{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Susanne J
Susanne J
Tilmeldt:
2. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvad skal jeg gøre..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en MCO killing fra Juli 2013 og hun er ved at ødelægge hele min lejlighed.
Hun har kradsetræ fra gulv til loft med diverse huler og platforme hvor hun kan ligge og sove. Hun har diverse lejetøj, vindueskarmen er ryddet så hun kan sidde der og kigge ud. Der er er hylde fra væg til væg over vinduet så hun kan komme op i højden. Og ikke mindst en legekammerat. Og alligevel kradser hun tapet af, vi kan ikke ha toiletrullen sidende på holderen da hun så leger med det og det samme gælder køkkenrullen.
Og jeg kunne blive ved i det uendelige. Håber der er nogen herinde der kan komme med nogle gode råd, da jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre.
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre.....
  • #1   2. apr 2014 Tillykke, i har kat. Nogle er bare mere uheldige end andre, når det drejer sig om lømmelalderen

    Katten er ikke engang et år endnu og der kan være mange måneders lømmelalder tilbage.
    Det handler om at være vedholden i opdragelsen. Jeg har hørt at katte ikke er så glade for sølvpapir. I kunne prøve at hænge sølvpapir op de steder, hvor katten kradser.
    Derudover har nogen haft succes med en vandforstøver og så give katten et sprøjt IMENS hun gør det forbudte (ikke bagefter, der har det ingen virkning)

    Er hun fertil, kan det betyde at kradseriet er afmærkning. Få hende da neutraliseret.
    Er hun indekat og har hun altid været det? En udekat der bliver gjort til indekat, kan være svær, da den er meget frustreret.

    Og det med toiletpapir er med garanti en dårlig vane. Prøv at stille papiret udenfor kattehøjde i et par måneder indtil lømmelalderen er over. Så kan det være hun glemmer at det er sjovt
    (og derudover er der næsten ingen katteejer der ikke har oplevet at komme hjem til et hus fyldt med toiletpapir).

    Er hun kommet fra sin mor i rette tid?
    Husker i at aktivere hende? Det er ikke nok at hun har masser af legetøj og en legekammerat, i skal som ejere sørge for at at det krudt hun har i røven bliver brændt af


  • Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   2. apr 2014 Tak tak....

    Hun er ligeglad med sølvpapiret det har vi prøvet. Og hun er en rigtig vandkat, mærkelig nok, så det tager hun sig ikke af. Hun er indekat og har altid været det. Måske skulle vi få hende neutraliseret og se om det hjælper. Og selvfølgelig aktivere vi hende hun har bare enormt med energi.


  • Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   2. apr 2014 Ja vi leger også med hende. Og bruger en laser som hun er helt vild med. Tror vi skal prøve at sætte et kradsebræt mere op og se om det ikke kan hjælpe på det. Ja hun er indekat. Vi har ikke klippet hendes klør

  • #5   2. apr 2014 Prøv at klippe hendes klør. Indekatte kan have svært ved at holde deres klør nede.
    Laserpinden er ikke et godt kattelegetøj. Det kan med tiden gøre dem skøre i bolden, fordi de aldrig fanger prikken.

    Det er vigtigt at stammet på et kradsetræ står fast til gulvet og katten kan strække sig ud på det (hvæsning af klør handler ikke kun om klørerne men også det at strække musklerne i kroppen)
    jeg har en billigt fra petworld, som egentlig er en plade med en stamme. Det kostede 100 kroner og når det dør, skal jeg have et nyt. Tør ikke undvære det.

    Og neutralisering er klart et must, da det nemt kan være afmærkning


  • Susanne J
    Susanne J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   2. apr 2014 Okay så begrænser vi legen med det. Ja hun kan godt strække sig men jeg køber et til og sætter op så de har flere steder

  • #7   2. apr 2014 Enig med Heidi smiley og så må du gemme de gide ruller smiley jeg gemmer stadig rullerne, og Mitti er 11 måneder nu, og Birk på 9 vil også gerne have fat i dem smiley

    profilbillede
  • #8   2. apr 2014 Først vil jeg sige at du har fået en kat i lømmelalderen, det er en charme i sig selv, som kan drive en til vanvid, men man glemmer det dog hurtigt når en spindende kat lægger sig ind til ind og vil nusses smiley

    Lad være med at klippe klør hvis ikke det er fordi hun hænger fast i ting, for klipning af kløer vil kun give mere kradsen, da hun vil slibe kløerne skarpe igen..

    Jeg vil som du selv er inde på sætte nogle kradsemuligheder op der hvor hun alligevel kradser..

    Kradseriet er som Heidi J ikke kun en måde hvorpå katten får brugt sine kløer, men i høj grad også et spørgsmål om markering, katte har nogle duftkirtler i trædepoterne så de når de kradser afsætter deres duft på de ting/ steder..

    Om neutralisering vil hjælpe er ikke en sikkerhed, men det vil give en mere harmonisk kat og hvis hun ikke skal bruges i avl så er der ingen grund til at holde hende fertil og risikere div. følgesygdomme og hankattekalden i løbetid..

    Mht til vand så er det meget normalt at en MCO er vandglad, men der er langt fra at være glad for at plaske i vand af egen fri vilje og så får et sprøjt med en vandpistol/ vandforstøver..
    Jeg kan sige af erfaring at selv en vandglad kat sjældent kan lide en sprøjt fra en forstøver eller lign.

    Jeg vil anbefale at lege aktivt med hende en hel del, helst noget jagt lign. køb evt den drillepind der hedder bird, den er super effektiv og giver god aktivering..
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742


Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre.....

Annonce