1.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvordan får vi ro om natten? Hvordan får vi ro om natten?

Af og til "sover vores katte igennem", men desværre alt for sjældent.
Vi har to katte på knap to år, som de nogle nætter har vækket os 10-12 gange om natten.
De skraber på skabslågerne eller vinduet for at få opmærksomhed. Nogle gange er det for at blive lukket ud, for ½ time senere at skrabe på vinduet udefra for at blive lukket ind igen - andre gange er det for at lege. Desværre følges de ikke ad, så den ene kat vil lukkes ud og derefter lidt senere ind igen, og kort tid efter følger nr. 2 kat så, hvor nr. 1 tager sig en "velfortjent" skraber - og omvendt.
Det er blevet os en plage nu, for når vi også har et arbejde at skulle passe og står op dagligt kl. 0430, så er det ikke altid med den gode vilje, at vi "leger" om natten.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan får vi ro om natten?
  • #1   26. mar 2014 I står jo op. Og så længe i gør det, vil de selvfølgelig fortsætte med det. For det virker jo. !!!

• #2   26. mar 2014 Vi har skam prøvet at lade som ingenting. De fortsætter i en uendelighed med skraberiet og tilsætter så piveri oveni.

• #3   26. mar 2014 Prøv at lege godt med dem inden i går i seng, og muligvis noget aktivering også. smiley

• #5   26. mar 2014 man skal lærer at inorerer dem totalt. jeg har 18 indekatte og hører dem faktisk aldrig når jeg sover

I skal lade være med at lukke dem ud om natten - sørg for at der er en bakke som de kan bruge. Det er nemlig en dum ting at lærer sin kat, hvis man er glad for sin søvn

Når I skal til i seng, så skal kattene være trætte. Så brug ½-1 time på at lege med dem. Giv dem en god gang mad (evt vådfoder) sådan at de er trætte og mætte.
    og så brug 1-2 uger på at lærer dem at I IKKE står op og leger tjenere midt om natten. Det er hårdt, men den eneste udvej.
    men som sagt så har jeg en del katte, og de er nu også meget aktive om natten - det er jo et natdyr. Men jeg har lært at sove fra det. Nu forlanger de så ikke noget om natten da de ikke er vant til at komme ud der - de har løbegård hele dagen.
    jeg hører kun hvis de slås eller kaster op.

• #6   26. mar 2014 enig kattelem er løsningen smiley

• #7   26. mar 2014 Kattelem er ikke muligt her.
    Vi aktiverer dem meget, når vi kommer hjem fra arbejde. Vi har kattebakke til dem - den ene kan faktisk komme lige ind udefra, og så hoppe i bakken. smiley
    Anja n - vi må kæmpe den kamp de næste par uger. For inden ret længe skal jeg være græsenke ½ år, og der vil det være kærkomment, hvis jeg kan få min nattesøvn. smiley

• #9   26. mar 2014 "Problemet" er ikke altid.... Som skrevet, så sover de af og til igennem. Desværre er det ikke altid, at min mand hører missebørnene (må være modergenet :P).
    Nogle nætter er det kun en af kattene, som bare lige skal ud og vende = to gange op.
    Ofte reagerer jeg i zombietilstand og kan dårligt huske, om jeg sidst lukkede en kat ind eller ud, og hvem af dem, det var. *GG*

• #11   26. mar 2014 Ørepropper - nok en god ide.
    Som skrevet er kattelem ikke en mulighed.
    Og luksusproblem vil jeg absolut ikke kalde det. Med mindre at du mener, at vi giver kattene luksus og får et problem selv.

• #13   26. mar 2014 Den der evindelige lukken katte ud og ind kender jeg så udmærket fra dagtimerne. smiley Grunden til at jeg har fravalgt kattelem er fordi haven er indhegnet, og min ene (meget territorielle) kat reagerer meget kraftigt og støjende på fremmede katte ved hegnet. Ærgerligt, for det ville sørme være rart med kattelem!

Jeg har godt set, at du nævner, I ikke har mulighed for kattelem, men vil lige fortælle at man godt kan sætte kattelem i vindue, i fald I ikke vidste det. Det er noget bekosteligt, men har man råd, er det ens nattesøvn værd, og dejligt for kattene smiley

http://www.youtube.com/watch?v=QWeOlRSmYTw

• #14   26. mar 2014 Det er godt nok smart. Må se, om vi kan installere det i et vindue. smiley

• #15   27. mar 2014 Vores første nat, hvor vi prøver at ignorere kradseriet = 2339 starter kradseriet, som senere bliver suppleret med piveri. Det varer til kl. 0400, hvor jeg vælger at stå op (da jeg alligevel skal op kl. 0430). smiley
    Dette er kun en af misserne, der altså gør dette i 4½ time non-stop. Suk! Den anden lå og snorkboblede på en stol hele natten.
    Vi "glæder" os til næste nat...............

• #16   28. mar 2014 Jeg har af samme årsag valgt, at de ikke må komme med ind i soveværelset.
    Så har jeg lavet et godnat ritual og når det er gjort, så er der ro.
    Det eneste jeg hører er hvis det er al for voldsom leg og det lige skal foregå op ad døren smiley

Kommentér på:
Hvordan får vi ro om natten?

Annonce