{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Tilmeldt:
29. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjælp - mine fire perserkatte kan pludselig ikke mere sammen - akut hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Kære katteejere.

Min kone og jeg står so to speak i en kæmpe kattepine.

Vi har fire perserpiger to klassiske persere på to år og to moderne på fire år. Lad os kalde dem A,B,C og D. A og B er søskende og C og D er søskende.

Alle fire katte har altid kunnet sammen, men her for 2 uger siden gik det pludselig galt mellem A og C. De gik i flint på hinanden og hvæsede og knurrede ind til C løb skræmt væk.

Siden da er det kun skaleret og nu hvæser de af hinanden hver gang de får øje på hinanden. Det kom pludseligt fra dag til dag.

C er blevet så skræmt og tør slet ikke at gå ud fra soveværelset, da hun ved at A sidder klar til at hoppe på hende. Det skal siges at A normalt er en meget mild kat, og jeg tror egentlig bare hun er nysgerrig og undrer sig over hvorfor der bliver hvæset af hende. C har et kæmpe temperament til info.

For et par dage siden gik det så grelt at C er begyndt at tisse inde i soveværelset da hun ikke tør gå ud på badeværelset, hvor kattebakken står.

Kat B som er det mildese gemyt er nu også begyndt at brumme lidt og hvæse lidt hvis C er i nærheden, men kun hvis A også er der.

C havde en masse knuder og vi tænkte at det måske kunne hjælpe hvis hun fik en barbering, så nu ligner hun en Sfinx-kat hvilke nok ikke har gjort det bedre. Vi købte også en Feliway til stikkontakten, hvilket jeg dog ikke har set nogen effekt af endnu.

Jeg frygter at vi bliver nødt til at skaffe os af med de to yngste, da det her ikke kan gå i længden. Alle fire er tryggede dårlig stemning og det er tydeligt de ikke er lige så glade som de har været tidli
gere

Jeg vil høre mine kære kattemedmennesker hvad I synes vi skal gøre. Vil det være en ide at lade dem være adskilt i en uge eller to, hvor de så slet ikke ser hinanden. Måske vil de så glemme at de er "sure" på hinanden?

Til info er kat D helt upåvirket, hun kigger med på hvad der sker men har ikke ændret adfærd.

1000 tak for hjælpen.

Mvh

D & P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - mine fire perserkatte kan pludselig ikke mere sammen - akut hjælp søges
  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   29. mar 2014 Hej Lotte

    Det har vi haft, både med blodprøve og det hele og hun fejler ikke noget.

    Mvh

    Daniel


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   29. mar 2014 Det var før barberingen det gik galt. Vi valgte så at få hende barberet da det kunne være at knuderne generede hende så meget at det kunne være det.



  • #5   29. mar 2014 Jeg bliver nødt til at spørge om de alle er neutraliserede ??


  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   29. mar 2014 Hej Marianne

    Ja de er allesammen steriliserede.

    Mvh

    Daniel


  • #7   29. mar 2014 Jeg har oplevet noget ligende med min gamle hunkat og min hankat. Fra den ene dag til den anden kunne hun bare ikk lide ham, hvæssede, spyttede og gik helt amok når han kom tæt på, hun gjorde ham ikk noget, nok fordi han var en del større end hende. Han fejlede ingenting og de blev begge tjekket. Jeg måtte desværre gå af med hende, men eftersom hun havde en meget svær baggrund bag sig så kunne hun ikk i det nye hjem, så vi valgte at aflive hende. Hun var blevet mishandlet det første år i sit liv og havde været næsten helt vild. Og ville ikk have hun skulle blive kastebold.

  • #8   29. mar 2014 Hvis i er helt 100 på at C ikke fejler noget, så ville jeg give A et tjek også.. Har flere gange hørt at den kat der kanøfler de andre er den der er syg..

  • #9   29. mar 2014 tillykke. har samme problem pt. mit er startet efter at jeg har måtte aflive en af vores gamle katte pga sygdom. begge de to som ikke kan enese pt er katte som har boet her i mange år. alle 18 er ordnet og indekatte med adgang til løbegård

    så pt har jeg sat en feliway op, og så må jeg tage den derfra
    mit problem er at den ene part får blærebetændelse af stress så han startede med at rende i går.
    måske det er foråret der er gået i dem ? nye katte i området?


  • #10   29. mar 2014 Ja jeg ville få tjekket for sygdom og smerter ved dem begge og er den ene frikendt, så videre til den næste smiley
    Da jeg havde problemer for 1 år siden, viste det sig, at min store dreng havde HD og han var efter den ene af mine andre katte når han havde ondt, og smertestillende i stor dosis kunne ikke dække ham ind smiley


  • #11   30. mar 2014 Helt enig hvis C er tjekket i hoved og r.. og erklæret rask, så skal i samme tur igennem med A, for det kan meget nemt være "bøllen" i sagen der er den "syge" for hvis en kat er syg/ svag, så vil den med al vold og magt forsøge at beholde sin position i flokken, og det gøres bedst ved angreb, så de andre ikke tror man er svag..

  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   19. maj 2014 Hej

    Tak for alle svar. Jeg kan informere at alle fire katte er tjekket for sygdomme og de er alle 100% raske. Vi prøvede at holde dem adskilt i en måned og i weekenden blev de genforenet. Der var desværre ABSOLUT ingen bedring. I samme sekund de så hinanden hvæsede de og skreg af hinanden.

    Jeg er knust ved tanken om at skal skille mig af med to af mine kære katte. Det bliver de to unge vi skal af med, da de gamle kom først.

    MEN vi er villige til at prøve ALT hvad det tænkes kan, men da det er så grelt som det er så tror jeg ikke der kan gøres noget.

    Hvad vil I foreslå os at gøre for at få den til at kunne leve under samme tag i fordragelighed?

    På forhånd tak

    Mvh

    D & P


  • #13   19. maj 2014 Øv! Sikke en kattepine smiley . Har desværre ingen løsningsforslag andet end at holde dem adskilt, og det er måske ikke så ligetil (boligforhold osv. ).

    Indtil videre kan det da ikke skade at give dem noget Calmfoder eller Colostrum eller Zylkene, da det forhåbentlig kan afstresse en smule. Men desværre kan det næppe udrette mirakler. Det kan adfærdsterapeut eller Felifriend eller Bachs nødhjælpsdårber nok heller ikke, men jeg ville alligevel ikke lade noget være uforsøgt.

    Krydser fingre for at I finder en god løsning.



  • Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   19. maj 2014 Hej Winnie. Det er kun en lejlighed på 100 m2, men tak for det kreative forslag. Jeg er også sikker på det er et magtkampspørgsmål, og grunden til det er kommet er at den lille er blevet så stor at den føler den er klar til at tage kampen om magten i huset.

Kommentér på:
Hjælp - mine fire perserkatte kan pludselig ikke mere sammen - akut hjælp søges

Annonce