Sort tandkød. Sort tandkød.
Hej alle katte elskere.
Jeg har for en uge siden hentet en lille fin norsk skovkat, pige, 3 mdr. gammel.
Jeg lagde for nyligt mærke til at hun i højre side af munden har sort tandkød. Er dette normalt, eller betyder det at det er betændt?
Kan jo ikke have at hun har ondt..
På forhånd tak!
Stephanie
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det er lidt svære at se tandkødsbetændelse når katten har mørkt tandkød, men det er ikke noget du skal bekymre dig om..
dec 2012
dec 2012
Forrest midt på underlæben og meget af venstre side (til højre på billedet) er sort.
Hun har også inde i munden, de er bare ikke til at fange på billeder
dec 2012
feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
Har dog et andet spørgsmål; Hun har også nogle små buler under pelsen nogle steder på kroppen. Bl.a. på den ene side af maven, bag øret, under halsen og sådan. Hun virker ikke til at være mærket af det, dog.
Har prøvet at grave ind under pelsen, hvor det ligner små sår. Både i lys brun og mørkere brun.. Har aldrig oplevet det, med mine andre katte.
- Ved i hvad dette kan være? Eller skal jeg ringe til lægen med det spørgsmål først, synes i?
På forhånd tak, alle i søde katte mennesker!
/ Stephanie
feb 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
Hun har bare aldrig været udenfor og det har vores anden kat heller ikke. Så det ville være underligt? Har fjernet "skorpen" nogle af stederne og så ser det sådan her ud, efter..
Sort tandkød.