{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

Helle K
Helle K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp - Beskidt kat {{forumTopicSubject}}

Vi er lige flyttet i hus for 2 mdr. Siden. Vores 9 årlige kat har altid været indekat. Nu har han fået lov at komme ud, vi har fået installeret en kittelen med chip og han går selv ind og ud. Fungerer rigtig fint.. Men om natten render han mange gange ind og ud og hver eneste morgen er gangen, køkkenet og et af værelserne fulde af jord og mudder, og det er virkeligt træls. Hvad gør I andre? Han åbner selv dørene til de forskellig rum, så dørene skal også vaskes hver morgen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp - Beskidt kat
  • #1   2. jun 2014 Gør rent efter dem smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    jun 2014

#3   2. jun 2014 Vil det kunne lade sig gøre at lukke for lemmen om natten? Så han kun kan være enten inde eller ude der?

• #6   2. jun 2014 Hvis du låser kattelemmen vil jeg sige at katten skal være inde, for hvis en kat kommer hjem til en låst kattelem og ikke kan komme ind så opgiver den og finder andre græsgange..

Men du kan jo enten låse døren til det rum han kommer ind i så han ikke kan gå længere, eller gøre som NFO-moar foreslår vende håndstagene opad, så du skal skubbe håndtager opad får at åbne dørene og ikke nedad som det normalt er, det kan katten formentligt ikke finde ud af..

• #7   2. jun 2014 læg en god måtte foran.

og hvis du vil låse så sørg for at katten er inde. er af den holdning at katte ikke bør være ude i morgen og aftentimer da det er der de oftes møder en bil.

• #11   3. jun 2014 Louise hvorfor mener du at det mest ansvarlige er at katten kun er ude når man er hjemme og vågen????

Det forstår jeg ikke rigtig, det er jo ikke sådan at der er mindre fare for tilskadekomst hvad enten man er hjemme eller ude, katten kan lige så godt blive ramt af en bil om dagen som om natten, og det er jo altså bare ikke altid en kat ønsker at komme hjem når det passer dig en kat gør som det passer den, hvis den har gang i noget sjovt eller spændende så kommer den ikke lige meget hvor meget du kalder på den..

• #12   3. jun 2014 Luk kattelemmen om natten, sørg evt for at katten er inde hvis du er mest tryg ved det.

vores katte er altså tit ude om natten og så er der lukket, så kalder vi på dem om morgenen og så kommer de smiley

• #13   3. jun 2014 Hehe ja min Tyson ynder at springe rundt på bordene med sine beskidte poter, så det er både gulv og borde der har spor efter ham, og indimellem også sengen. Så ja det giver jo lige noget ekstra rengøring. Men det er vel prisen man betaler for at have udekat?

Meeen det der med at de finder andre græsgange hvis de kommer til en lukket dør om natten, den holder ikke. Min Tyson er ude om natten fordi han har en idé med at han vil lukkes ud lige deromkring jeg går i seng, og så gider jeg ikke sidde og vente i timevis før han vil ind igen. Så der må han finde sig i at være ude indtil næste morgen, og når jeg så står op kan jeg se han ligger fredeligt i en havestol, og så vil han gerne ind når han opdager jeg er stået op smiley

• Helle K
    Helle K Tilmeldt:
    jun 2014

#14   3. jun 2014 Til for jeres erfaringer. Jeg tænker vi prøver med at lukke lemmen, så han ikke kan komme ind når vi går i seng. For at skulle holde ham inde en hel nat, nu efter han har fået lov selv at bestemme er jeg ret sikker på at jeg har en kat der bare hænger i dørene og miaver.

• #15   3. jun 2014 ærlig talt så syntes jeg at det er synd hvis du vælger den løsning.

på kv når vi solgte katte anbefaldede vi dem at lukke deres kat ud om dagen. IKKE om natten - jo hvis man vil af med sin kat så er det super at smide den ud om natten.

Du er jo netop heldig at din kat har været vant til at være inde, så det er nemmere at lærer ham at han kun er ude on dagen.

• #16   3. jun 2014 # 14)
    Det er da synd for katten, hvis han pludselig slet ikke kan komme ind om natten - især når det bliver koldt og vådt udenfor.

Kunne I ikke i stedet lukke døren til det rum (gangen?), hvor kattelemmen er? så er der da kun ét rum der lige skal fejes/tørres over med en klud.
    Og sæt fx en stol med tæppe i gangen, så han kan gå ind og tage en lur.

• #17   5. jun 2014 Lås kattelemmen. Dernæst, lægger du en eller to store sjip-sjap-måtter der hvor missen kommer ind. Så tørrer den selv sine poter af og forhåbenligt også resten inden den spreder glæden i resten af huset

• #18   5. jun 2014 Lås kattelemmen så missen kun kan komme ind og ikke ud om natten.

• #19   5. jun 2014 Jeg har også en ude kat og en anden som kun går i haven og er hjemme altid. Den der sviner mest er faktisk hende der er mest hjemme .
    Det betyder lidt gulvvask, støvsugning og aftørring dagligt at kattene er der. Det er da synd pludselig bare at smide katten ud om natten . Og så en tidligere indekat.Det er så bare min mening. Min ude kat er stort set inde og sove hver nat og det har været en fast vane fra hun var lille men jeg ved da ikke om du kan lære din kat det. Jeg synes bare det er synd at lukke døren om natten for hvad hvis den pludselig kommer op og slås med andre katte, kommer til skade eller det er dårligt vejr. Når man har dyr kan det jo ikke undgås at de sviner lidt. Find en god lang måtte og læg foran døren. Den kan du da lige ryste hver morgen. Din kat vil nok have ligeså svært ved at forstå den pludselig ikke må komme ind som hvis du holdt den inde nogle timer hver nat. Forskellen er måske bare at du nu kun vil høre den sidder og banker desperat om natten for at komme ind udefra. Så måske skulle du tænke lidt over om det er en god løsning bare at lukke døren for ham.

Kommentér på:
Hjælp - Beskidt kat

Annonce