{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Indhegnet have? {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om, at få min have hegnet ind, her til sommer, så kattene kan komme ud. Derfor har jeg lige et par spørgsmål, til alle jer der selv har indhegnet have, som jeg håber, at i har lyst til at svare på. smiley

Hvordan lavede i det, hvilke materialer brugte i?
Er der en speciel grund til, at det lige var de materialer i valgte, og er der andre materialer i bevidst har fravalgt?

Hvor meget kom det til at koste, og hvor mange meter hegn har i?

Billeder er mere end velkomne. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indhegnet have?
  • #1   21. maj 2014 God plan, du har ;-). Det bliver skønt for både kattene og dig. smiley

Da jeg for 7 år siden fik indhegnet have, valgte jeg finmasket hønsenet (kyllingetråd) fordi jeg var bange for at mine kommende katte ville gå gennem 5x10 cm masker. (Hahaha).

Efter et par år måtte jeg skifte nettet mod vest ud, fordi hækken havde flænset det. Skiftede det ud med 5x10 cm havehegn/delfinhegn, og det holder meget bedre!

Har man meget små katte eller killinger, bør man bruge 5x5 cm maskestr. (kan fås hos hegnslageret.dk)

Jeg har brugt 2 baner hegn i højden, (1 meter bred), og har gravet det lidt ned i jorden, og brugt grillspyd til at holde det fast.
    Først brugte jeg ståltråd som jeg gudhjælpemig syede flere meter af, til at samle banerne :-S men så blev jeg træt af det, og brugte stedet små kabelstrips til resten.

Skal nok lige se, om jeg kan hitte et par billeder af mit discounthegn, som har holdt katte inde i haven i 7 år nu.

I linket her kan du se masser af flotte kattehegn smiley
    www.katteindhegning.dk

• #2   21. maj 2014 Mit er også discount smiley med plast strips som holder det sammen og også holder det fast på lange jernstænger, og ved jorden er det fastgjort med pløkker, og i toppen er det bukket ind med 30 cm i ca 45 grader vinkel, det har aldrig været nødvendigt før og aldrig afprøvet før, men Mitti løber op ad hegnet til han ikke kan komme længere når han har flip ture smiley

profilbillede
  • #3   21. maj 2014 Nå ja, jeg har brugt ca 2½ meter lange stolper, der er gravet ½ meter ned i jorden.

Og sømmet ca 20-30 cm lange pinde fast på stolperne øverst, og lagt en smal bane hønsenet hen over, og fastgjort det med kabelstrips. (dårlig løsning, for det er ved at bryde samme når der er tung sne)

Her kan man se de to baner hønsenet, der er syet sammen vandret.

profilbillede
  • #4   21. maj 2014 Nå ja, det blev jo så lodret sådan som det billede vender smiley

Her er der blevet skiftet ud med delfinhegn/havehegn:

profilbillede
  • #5   21. maj 2014 Jeg tror min gyngede løsning er med til, at kattene ikke kravler i det, Mitti vejer så ikke ret meget smiley og er ung og livlig. Men både Røde og Manne var jo også killing/ ung i min have og lavede ikke sådan noget sjov smiley

• #6   21. maj 2014 Bruno har klatret få gange i hegnet her, når der har været fugle i hækken. Men det skal han ikke gøre mere - i hvert fald ikke på det stykke, hvor toppen er fjernet pga kaput. (og jeg gider ikke lappe mere på det net - har jo tænkt mig at flytte)

Egentlig fantastisk at det holdt i næsten 7 år, inden det delvis brød sammen, for det har været udsat for en del vejr og vind.

profilbillede
  • #7   21. maj 2014 Mange tak for svar, og billeder! smiley

Hvad har det kostet jer, for hvor mange meter hegn?

• #8   21. maj 2014 Åh, jeg har glemt hvad det kostede. Men det var ikke vildt dyrt for en lille rækkehushave. Trooor nok det var omkring 3000, inklusive noget værkstøj.

Du kan måle din haves omkreds, og se priser på længdemeter hegn og stolper på de forskellige firmaers hjemmesider. smiley

• #9   22. maj 2014 Okay. Må lige få det målt så, og så må jeg se om jeg kan finde nogle priser på det. Har en ret stor have, så det bliver nok ikke helt billigt. smiley

• #10   22. maj 2014 Min have er lille så det har ikke været dyrt og alt er hentet i den lokale land og fritid smiley

Jeg har aldrig haft så meget sne på toppen af mit smiley det ser lidt vildt ud.

• #11   22. maj 2014 # 9) Årh, hvor er du heldig at have en stor have! Gid det var os!
    Hvis det bliver alt for dyrt at indhegne det hele, kan du måske nøjes med at indhegne noget af den....

Så vidt jeg husker, er der, i nogle af de links på katteindhegning.dk, vist regnskab over alle udgifter til indhegning.

PS: Giv lige et hint her i tråden, når der engang kommer billeder ;-).

• #12   22. maj 2014 Det er også super lækkert, med stor have, specielt for dyrene. Vil helst have hegnet hele haven ind, så hvis vi kun kan få hegnet halvdelen ind i år, og så først den anden halvdel næste år, så må det bare være sådan. Skal også have fundet ud af, hvad jeg gør ved det store træ, i bunden af haven. De skal helst ikke kunne komme for højt op.

Skal nok lige skrive, når der engang kommer billeder. smiley

• #14   25. maj 2014 Skougaarden - Er der ikke noget med. at strøm ikke dur sammen med grøn tråd?

Kommentér på:
Indhegnet have?

Annonce