{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Dårlig ånde! {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Min kat har eksteeeem dårlig ånde. Det er virkelig slemt. Derudover stinker det også meget voldsomt når hun har været på kattebakke. Det er virkelig sådan, at vi kan lugte det i hele huset og jeg er nød til at tømme den med det samme hun har været derude.

Udover det er meget ubehageligt for os, så er jeg naturligvis bekymret for om der er noget galt.

Jeg er i gang med at skifte foder til Royal Canin sterilised. Indtil nu har hun fået det samme foder som hun fik på internatet, det hedder Hills.

Hendes tandkød er fint og lyserødt, dog har det sorte streger, men da hun er en sort kat tænker jeg at dette er normalt. Hun er meget frisk og glad, men virker dog meget sulten og tigger om mad hele tiden. Hun har tørfoder til rådighed hele dagen samt vand selvfølgelig

Hun får royal canin sterillised vådfoder hver aften (en halv pose).

Er der noget jeg bør være obs på?? Eller har andre oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ånde!
  • #1   14. jun 2018 Hvor gammel er hun? Er hun ved at skifte tænder? Hvis hun er typen, der sluger tænderne under tandskifte kan ånde og afføring lugte ganske voldsomt, indtil tandskiftet er overstået.

  • #2   14. jun 2018 Det kan også være, at fodret ikke er godt nok, eller du er gået for hurtigt frem med skifter?
    Men uanset om det er tandskifte eller foder, ville jeg få hende tjekket ved dyrlægen.


  • #3   14. jun 2018 Hun lugter ikke af ammoniak ud af munden vel? Hvis ja, så er det til dyrlægen - ellers er det nok tandskifte smiley

  • #5   15. jun 2018 mine får også sterilsed fra rc. og har ingen problemer med det.

    jeg tænker at det er fordi du er midt i et foderskifte. der er nemlig en del forskel fra hills il rc. har selv 4 katte som jeg skiftede fra hills til rc. og her var der også ekstra luft fra især bakken


  • #6   16. jun 2018 Ud fra din tidligere tråd kan jeg læse mig til at din kat er ca 1 år og internatskat, det fortæller mig at det nok ikke er PGA tandskifte at den har dårlig ånde, men det kan til gengæld være PGA foder skifte og stress, du skriver tidligere at katten er fra en dyreværnssag og katten er lidt sky, så noget fortæller mig at den sikkert er ret stresset, selvom den virker til at være ved at falde til så kan den stadig være lidt stresset, der kan gå rigtig lang tid før en kattemave falder til ro og finder sin balance og i den periode da vil afføring stinke ret meget og dårlig ånde kan forekomme.
    Men er du i tvivl og bange for noget er galt så bør du klart kontakte internatet hvor du har købt katten, hellere en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt smiley


  • #7   16. jun 2018 Det kan ikke være pga foderskifte, for jeg startede med nyt foder den dag jeg lavede opslaget smiley

    Stresser er hun ikke, det er jeg helt sikker på. Tandskifte virker heller ikke sandsynligt. Måske man skulle til dyrlægen så :-S men jeg tror nu lige jeg venter til hun har fået det nye foder nogen uger, for at se om det har en effekt.


  • #8   16. jun 2018 Og jeg ved faktisk ikke hvordan ammoniak lugter sådan helt præcist, men umiddelbart er det ikke sådan en lugt, men mere en virkelig råddenagtig klam lugt. Charmerende dyr haha

  • #9   17. jun 2018 Rådden lugt kan også komme fra tarmene... Dyrlægen kan bedre svare, end vi kan.

  • #10   17. jun 2018 lugter hun af fisk?

  • #11   18. jun 2018 Nej hun lugter ikke af fisk..

Kommentér på:
Dårlig ånde!

Annonce