1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Dårlig ånde. Dårlig ånde.

Davser folkens.

Chaos S-T-I-N-K-E-R simpelthen sådan ud af munden.
Det lugter af fisk (levertran)

Hun spiser og drikker som hun plejer. Og hun virker ikke til at have ondt.

Men er det normalt?
Måske er det bare mig der er sippet eftersom jeg ikke kan fordrage fisk.

Hvis det er normalt kan man måske få nogle godbidder der mindsker lugten?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig ånde.
  • #2   16. feb 2014 Fruen

Hvad går det ud på?
    Lige nu får hun Royal Cannin Kitten

• #4   16. feb 2014 Hendes alder taget i betragtning, omkring 5 mdr. ikke??
    Så passer det med at hun er ved at skifte tænder, og det giver dårlig ånde, så det var nok ikke længe før du kan finde små tænder nogle steder rundt i lejligheden, det skal du ikke blive nervøs over, det er normalt, ligesom når vi mennesker taber vores mælketænder, skift af tænder er i alderen 4- 8 mdr. generelt..

• #5   16. feb 2014 Fruen

Hvilket kød vil du forslå? og hvor kan det købes? Er det bare en alm steak fra slagteren eller er der noget specielt man skal tage hensyn til?

Heidi
    Ja hun bliver en halvt år om 10 dage. Troede faktisk hun havde smidt sine mælketænder. Troede de gjorde det i en 3-5 måneders alder smiley
    Men hvis det er som du siger (4-8 måneder) så er det nok derfor smiley

• #7   16. feb 2014 Fruen

Skal jeg så foder med det dagligt som hendes primært foder?
    Eller er det mere som en vådfoder, som hun får 4-5 gange pr uge, og så alm tørkost ved siden af?

• #8   16. feb 2014 Smilla var omkring 5-6 mdr da hun skiftede tænder, du kan evt kigge hende i munden og se om hun har dobbelt tænder nogle steder, det havde Smilla da hun blev steriliseret 26 uger gl. da havde hun dobbelt hjørnetænder, det var sådan vi fastsatte hendes alder for en kat på 26 uger kom ind samme dag og havde nøjagtigt samme dobbelthjørnetand som hende..

Men giv hende noget at gnuske på det hjælper på gummerne..

• #9   16. feb 2014 Heidi

Det skal nok blive sjovt og holde hende imens jeg prøver og åbne hendes mund hehe.

• #11   16. feb 2014 Fruen

Mange tak smiley Det er altid dejligt med kattegalleriet. Man bliver klogere hver dag smiley
    Jeg vil suse i føtex og se hvad de har af gode sager.

Er det alt kød hun må få? altså ko, gris, kyllig osv? Ved godt de ikke må få fugleben.
    Eller er det kun hunde der ikke må det?

• #13   16. feb 2014 Okay. Tusind tak for svarene Fruen og Heidi

• #15   16. feb 2014 Velbekomme.. smiley
    Dejligt at kunne hjælpe smiley

• #16   16. feb 2014 Skofus havde også dårlig ånde da han skiftede tænder (ca. 5½ måned gammel). Så er enig med de andre i at det nok er det der er problemet.

Mht. råt, så lavede jeg en lille kattepose til fryseren sidst jeg lavede en hel kylling. Inden jeg smed den i ovnen, skar jeg begge vingespidser (det yderste led), gumpen, overflødigt skind mm. af. Og da jeg alligevel skulle flække kyllingen og lave den i to halve, kunne jeg lige så godt skære hele rygraden fri og dele den i stykker af ca. 5 cm. I alt fik jeg knapt 10 stumper ud af det som jeg nu kan tage op af fryseren og forkæle Skofus og hans tænder med smiley Og det er jo alligevel stykker som man ikke ville spise og derfor bare ville gå til spilde.

• #17   16. feb 2014 Mine foretrækker kyllinge inderfilet smiley
    Herhjemme får de råt som tandbørste. Altså tørt fremme hele dagen, vådt 2-3 gange om dagen og så lidt råt når jeg går i seng smiley

• #18   16. feb 2014 De må få alle knogler, der er rå eller har været i fryseren.
    Fisk skal altid et døgn i fryseren pga en parasit

Kommentér på:
Dårlig ånde.

Annonce