1.921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Heidi T
Heidi T
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17

Indekat, alene eller med andre? Indekat, alene eller med andre?

Hej alle smiley
Mit spørgsmål er om man kan have EN kat i en lejlighed hvor den ikke kommer ud?

Jeg står og skal have en killing om 4-5 uger, som er neutraliseret og bliver indekat (da jeg bor midt i Esbjerg tæt på stor vej og på 2. sal).

Jeg er i tvivl om katten bliver "mærkelig" af at være alene, da den ikke kommer til at omgås andre katte? Altså om den får en mærkelig adfærd af det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekat, alene eller med andre?
  • Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#2   24. maj 2014 Det vil der være smiley Det er en stor lejlighed med meget plads, og jeg bor med min kæreste så en af os er næsten altid hjemme smiley

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#4   24. maj 2014 Det er en hellig birma smiley Hvordan har i lukket altan? Jeg har nemlig også en men tør ikke lade den gå derud for har hørt de kan finde på at hoppe ud over en kant selvom der er meget langt ned smiley

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#6   24. maj 2014 Smart! smiley

Altså hvis nu et vindue står åbent eller de slipper ud på altanen kan de finde på at hoppe ud :s Og der er langt ned heroppe fra smiley

• #9   24. maj 2014 Jeg vil nok anbefalde at du får to. der er nemlig flere som får problemer når katten bliver ældre og begynder at kede sig.
    man skal tænke på at en killing leger rigtig mange timer om dagen, og det gør det somregle indtil de bliver 1 -2 år, også selvom at de er ordnet. jeg har selv rn 1 års som kan tage livet af en død mand, pænt sagt. Heldigvis har jeg så 16 andre som gider at lege med ham.
    på internattet anbefaldede vi altid folk at få to indekatte, hvis de måtte. Netop fordi man gerne skulle have et liv ved siden af.
    husk at få et eller flere gode høje kradsetræer.

prøv evt at se på zooplus. her findes der en del net mm som man kan bruge på alternen.

• #10   24. maj 2014 Jeg undre mig over, at du har et mulighed for kun, at købe en?

Bimser kan godt lide selskab, og er der ikke andre end dig, skal du regne med, at den krævermeget af dig smiley
    Mit klistermærke har 2 andre, at være sammen med, så jeg får fri nu og da smiley
    Men han ved jeg må ligge mit håndarbejde og også tit iPad'en når han ligger sig på mit bryst, skulder eller under hagen smiley

profilbillede
  • #11   24. maj 2014 Jeg syntes det er synd at have en indekatte.. Den får SÅ meget glæde af at have en at lege med, snakke "katsk" med osv..

Jeg har gjort det en gang, og jeg så en STOR foreskel da jeg fik nr. 2, så jeg skal aldrig mere have alene kat..

• #13   24. maj 2014 Min Ludvig har fået det SÅ godt efter at vi har fået lille Malthe. De er begge hellig birma-blandinger, og har så meget gavn af hinanden.
    Det gik egentlig meget godt med Ludvig da han var lille, men efter han blev større blev han super rastløs af at gå alene og begyndte at miave HELE tiden - det kunne vi simpelthen ikke holde ud at høre på. Ludvig miaver slet ikke længere og han elsker sin nye legekammerat smiley

Jeg slutter mig til koret om endnu en lille bimse - det vil I i hvert fald ikke fortryde smiley
    Om ikke andet, så kan I jo prøve at se om det går som vi gjorde og hvis det så ikke går, så kan I anskaffe jer endnu en.

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#14   24. maj 2014 Mange tak for de gode svar alle sammen smiley Jeg har lige snakket med en avler om at købe en killing mere, og evt. en voksen i stedet for killing da den er billigere (og jeg er studerende).

Hvordan oplever i de månedlige udgifter til mad, kattegrus og andet ligger på? smiley
    Jeg ved det selvfølgelig afhænger af kvaliteten af mad, og der snakker jeg med avler om hvad hun bruger og anbefaler.

