{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Patrick  S
Patrick S
Tilmeldt:
2. maj 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Min kat har problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg fik for et halvt år siden et tilbud om at hente en dejlig mancoon. Grundet den ikke kunne trives med de andre i det hjem. Den fik desværre tæsk, man kan tydeligt mærke at det har taget hårdt på en kat når den har fået tæsk.. Problemet er at, hun skider på gulvet HVER nat, samt pisser på gulvet. Det er ikke på toilettet men i gangen, det er ret irriterende at vågne op til dette hverdag. Vi har prøvet storset alt. 3 forskellige ting så de ikke skulle gøre dette, vi har også købt nye kattebakker. Intet hjælper. Jeg tænker måske det er en form for stress måske, hun har jo som sagt fået tæsk af nogle katte, derfor fik vi hende men desværre så giver hun selv tæsk til mine 2 andre katte, hun hvæser, river dem hvernat. Jeg vågner tit hver morgen hvor min første kat har ligget i håndvasken fordi hun er så bange for den anden kat. Hun tør heller ikke gå rundt mere. Det er hårdt at se mine katte være bange...

Jeg tænker det er måske en form for stress dette er 3 sted på 1 år hvor hun ikke bare klinger..... Jeg må ikke røre hende, har aldrig hørt hende spinde hun ligger for sig selv, skider og pisser på gulvet, somsagt har vi prøvet alt.
Den sidste udvej jeg har tænkt er aflivning. Så hun og mine andre katte får fred. Men føler bare så stort svigt, hvis i har nogle tips vil jeg meget gerne høre da det tager hårdt på mig, hun er 2 år gammel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat har problemer.
  • #1   2. maj 2014 Hun skulle aldrig havde været ud til jer Når I forvejen har katte , hun skulle havde været ud til nogen der ikke har andre dyr evt et stille hjem hos nogle ældre.
    Personligt ville jeg se om jeg ikke kunne finde sådan et hjem . Jeg har set flere katte der fået et godt liv når man giver dem de rette forhold .
    PS hun er en smuk blanding men ikke ren Maine Coon.


  • #3   2. maj 2014 Smil Lotte når de skriver de har prøvet alt, så antog jeg det var en selfølgelig at den var neutraliseret og der var flere kattebakker ect .


  • Patrick  S
    Patrick S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   2. maj 2014 Nej det er ikke 100% mainecoon. Men den har det over sig ved ikke 100% hvad den er, vi har prøver med kattebakke, den har også været hos en ældre herre uden andre katte hvor den gjorde nøjagtigt det samme.

  • Patrick  S
    Patrick S Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   2. maj 2014 Hun er neutraliseret

  • #7   2. maj 2014 Det er ikke en holdbar situation, og jeg tvivler meget på at du kan løse den. Du har taget en kat til dig som ikke trives, og på mig lyder det som om hun er meget skadet mentalt og jeg tror faktisk ikke hun vil komme til at trives med andre katte i et lukket miljø, nogensinde mere. Dine andre katte er bange for hende, det skader DEM at du beholder hende.
    Mit bedste forslag vil gå på at i kunne prøve at finde nogen på en gård, som ville tage hende ind, hvor hun kan rende frit, og selv kan bestemme hvor meget eller lidt kontakt hun vil have med andre katte.

    Det er bare min mening. Håber det bedste for jer alle. Du skal klappe dig selv på skulderen for at du har kæmpet så langt, men jeg synes virkelig du bør sige stop nu, for dine andre missers skyld.


  • #9   2. maj 2014 Prøv at afskild dem. Og så start forfra med instruksere dem sammen. Prøv at se om det ændre noget når hun går for sig selv.

    Har du prøvet feliway?

    Prøv evt at kontakte Lise Bang hansen. Hun kan kontaktes på
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

    hun arbejder også med adfærdsproblemer. Super god og rigtig dygtig, kører i hele dk. Om ikke andet så prøv at ring til hende i første omgang.



  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   2. maj 2014 Stress kan ofte give urinvejsinfektioner, så det kan sagtens være din kat har fået det eller har haft det i den anden familie også, derfor katten regerer som den gør, da det er meget smertefuldt for katten.

    Du kan også prøve at købe tørfoderet Calm, som er god til stress og angst. Dine andre katte kan også have godt af det da alle kattene er stressede af situationen smiley

    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/357799

    Men hvis det var min kat, så ville jeg lige få en tid hos dyrlægen, for at udelukke om det er en urinvejsinfektion, for som sagt stress kan sagtens gå hen og give en urinvejsinfektion og det er meget smertefuldt.


Kommentér på:
Min kat har problemer.

Annonce