1.921 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Indekat, alene eller med andre? Indekat, alene eller med andre?
Hej alle
Mit spørgsmål er om man kan have EN kat i en lejlighed hvor den ikke kommer ud?
Jeg står og skal have en killing om 4-5 uger, som er neutraliseret og bliver indekat (da jeg bor midt i Esbjerg tæt på stor vej og på 2. sal).
Jeg er i tvivl om katten bliver "mærkelig" af at være alene, da den ikke kommer til at omgås andre katte? Altså om den får en mærkelig adfærd af det.
0 synes godt om
feb 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
feb 2014
feb 2014
Altså hvis nu et vindue står åbent eller de slipper ud på altanen kan de finde på at hoppe ud :s Og der er langt ned heroppe fra
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
man skal tænke på at en killing leger rigtig mange timer om dagen, og det gør det somregle indtil de bliver 1 -2 år, også selvom at de er ordnet. jeg har selv rn 1 års som kan tage livet af en død mand, pænt sagt. Heldigvis har jeg så 16 andre som gider at lege med ham.
på internattet anbefaldede vi altid folk at få to indekatte, hvis de måtte. Netop fordi man gerne skulle have et liv ved siden af.
husk at få et eller flere gode høje kradsetræer.
prøv evt at se på zooplus. her findes der en del net mm som man kan bruge på alternen.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Bimser kan godt lide selskab, og er der ikke andre end dig, skal du regne med, at den krævermeget af dig
Mit klistermærke har 2 andre, at være sammen med, så jeg får fri nu og da
Men han ved jeg må ligge mit håndarbejde og også tit iPad'en når han ligger sig på mit bryst, skulder eller under hagen
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg har gjort det en gang, og jeg så en STOR foreskel da jeg fik nr. 2, så jeg skal aldrig mere have alene kat..
apr 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 10
Det gik egentlig meget godt med Ludvig da han var lille, men efter han blev større blev han super rastløs af at gå alene og begyndte at miave HELE tiden - det kunne vi simpelthen ikke holde ud at høre på. Ludvig miaver slet ikke længere og han elsker sin nye legekammerat
Jeg slutter mig til koret om endnu en lille bimse - det vil I i hvert fald ikke fortryde
Om ikke andet, så kan I jo prøve at se om det går som vi gjorde og hvis det så ikke går, så kan I anskaffe jer endnu en.
feb 2014
Hvordan oplever i de månedlige udgifter til mad, kattegrus og andet ligger på?
Jeg ved det selvfølgelig afhænger af kvaliteten af mad, og der snakker jeg med avler om hvad hun bruger og anbefaler.
feb 2014
Mit spørgsmål er bare hvor meget andre bruger pr. måned på kat (Ikke på uforudsete dyrlægeregninger osv. men hvad man fast bruger)
maj 2012
Jeg købte foder i sidste månede for ca 1700kr og håber der er tørfoder til minimum 1/2 år, men så skal der købes vådmad, jeg tror der er minimum 300kr pr mdr
De vil desværre ikke spise LUX
Jeg kunne måske spar lidt på noget af det??
feb 2014
feb 2014
feb 2014
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
9 sække kattegrus a 15 kg = 750
3 sække RC tørkost a 10 kg = ca1300, alt efter hvor jeg køber
vådfoder til 1 mdr = ca 2000 kr
Dyrlæge hver mdr (dejlig dyrlæge med fast afdrag) 1000 kr
Og så er det så nu at jeg siger at jeg har 17 katte.
Hvor meget du skal af med, tjaaa det kommer an på foder. Vil du bruge tørkost og vådfoder, ja så bliver det lidt dyrere.
tørkost pr kat, omkring 80 g pr dag
vådfoder pr kat alt fra 100g og op
grus, køb noget godt som tager lugten. Personligt bruger jeg Superklump fra Petworld. de kører fast tilbud på 3 sække for 249, og med to katte, ja så har du min til et par mdr
Forsikring, er en god ting. Jeg har den dog ikke med det antal katte jeg har, og den aftale jeg har med min dyrlæge. Den som de fleste bruger koster lige under 1000 kr om året pr kat. Men tjek med din egen forsikring, om de forsikrer katte - der er nemlig flere som gør det - men prisen er nogen lunde den samme
En god ting er at undersøge nettet før du køber foder. Jeg køber, sammen med mange andre her inde, det meste af foderet på zooplus - pt bruger jeg så de siden, da den er noget billigere (har lige lavet min liste for en mdr og for ca 3000 kr får jeg alt min vådfoder, alt min tørkost, div ting, 10 kg kaninfoder, mit forbrug til to heste af foder samt et stort kradsetræ) - men pas på den er vanedannende, og man kan hurtigt komme til at bestille lidt for meget
men jeg ved at der er flere som køber til et par mdr af gangen derinde - så skal jeg ud og låne lagerplads, så jeg nøjes med en mdrs forbrug af gangen
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Der er altid nemmere at lave en flok med killinger
Mange opdrættere sælger en "færdig" pakke hvor katten er neutraliseret, mærket osv
maj 2012
Indekat, alene eller med andre?