{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Ormekur {{forumTopicSubject}}

Kom til at tænke på at Louie har aldrig, i de knap 3 år jeg har haft ham, fået ormekur.
Har læst at de kun skal have det hvis de har orm, men det er svært at opdage hos en fritløber som kun besørger udendørs og absolut ikke i vores egen have smiley
Sidste år til hans sundhedstjek spurgte jeg dyrlægen, og han mente ikke at han havde orm, når han ikke spiser de dyr han fanger?
Hvad mener I? Skal de have ormekur regelmæssigt eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ormekur
  • #1   8. apr 2014 der var en gang man sagde at udekatte burde have ormekur 3-4 gange årligt, jeg aner ikke om man er gået fra det, da man skulle have recept på ormekuren. Selv om han virker fin nok, så kan han jo godt have orm, så snak med dyrlægen om dine tanker. Du kan højest få et nej. smiley

  • #2   8. apr 2014 Tak for dit svar smiley
    Han skal vac. og helvbredsundersøges her i april, så prøver at spørge igen smiley


  • #3   8. apr 2014 De gange Tarzan har haft orm, har jeg opdaget det, den første gang var det bændelorm, det er nogle små orme der ligner riskort, og som kravler ud af bagen på katten, jeg fandt i løbet af nogle dage 3 stk. og så var det afsted til dyrlægen.
    Anden gang var det en lang hvid en på omkring 2 - 3 cm. der også kom fra bagen, dette var en spoleorm, så afsted til dyrlægen igen.
    Der er jo 2 piller i en pakke, så jeg har også en gang givet ham en, da jeg synes han var blevet rigtig tynd, og stadig havde god apetit, som altid. Ved godt jeg måske får høvl for det, men det hjalp på ham, og han begyndte, at tage på igen.
    Tarzan er også inde/ udekat og besøger ikke inde, så derfor kan jeg heller ikke holde øje med hans afføring.

    Hos min mor, opdagede jeg engang orm i min gamle kats opkast, det var en meget lang hvid orm, der lignede en elastik smiley

    Men der er jo ikke anden udvej, end at tage forbi dr. dyr, hvis man har mistanke om orm, de må jo ikke udskrive ormepiller, før de har konstateret orm smiley Dette kunne jeg godt ønske mig, når man nu selv finder ormene, og kan beskrive dem, da Tarzan ikke er tilfreds med transport, som forgår på en rolator, grundet mit dårlige knæ smiley


Kommentér på:
Ormekur

Annonce