har et arbejde at skulle passe og står op dagligt kl. 0430, så er det ikke altid med den gode vilje, at vi "leger" om natten.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 6
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
I skal lade være med at lukke dem ud om natten - sørg for at der er en bakke som de kan bruge. Det er nemlig en dum ting at lærer sin kat, hvis man er glad for sin søvn
Når I skal til i seng, så skal kattene være trætte. Så brug ½-1 time på at lege med dem. Giv dem en god gang mad (evt vådfoder) sådan at de er trætte og mætte.
og så brug 1-2 uger på at lærer dem at I IKKE står op og leger tjenere midt om natten. Det er hårdt, men den eneste udvej.
men som sagt så har jeg en del katte, og de er nu også meget aktive om natten - det er jo et natdyr. Men jeg har lært at sove fra det. Nu forlanger de så ikke noget om natten da de ikke er vant til at komme ud der - de har løbegård hele dagen.
jeg hører kun hvis de slås eller kaster op.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2012
Vi aktiverer dem meget, når vi kommer hjem fra arbejde. Vi har kattebakke til dem - den ene kan faktisk komme lige ind udefra, og så hoppe i bakken.
Anja n - vi må kæmpe den kamp de næste par uger. For inden ret længe skal jeg være græsenke ½ år, og der vil det være kærkomment, hvis jeg kan få min nattesøvn.
jul 2012
Nogle nætter er det kun en af kattene, som bare lige skal ud og vende = to gange op.
Ofte reagerer jeg i zombietilstand og kan dårligt huske, om jeg sidst lukkede en kat ind eller ud, og hvem af dem, det var. *GG*
jul 2012
Som skrevet er kattelem ikke en mulighed.
Og luksusproblem vil jeg absolut ikke kalde det. Med mindre at du mener, at vi giver kattene luksus og får et problem selv.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har godt set, at du nævner, I ikke har mulighed for kattelem, men vil lige fortælle at man godt kan sætte kattelem i vindue, i fald I ikke vidste det. Det er noget bekosteligt, men har man råd, er det ens nattesøvn værd, og dejligt for kattene
http://www.youtube.com/watch?v=QWeOlRSmYTw
jul 2012
jul 2012
Dette er kun en af misserne, der altså gør dette i 4½ time non-stop. Suk! Den anden lå og snorkboblede på en stol hele natten.
Vi "glæder" os til næste nat...............
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Så har jeg lavet et godnat ritual og når det er gjort, så er der ro.
Det eneste jeg hører er hvis det er al for voldsom leg og det lige skal foregå op ad døren
Hvordan får vi ro om natten?