4.698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Klipning af kat?? Klipning af kat??

Hej KG

Er der nogen der har erfaring med selv at klippe deres kat?
Jeg har en meget langhåret kat, som ik vil at man bruger kam eller børste i håret.
Hun har så meget ekstra hår, som jeg ik kan komme af med.
Hun har ingen knuder i håret, men tænker det måtte være rart for hende at blive klippet.

Har set at man kan klippe det der hedder 'løveklip' men tænker ik at jeg vil tage det hele, bare noget af det.

Især ben, hale og mave er slemme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning af kat??
  • #2   9. apr 2014 Jep det gør jeg smiley er det noget du selv har klippet?

• #3   9. apr 2014 Camilla: Ej hvor sjovt, den ligner jo en lille løve smiley Total flad af grin hehe, men sød ser den godt nok ud!

• #4   9. apr 2014 Ja jeg har selv klippet min MCO, men kun fordi han er ved at være gammel og selv har svært ved at holde pelsen. Jeg synes IKKE man skal klippe en kat, for sjovs skyld, kun hvis det er nødvendigt. En kat, der er født med "lang" pels er vant til temperaturskift. Så du behøver ikke være bange for at den får det for varmt. For det er sikkert det du tænker på.

• #5   9. apr 2014 Jegsyntes i stedet du skal bruge en masse tid og tålmodighed på at lære din kat at det ikke er slemt at blive redt, en kam er nok det bedste begynder værktøj, særligt når der ingen filterknuder er..

Red kun i den tid katten tillader og giv en masse godbidder undervejs, efterhånden burde katten forbinde det med noget rart..

Man bør kun klippe sin kat hvis den er så filtreret at det er umuligt at rede ud, man skal ikke klippe katten fordi den fælder, for det er normalt..

• #6   9. apr 2014 Enig med Marianne, klip kun hvis det er nødvendigt.

Jeg håndklipper selv min gamle Bimse, men det er mest i armhuler og på maven, jeg klipper over et par fingre,, men det kan kun gøres med en kat som vil samarbejde.

• #8   10. apr 2014 Jeg ville så ikke bruge en blød børste på en langhåret smiley for så får de helt sikkert filter i bunden af pelsen, men det tager tid, at lære det.
    Jeg har en kat på 11 mdr og han skal stadig have en kam han må bide i mens jeg børster ham smiley men det går fremad, og sikke et held har han ikke en besværlig pels.

• #10   10. apr 2014 Det vil også være fint, men kun efter den er klippet i bund så, for ellers får den knuder smiley
    Mine er glad for schæfer striglen med rulletænder, for den rykker heller ikke, og så får den masser af døde hår med af.

• #12   10. apr 2014 Nå ja nu læste jeg altså start indlægget hvor der står der ingen knuder er smiley

Her er et billede af 5 min børstning af 2 katte med schæfer striglen, karten bliver kun brugt på måtter, tæpper og kradsetræ, for den kan kattene bare ikke lide.

profilbillede
  • #13   10. apr 2014 Jeg tvivler på den vil kunne lide at blive klippet hvis den ikke kan lide børsten

• #14   11. apr 2014 Min kat kan ikke rigtig lide noget smiley det er en kat der er sig selv. Men den fælder virkelig meget lige pt. Så tror jeg vil prøve at klippe den lidt på maven og ben hvor det er værst.

• #15   11. apr 2014 Det er normalt den fælder, den skifter til sommerpels

• #16   12. apr 2014 Jeg syntes det er en meget dum ide at klippe en kat blot fordi den fælder, det er normalt på denne årstid..

Kommentér på:
Klipning af kat??

Annonce