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#16   24. maj 2014 Ja det ved jeg godt. Jeg har også mulighed for at låne penge af min far hvis der skulle komme høje uforudsete udgifter. Og ja jeg ved godt det er et fast beløb hver måned man skal sætte til side til kattene, den er sevet ind smiley
    Mit spørgsmål er bare hvor meget andre bruger pr. måned på kat (Ikke på uforudsete dyrlægeregninger osv. men hvad man fast bruger)

• #17   24. maj 2014 Pyyyy ja hvad koster det smiley ja jeg har 3 katte og dyrlæge i år har rundet 7000kr og skal afsted igen til efteråret, det bliver vel 2500-3000kr ?
    Jeg købte foder i sidste månede for ca 1700kr og håber der er tørfoder til minimum 1/2 år, men så skal der købes vådmad, jeg tror der er minimum 300kr pr mdr
    De vil desværre ikke spise LUX smiley
    Jeg kunne måske spar lidt på noget af det??

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#18   24. maj 2014 Hold da helt.... Så tre katte koster næsten det samme som at have en hest smiley Wow.. Så meget regner jeg ikke med at bruge smiley Men 300 har jeg snildt råd til pr måned smiley

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#20   24. maj 2014 Hvor meget koster en forsikring? og vil det være pengene værd når det udelukkende bliver indekatte? smiley

• Heidi T
    Heidi T Tilmeldt:
    feb 2014

#22   24. maj 2014 kun 70kr i måneden?! smiley Ja så tror jeg hurtigt det kan betale sig smiley

• #23   24. maj 2014 Sidst vi var ved dyrlæge med vores kat var i august , til sundhedstjek og vaccination. Gav 400 kr. Hun bliver vaccineret og tjekket 1 gang årligt. Hun er 4 år nu, og hun er blevet chippet, steriliseret til 1300 kr, og blevet behandlet for en byld til 400 kr. Ved ikke om vi bare har været heldige, men vores har i hvert fald ikke været dyr i dyrlægeregninger. Hun er forsikret til 75 kr om måneden

• #25   25. maj 2014 jeg tør næsten ikke skrive hvad jeg bruger. men gør det lige for sjovt alligevel....

9 sække kattegrus a 15 kg = 750
    3 sække RC tørkost a 10 kg = ca1300, alt efter hvor jeg køber
    vådfoder til 1 mdr = ca 2000 kr
    Dyrlæge hver mdr (dejlig dyrlæge med fast afdrag) 1000 kr

Og så er det så nu at jeg siger at jeg har 17 katte.

Hvor meget du skal af med, tjaaa det kommer an på foder. Vil du bruge tørkost og vådfoder, ja så bliver det lidt dyrere.
    tørkost pr kat, omkring 80 g pr dag
    vådfoder pr kat alt fra 100g og op

grus, køb noget godt som tager lugten. Personligt bruger jeg Superklump fra Petworld. de kører fast tilbud på 3 sække for 249, og med to katte, ja så har du min til et par mdr

Forsikring, er en god ting. Jeg har den dog ikke med det antal katte jeg har, og den aftale jeg har med min dyrlæge. Den som de fleste bruger koster lige under 1000 kr om året pr kat. Men tjek med din egen forsikring, om de forsikrer katte - der er nemlig flere som gør det - men prisen er nogen lunde den samme

En god ting er at undersøge nettet før du køber foder. Jeg køber, sammen med mange andre her inde, det meste af foderet på zooplus - pt bruger jeg så de siden, da den er noget billigere (har lige lavet min liste for en mdr og for ca 3000 kr får jeg alt min vådfoder, alt min tørkost, div ting, 10 kg kaninfoder, mit forbrug til to heste af foder samt et stort kradsetræ) - men pas på den er vanedannende, og man kan hurtigt komme til at bestille lidt for meget smiley
    men jeg ved at der er flere som køber til et par mdr af gangen derinde - så skal jeg ud og låne lagerplads, så jeg nøjes med en mdrs forbrug af gangen

• #26   26. maj 2014 Det er jo ikke sikkert den voksne vil acceptere en killing smiley

Der er altid nemmere at lave en flok med killinger smiley

Mange opdrættere sælger en "færdig" pakke hvor katten er neutraliseret, mærket osv smiley

• #27   26. maj 2014 Det er rigtigt fint med en killing og en voksen som kender hinanden fra opdrætteren, så vidt jeg forstår er det sådan en løsning TS tænker på??

Kommentér på:
Indekat, alene eller med andre?

Annonce